Poniedziałek, 22 kwietnia 202422/04/2024
690 680 960
690 680 960

Zatrzymał się mazdą, aby przepuścić pieszego. Po chwili w tył pojazdu uderzyła toyota (zdjęcia)

W środę po południu w Opolu Lubelskim doszło do zderzenia dwóch pojazdów osobowych przed jednym z przejść dla pieszych. Dla sprawcy zdarzenie zakończyło się mandatem i punktami karnymi.

Do zdarzenia doszło w środę po południu na ul. Lubelskiej w Opolu Lubelskim. Policjanci otrzymali zgłoszenie o zderzeniu dwóch pojazdów osobowych przed jednym z przejść dla pieszych.

Na miejscu mundurowi ustalili, że kierujący pojazdem marki Mazda zatrzymał się przed przejściem dla pieszych widząc wchodzącego na pasy mężczyznę. Po chwili w tył jego pojazdu uderzyło auto marki Toyota, którego kierowca nie wyhamował za zatrzymującym się samochodem.

Na szczęście w zdarzeniu nikt nie ucierpiał. Policjanci ukarali kierującego toyotą mandatem w wysokości 1100 złotych oraz punktami karnymi, zatrzymali również dowód rejestracyjny pojazdu, ze względu na jego uszkodzenia.

Zatrzymał się mazdą, aby przepuścić pieszego. Po chwili w tył pojazdu uderzyła toyota (zdjęcia)

Zatrzymał się mazdą, aby przepuścić pieszego. Po chwili w tył pojazdu uderzyła toyota (zdjęcia)

Zatrzymał się mazdą, aby przepuścić pieszego. Po chwili w tył pojazdu uderzyła toyota (zdjęcia)

Zatrzymał się mazdą, aby przepuścić pieszego. Po chwili w tył pojazdu uderzyła toyota (zdjęcia)

(fot. nadesłane)

16 komentarzy

  1. Przejście dla pieszych nadal jest pewną nowością dla przeciętnego polskiego kierowcy.

    3 lata temu byłem we Wiedniu. Jak idiota machałem i dziękowałem wszystkim co mnie na przejściach przepuszczali. Byłem przeszczęśliwy, że taka kultura.

    Ech.

    • A co na to zieloni?
      Tyle się mówi o smogu i zanieczyszczeniach a jednocześnie oczekuje się ciągłego zatrzymywania i ruszania.

      • Przesiądź się do elektryka – problem zniknie.

        • Gdzie można kupić 15-letniego elektryka za 5-10 koła?

          • Za 5-10 jeszcze może nie, ale używane auto typu Nissan Leaf z początku produkcji kosztuje już nawet niewiele ponad 20 tysięcy. Fakt, że pewnie bateria już ledwo zipie, ale kupić się da 😉

  2. A kiedy poczytamy że pieszy wtargnął na jezdnię? A przepraszam jest pierwszeństwo na przejściu
    ?, nie rozglądamy się idziemy pewnym krokiem, nie ważne czy jedzie skuter czy kamaz , mam pierwszeństwo?, a jak!!

    • „Nieważne” piszemy łącznie.
      Jak ktoś nie zna się na ortografii to nie można wymagać od niego znajomości przepisów ruchu.

  3. A może to pieszy wtargnął na jezdnię?

    • I wtedy zachowanie ostępu od poprzedzającego pojazdu przestaje obowiązywać? Co to ma do najechania?

  4. Rola pieszego jest niewdzięczna; gdy znajdzie się w okolicy przejścia dla pieszych, zostaje zmuszony do skorzystania z przejścia, własnym poczuciem winy odczuwanym na widok zwalniających i zatrzymujacych się aut, a na dokładkę musi uważać, czy cos nie nadjeżdża zza pojazdów stojących przy przejściu.

    • Dokładnie tak samo, jak wtedy gdy jedzie pociągiem i go na przejazdach kolejowych przepuszczają, albo wtedy gdy porusza się drogą z pierwszeństwem i pozostali też ustępują mu pierwszeństwa przejazdu. Nie znoszę tego, bo wtedy ze wzruszenia łzy mi ciekną do oczu i gorzej widzę.

  5. To na co on się gapił zamiast obserwować drogę przed sobą?

  6. Pojedźcie do Turcji, tam nie ma wypadków z udziałem pieszych. Tam żeby przejść przez jezdnię pieszy swoje odczekuje, wchodzi dopiero wtedy kiedy może bezpiecznie przejść, a kierowcy nie hamują ostentacyjnie czołobitnie ustępując każdemu piechurowi. Zero wypadków i zero potrąceń. Europa może się wiele od Turków nauczyć.

    • Turcja ma podobne statystyki do Polski, co nie zmienia faktu że ma 84mln mieszkańców a nie 38mln jak Polska.
      U nas śmiertelność na drogach to 8,2 / 100k, w Turcji 6,7/100k. Dla porównania Szwajcaria z pieszymi o statusie świętych krów 1,7 – da się ??

    • ja jestem za systemem drogowym indyjskim, to jest dopiero wzór

Z kraju