Znikają kolejne kilometry torów pomiędzy Lubartowem a Parczewem. Prace prowadzone są też na moście (zdjęcia)
21:15 01-10-2020
Trwają prace związane z modernizacją linii kolejowej nr 30 Lublin – Łuków na odcinku pomiędzy Lubartowem a Parczewem. W pierwszej kolejności pracownicy przystąpili do demontażu torów. Zdjęto już ok. 12 km, między Lubartowem a Brzeźnicą Bychawską. Rozebrane zostały także przystanki w Ciecierzynie, Tarle, Brzeźnicy Bychawskiej i Pałecznicy. Będą tam budowane nowe, wyższe, dogodniejsze dla podróżnych perony.
Prace trwają też na blisko dwustumetrowym moście nad rzeką Wieprz. Po demontażu toru, stalowa konstrukcja 5-przęsłowego obiektu zostanie odnowiona i wzmocniona. Przęsła kratownicowe będą zabezpieczone powłoką antykorozyjną. Przewidziano też remont podpór i przebudowę przyczółków. Na odnowionym moście zostanie ułożony nowy tor. Pojadą składy towarowe o nacisku 221 kN/oś. Poza mostem prace objęły już 5 innych obiektów.
Na całym odcinku wymienione zostaną tory i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Poprawi się stan 15 obiektów inżynieryjnych, w tym 9 mostów. Efektem będzie dostosowanie przepraw do większych obciążeń, co umożliwi przewóz cięższych ładunków. Remont umożliwi obsługę większej liczby składów, pociągi będą też mogły poruszać się szybciej: pasażerskie do 120 km/h, a towarowe do 80 km/h.
Przebudowa trasy z Lubartowa do Parczewa, jest kolejnym etapem prac na linii z Lublina do Łukowa. W roku 2017 wykonano prace na odcinku Parczew – Łuków modernizując 52 km linii. Przeznaczono na nie prawie 100 mln zł netto. Prace objęły także perony w Parczewie i Radzyniu Podlaskim oraz obiekty inżynieryjne.
(fot. PKP PLK)
Czy most nad Wieprzem da się „wyremontować” szybciej niż wiadukt na Diamentowej/Męczenników Majdanka/Janowskiej? Bo jeśli nie, to „modernizacja” jest projektem z cyku sci fi 🙂
200 metrów piec przęseł myślę ze to biedzie nie kończący się remont
przynajmniej woda może płynąć swobodnie w przeciwieństwie do przejazdu autem pod wiaduktem na diamentowej
120 km/h hahhahaha zawrotna prędkość polskich kolei
Widzę po zdjęciach, że tam jeszcze lato .
Jak długo potrwają prace?
5 lat. Wstępnie. Prognozy prac są długoterminowe.
Dokończcie Janowską DIamentową i DMM !! a potem zabierzcie sie za cos innego. Pkp
w Lubartowie jest masę głupich pomysłów i inwestycji, jednakże jeśli mowa o remoncie „żelaźniaka” myślę, że nie będzie tak źle jak z remontem w mieście inspiracji…