690 680 960

Zakończono wyburzanie. Trwa uprzątanie placu pod budowę Dworca Metropolitalnego (zdjęcia)

Trwają intensywne prace na placu, gdzie wkrótce na dobre ruszy budowa Dworca Metropolitalnego w Lublinie. Zakończyło się wyburzanie budynków, a pozostały po nich gruz ładowany jest na ciężarówki i wywożony.

Budynki znajdujące się na placu, gdzie powstanie wkrótce Dworzec Metropolitalny, zniknęły już z powierzchni ziemi, a obecnie trwają prace porządkowe. Gruz jest rozdrabniany, ładowany na wywrotki i wywożony z terenu budowy. Wykonano już pierwsze prace ziemne pod nowo powstający obiekt.

Zgodnie z kontraktem pod budynkiem dworca ma powstać parking podziemny o powierzchni ok. 7,5 tys. m2, który pomieści 174 samochody. Z kolei na gmachu zaprojektowano zielone dachy ze szczególnym uwzględnieniem roślin oczyszczających powietrze.

Obiekt będzie wyposażony w nowoczesne technologie m.in. specjalny system odzyskiwania deszczówki, który zapewni wodę do podlewania roślin, jak i do celów sanitarnych. Powierzchnia całkowita trzykondygnacyjnego budynku dworca wynosi ponad 18 tys. m2.

Po rewitalizacji plac dworcowy stanie się ozdobnym deptakiem, na którym zostanie całkowicie usunięty ruch kołowy. Aleja będzie wizualnym i funkcjonalnym łącznikiem z głównym wejściem do dworca PKP. Przed budynkiem zaplanowano także zatoczki postojowe z miejscami typu Kiss&Ride. Na ulicy 1 Maja, architektonicznym przedłużeniu Placu Dworcowego, pojawią się m.in. nowe nasadzenia drzew i krzewów, elementy małej architektury, miejsca postojowe i stojaki rowerowe.

Projekt przewiduje również rozbudowę ul. Krochmalnej, gdzie mają powstać dwie nowe drogi. Wzdłuż nich przewidziano ponad 120 miejsc postojowych dla busów i autobusów. W tej okolicy zaplanowano także budynek socjalno-techniczny dla obsługi dworca z częścią socjalną dla kierowców.

(fot. lublin112.pl)

10 komentarzy

  1. Narzędzia do pracy firmowe
    Ach jak się przyjemnie patrzy, kiedy widzi się, że stać na to ludzi.
    Koszt demolki na pewno warty firmy. Zasłużyli na taką zapłatę za taką robotę.
    Inwestycja w siebie, poszerzenie usług w miarę możliwości, nauka
    Brawo dla ludzi nie stojących w miejscu. Ruch jest zawsze lepszy niż stanie w miejscu.
    A jeszcze jak ktoś spocznie na laurach to fiu fiuu 😬
    To tak jak się położyć i doczekać się odleżyn. Dopiero już po fakcie dostrzega się skutki
    Kreatywność – umiejętne wychodzenie z opresji.. mhmm

  2. Podjazd po kogokolwiek na dworzec minie się z celem. Za możliwość 15 minutowego zaparkowania samochodu, odebrania podróżnego z bagażem z pewnością albo zczeszą człowieka z pieniędzy, albo trzeba będzie drałować kilometr, albo co najbardziej prawdopodobne cała inwestycja skończy jak port lotniczy Lublin – czyli wygórowane ambicje zderzą sie z rzeczywistością. Jaka to bowiem z Lublina metropolia?

    • Zawsze można zaparkować przy hali targowej.

    • To do kosztów eksploatacji pojazdu zacznij doliczać takie opłaty i podobne i pomyśl czy autobus dalej droższy.

      • Nie należę na szczęście do ludzi którzy wszystko w życiu przeliczają na pieniądze. Kokosów nie zarabiam a samochód prócz tego że umożliwia mi dojazd do pracy w godzinach braku komunikacji miejskiej i z miejsca gdzie jej brak nawet w innych porach, to jeszcze pozwala mi zaoszczędzić mnóstwo czasu i daje komfort niezależności. Czas jest dla mnie wartością ważniejszą od pieniędzy bo żeby wydawać pieniądze to i czas trzeba mieć. A na wydawanie pieniędzy na bezpłciowe parkowanie po 5 zł za sam wjazd na określony teren publiczny, na który i ja i inni płacimy podatki to mnie nie stać.

    • Pozwólmy ludziom marzyć.
      „Nm” chciałby aby wszystkie parkingi były bezpłatne – czyli faktycznie utrzymywane z pieniędzy podatników.
      W ramach „bezpłatnej opłaty” powinny być podawane gorące lub chłodne (w zależności od pory roku) dania, desery i napoje.
      I jeszcze „Nm” wyrazi swoją radość i wdzięczność gdy muskularny mężczyzna zrobi mu l***… ze wzajemnością – bo przecież oczekiwanie na pociąg/autobus trzeba sobie jakoś umilić 🙂

      • Strasznie prymitywne masz skróty myślowe. Na cudzym prywatnym tetenie parkować nie zamierzam, bo szanuję prywatną własność i jeśli trzeba to płacę. Nie chciałbym jedynie płacić za coś co już raz zostało sfinansowane z podatków na które płacimy wszyscy. A koszty utrzymania parkingów nie różnią się wiele od kosztów utrzymania dróg czy chodników, które tak samo należą do państwa, a może i ta to powinniśmy dodatkowo płacić bo podatek w paliwie to za mało? I nie wysilaj się za bardzo na te swoje prostackie domysły, do postawy roszczeniowej mi daleko, zwłaszcza w tak prymitywnym wydaniu.

  3. Mam nadzieję że Budimex zaskoczy i przed wakacjami 2022 skończy budowę dworca

Kursy walut

  • USD 4.2928zł 0.29%
  • GBP 5.2571zł -0.51%
  • EUR 4.692zł -0.34%
  • CHF 4.7023zł -0.26%

Polub nas