Wtorek, 23 kwietnia 202423/04/2024
690 680 960
690 680 960

Zwiększyło się bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych w regionie

Zwiększyło się bezpieczeństwo na 16 przejazdach kolejowo-drogowych w województwie lubelskim m. in. w Łukowie, Chełmie, Trawnikach, Antoninie i Wólce Okopskiej. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły na inwestycję 23 mln zł.

Bezpieczniejsze i punktualne przejazdy pociągów, a także zwiększenie poziomu bezpieczeństwa dla kierowców i pieszych, to efekt ogólnopolskiej inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na przejazdach kolejowo-drogowych. Projekt „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap I – część przejazdowa” zwiększa poziom bezpieczeństwa na 182 przejazdach kolejowo-drogowych w Polsce. Prace kończą się w 2021 r.

– Działania narodowego zarządcy sieci kolejowej, PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., dla poprawy bezpieczeństwa ruchu, to niezwykle ważny komponent zmian polskiej kolei. Największa w naszej historii modernizacja infrastruktury kolejowej pokazuje, jak ważny dla polskiego rządu jest rozwój kolei. Ten proces wpisuje się w założenia Unii Europejskiej, m. in. w Europejski Rok Kolei. Budujemy kolej komfortową, bezpieczną i przewidywalną – powiedział Piotr Kaliszewski, asystent Wiceministra Infrastruktury Andrzeja Bittela.

Bezpieczniej przez tory w województwie lubelskim

Na terenie woj. lubelskiego w ramach projektu przejazdowego zmodernizowano 16 przejazdów kolejowo-drogowych. W Łukowie nowa sygnalizacja świetlna i dźwiękowa, rogatki, oświetlenie oraz monitoring sprawiają, że przeprawa przez skrzyżowanie drogi z torami kolejowymi jest bezpieczniejsza. Dzięki czujnikom zamontowanym na torach nadjeżdżający pociąg automatycznie uruchamia sygnalizację świetlną oraz rogatki. Podobne systemy zabezpieczeń są na przejazdach w Świdrach i Sarnowie, gdzie zamontowano m. in. nową sygnalizację świetlną.

Zwiększył się także poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym m. in. na 7 przejazdach na trasie Lublin – Dorohusk. Kierowcy płynniej pokonują skrzyżowania po wymianie nawierzchni drogowej w Trawnikach, Zawadówce, Chełmie, Antoninie i Ludwinowie. Dodatkowo, zamontowano urządzenia sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej ostrzegające o nadjeżdżającym pociągu.

Nad prawidłowym działaniem samoczynnej sygnalizacji przejazdowej czuwają nowoczesne urządzenia kontroli. W przypadku usterki urządzeń, informacja o awarii natychmiast trafia do dyżurnego ruchu, który wprowadza ograniczenia prędkości pociągów i powiadamia serwis urządzeń. Przejazdy zyskały także nowe, ledowe oświetlenie, co ułatwia pieszym i rowerzystom poruszanie się po zmroku.

Bezpieczniej jest także na przejazdach w miejscowościach: Wólka Kańska i Zalesie Kańskie na szlaku Trawniki – Rejowiec. Obiekty zostały wyposażone w nowe sygnalizatory drogowe i jasne oświetlenia. W miejscowości Leopoldów na linii Łuków – Radom wymieniono nawierzchnię torową i drogową, pojawiły się także nowe urządzenia sygnalizacji przejazdowej.

W województwie lubelskim dzięki inwestycjom PLK zwiększono poziom bezpieczeństwa również na trasie Lublin – Stalowa Wola Rozwadów, gdzie przebudowano ok. 60 przejazdów. Na linii nr 7 między Otwockiem a Lublinem modernizację przeszły 42 przejazdy kolejowo-drogowe, z czego w woj. lubelskim 18 przejazdów kolejowo-drogowych zyskało nowe urządzenia. Ponadto na modernizowanej obecnie linii nr 30 na odcinku Lubartów – Parczew zmodernizowanych zostanie 13 przejazdów kolejowo-drogowych, a w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol” jest modernizowanych 16 przejazdów kolejowo-drogowych.

(fot. PKP PLK)

6 komentarzy

  1. Teraz tylko czekać aż ten ich „z,a,j,e….s,t,y i nowoczesny ” sprzet zaczenie się psuć jak na pewnym nowo wyremontowanym przejezdzie pod Lublinem

    • No więc właśnie trwa permanentny remont. Przejazd w Motyczu znowu zamknięty! Ciekawe co tam będą robić w niedzielę? A może chodzi o to, żeby po prostu tamtędy nie jeździć, gdyż szlabany działają albo nie?

  2. KIEDY DO ROBOTY SIĘ WEZMĄ NA WIADUKCIE NA DIAMENTOWEJ BO NIKOGO TAM NIE BYŁO W OSTATNIM TYGODNIU? KUWA JAK DŁUGO JESZCZE , POWALIŁO PKP ZUPEŁNIE ?!

  3. PKP REMONTINOWATION

    Wiadukt na Diamentowej jest remontowany najnowszą metodą ktorą opracowaliśmy i wdrożylismy w PKP ,metoda ta polega na tym ,ze bedzie w remoncie cały czas i nigdy wiecej nie bedzie potrzeby jego remontu

  4. i po co to wszystko ? żółte naklejki z nr tel miały wystarczyć …

  5. Przecież to jest już zrobione a kasa na to idzie pełną parą…drugi raz!!!

Z kraju