Poniedziałek, 10 lutego 202510/02/2025
690 680 960
690 680 960

75% Polaków stresuje się możliwością rozładowania się telefonu

Chociaż o wyborze smartfona najczęściej decyduje cena, to 75% użytkowników tych urządzeń w Polsce uważa, że pojemna i wytrzymała bateria jest niezbędna, a 80% widzi potrzebę funkcji szybkiego ładowania. Stres związany z rozładowaniem się baterii urządzenia towarzyszy aż 3 na 4 użytkownikom smartfonów, a prawie ¼ często musi poza domem szukać miejsca do podładowania urządzenia. Wśród elementów uznawanych przez Polaków za must-have w smartfonach znalazły się również szybkie działanie czy duży i wyraźny wyświetlacz.

Dobry Internet i duża pamięć w telefonie są ważniejsze dla kobiet

Kobiety i mężczyźni przy wyborze smartfona przywiązują inną wagę do poszczególnych funkcji – tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Infinix, producenta smartfonów wyróżniających się szybkim ładowaniem, dużymi i jasnymi ekranami z wysoką częstotliwością odświeżania i przyciągającym wzrok designem. Chociaż potrzebę dostępności funkcji szybkiego ładowania w smartfonach dostrzega zdecydowana większość polskich użytkowników, to kobiety częściej deklarują, że przy wyborze nowego urządzenia jest ona dla nich niezbędna (59% w porównaniu do 43% mężczyzn).

Istotną różnicę widać w podejściu do szybkości działania Internetu w smartfonie – jest ona kluczowym aspektem dla aż 73% kobiet, a tylko dla 65% mężczyzn. Inną wagę przywiązują także do pojemności pamięci wewnętrznej , która jest ważna dla 68% kobiet i  54% mężczyzn. Można wywnioskować, że mężczyźni przy wyborze smartfona wydają się być bardziej skłonni do kompromisów, znacznie częściej wskazują poszczególne elementy i funkcje jako ważne, ale nie niezbędne. Równie istotne dla obu płci poza dużą pojemnością baterii, są wysoka wydajność, duży i wyraźny wyświetlacz oraz obecność 5G czy NFC.

Polacy martwią się możliwością rozładowania smartfona

Według zebranych danych trzem na czterem polskich użytkowników smartfonów, niezależnie od płci, towarzyszy stres związany z możliwością rozładowania się baterii urządzenia. Blisko połowie badanych przez Infinix osób często zdarza się wyłączać funkcje lokalizacji, transmisję danych czy Bluetooth, by oszczędzić energię, a prawie ⅓ często unika korzystania ze smartfona poza domem, jeśli wie, że nie będzie miała możliwości podładowania go w międzyczasie.

Nieco ponad ¼ badanych przyznaje, że ich telefon często okazuje się prawie rozładowany akurat wtedy, gdy jest pilnie potrzebny. Tyle samo użytkowników smartfonów zawsze nosi ze sobą powerbank, a prawie ¼ często znajduje się w sytuacji, kiedy poza domem musi szukać miejsca, gdzie mogliby naładować swoje urządzenie. Respondenci i respondentki zgodnie przyznają, że jedną z najbardziej kłopotliwych sytuacji w użytkowaniu smartfona jest ta, kiedy wymaga on pilnego naładowania.

– Aż 80% przebadanych przez nas polskich użytkowników smartfonów przyznaje, że funkcja szybkiego ładowania w smartfonach jest potrzebna. W Infinix od dawna stawiamy właśnie na innowacje związane z ładowaniem i zarządzaniem energią, by użytkownicy naszych telefonów mogli skupić się na swoich potrzebach, zamiast martwić się rozładowującą się baterią. W smartfonach Infinix, skupiliśmy się zarówno na funkcjach zarządzania energią, jak i na żywotności i długowieczności baterii, co przekłada się na to że nasze telefony oprócz szybkiego ładowania przewodowego (nawet do 180 W) i bezprzewodowego (do 20 W), są również wyposażone w funkcje ładowania obejściowego (pozwalające nie tylko obniżyć temperaturę telefonu kiedy z niego korzystamy i jest podłączony do ładowarki, ale także oszczędzać baterię), zwrotnego, różne wieloprotokołowe tryby ładowania w tym ładowanie inteligentne ładowanie nocą czy szybkie ładowanie kiedy w krótkim czasie musimy doładować nasz telefon – mówi Ryszard T. Lindner, zarządzający marką w Polsce, na Węgrzech  i w krajach bałtyckich.

Przykładem innowacji Infinix, która agreguje ww. funkcje, jest nieustannie rozwijana autorska technologia All-Round FastCharge dostępna zarówno w najwyższym obecnie na polskim rynku smartfonie marki Zero 40 5G, jak i w smartfonach z serii NOTE, czy wybranych modelach z najnowszej serii HOT 50, która niedawno trafiła do sklepów w Polsce.

Pojemna i wystarczająca na długo bateria to niezbędny element smartfona dla ¾ ich użytkowników. Niewiele mniej – 70% – za must-have uznaje szybki Internet w urządzeniu. Wśród innych istotnych elementów badani wymieniają również szybkie działanie (65%), dużo pamięci operacyjnej i wewnętrznej (po 61%) oraz duży, wyraźny wyświetlacz (55%).

Jednak kryterium decydującym o zakupie konkretnego modelu dla większości badanych (41%) jest cena. Bateria zajmuje drugie miejsce w hierarchii ważności (33% badanych), a trzecie – aparat fotograficzny (30%). Dalej znalazły się: ogólnie pojmowana jakość (22%), pamięć (19%) oraz design (17%).

Marka Infinix jest obecna na polskim rynku od ponad dwóch lat. W polskim portfolio dotychczas pojawiło się ponad 30 modeli smartfonów z serii ZERO, NOTE, HOT i SMART z różnych półek cenowych, dostępnych w różnych wersjach kolorystycznych i wariantach pamięci. Dotychczas w Polsce sprzedała już ponad ćwierć miliona smartfonów.

Badanie przeprowadzono w lipcu 2024 r. metodą CAVI na reprezentatywnej grupie 800 polskich użytkowników i użytkowniczek smartfonów w wieku od 18 do 65 lat. 

4 komentarze

  1. zawsze można wròcić do noki 3310 i będzie tydzien trzymać

  2. ja mam zze sobą na wszelki wypadek przenośne panele słoneczne

  3. za PRL nie było takiego problemu

Dodaj komentarz

Z kraju

Biznes i handel

Polityka i społeczeństwo

Zdrowie i styl życia

Nauka i technologia