Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

30 km/h w terenie zabudowanym i zero alkoholu jako gwarancje bezpieczeństwa na drogach

Ograniczenie prędkości do 30 km/h w terenie zabudowanym oraz zerowa tolerancja dla kierowców pod wpływem alkoholu znalazły się w przyjętej w środę przez Parlament Europejski rezolucji ws. bezpieczeństwa na drogach. Docelowo, w 2050 roku, ma to przyczynić się do osiągnięcia celu zerowej liczby ofiar śmiertelnych na unijnych drogach.

71 komentarzy

  1. Dużo ludzi popełnia samobójstwa pędząc w drzewo lub na czołówkę i statystyki powiększają.

  2. Myślałem że Flinstonowie to bajka, a to nasza przyszłość… A jakby kierowca w samochodzie był pchany przez pasażerów? Ekologicznie bo samochód by nic nie palił, dla zdrowia lepiej, nikt by nie jechał za szybko, jedynie trzeba by podnieść stawkę OC na osoby pchające samochód…

    • Niby ok ,ale się na to łunia nie zgodzi,bo emisja CO2 pchających będzie za wysoka

    • Jak widać ludzkość zakończyła swój rozwój i jedzie na wstecznym biegu. Niedługo człowiek znów będzie wymyślał koło. Nie sądziłem że nadejdą czasy że głupota można zrobić karierę, głupota będzie w cenie a mądrość i inteligecja będzie tępiona i wyśmiewana. DRAMAT

  3. Ja bym zakazał jazdy samochodom i po problemie. Rowerzystom też tylko piesi i było by bez wypadków. O jeszcze koleje zlikwidować i 100% bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. A najlepiej od razu zakazać życia ludzi i po problemie ze wszystkim xD. Dziś o 18 wszyscy honorowe Seppuku dla dobra planety!

  4. o komentarzach widać od razu czym różni się Europa od Polski, nam mentalnie widać blisko do Rosji, tam każdy jeździ po swojemu i wie lepiej czy można jechać 100 przez miasto. W Austrii czy Szwajcarii. Jak jest 50 to wszyscy jadą 55, a w centrach miast jest często 30 i nikomu to nie przeszkadza.

    • I wolę Rosję niż niewolnictwo zachodnie.

      • dziam, tobie natomiast mentalnie blisko do niewolnika 21 wieku… jak UE zakaże całkowicie jazdy samochodem dla poprawy bezpieczeństwa to też w imię „europejskości” będziesz się cieszył i podawał skrajne porównania… rosyjska dzicz drogowa lub unijne „speda**nie”… nic po środku…?
        Żeby było bezpiecznie to trzeba łapać i karać dzicz drogową a nie utrudniać normalnym ludziom życie…
        co to do k**y nędzy, kolejny sektor równości komunistyczno-socjalistycznej….?

    • Wydaje się, że przyszłością centrów jest całkowity brak ruchu mechanicznego, z wyjątkiem komunikacji masowej i uprzywilejowanych.

      • i takie centra umrą jak krakowskie przedmieście a resztki polskiego sektora handlu przejmą centra handlowe na obrzeżach…?
        o to chodzi…?

        • Też mi się to nie podoba. To już nie są centra miast tylko wielkie pijalnie, oblegane przez ofiary promienistych uśmiechów z reklam piwa.

    • Widac po komentarzu ze Pan miliony kilometrow zrobil poza granicami naszego panstwa…

    • Zapomniałeś dodać, że w tych krajach jest dobra komunikacja miejska, metro, infrastruktura rowerowa itd.

  5. Jade spokojnie drogą powiatową…60/70 na h. Jest chodnik jako pobocze. Wiec bezpiecznie. Ale jest też przejście dla pieszych, oznakowane. I chodnikiem idzie stary buc, tak – to nie pomyłka – stary buc i gada przez telefon, kiedy jestem 1,5 przed przejściem, buc patrząc w druga stronę nagle wchodzi na przejście. Stoje na hamulcach, wyhamowałem. Nawet nie mam siły żeby wysiąść i kluczem od kół nauczyć buca zachowań prawidłowych na drodze. Tydzień później w tym samym miejscu wydarzył się duży wypadek. Szkoda, że tego buca nie zajechali na śmierć.

  6. Jeśli to dojdzie do skutku to i produkcja fotoradarów ruszy a jakie wpływy do budżetu dla darmozjadów będą

  7. Toż to szybciej hulajnogi jeżdżą i co zdrowsi rowerzyści. Motoryzacja się kończy w Europie, samochody zamordują, drogi zamordują, będzie tylko komunikacja zbiorowa jak za dawnych czasów.

  8. to jak z zakazem używania telefonu na przejściu przez pieszych -zawracanie d….

  9. Teren zabudowany terenowi zabudowanemu nierówny. W wielu miejscach gdzie mamy do czynienia z terenem zabudowanym mogłoby spokojnie obowiązywać ograniczenie do 70, 80 km/h zwłaszcza na drogach powiatowych/ gminnych, na wsiach gdzie mieszka do 200, 300 osób, obrzeznych ulicach miast, gdzie istnieje zabudowa jednorodzinna i gdzie jest szeroka droga, chodnik, dobra widoczność, nie mówię o centrum, bo tam często ze względu na światła,, przejścia dla pieszych człowiek gdyby nawet chciał to szybciej nie pojedzie.

  10. Ciekawe jak w tej sprawie głosowali pissowcy. Założę się, że byli za tymi durnymi przepisami. Wolne Sądy, Wolne Wybory, Wolna Polska!

Z kraju