Województwo Lubelskie chciało zakupić kolejne nowe pociągi. Jedyna oferta była jednak za droga
18:15 09-01-2025 | Autor: redakcja

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego po raz kolejny unieważnił przetarg na zakup nowych pociągów. Chodzi o cztery elektryczne zespoły trakcyjne, przy czym w postępowaniu zastrzeżono możliwość rozszerzenia zamówienia o piąty pociąg. Zakup miał zostać dofinansowany z nowego regionalnego programu unijnego.
Jak wskazano w dokumentacji, składy powinny mieć prędkość eksploatacyjną nie mniejszą niż 160 km/h, posiadać co najmniej 130 miejsc siedzących oraz minimum 150 stojących. Do tego dochodzi wyposażenie w postaci systemu „przystanku na żądanie”, miejsca na automat biletowy, bezprzewodowy internet, toaletę, system zliczania pasażerów, monitoring wizyjny, system dynamicznej informacji pasażerskiej a nawet ładowarki do hulajnóg elektrycznych.
Urzędnicy wymagali, aby pociągi zostały dostarczone w ciągu 38 miesięcy od zawarcia umowy. Ich konstrukcja ma umożliwiać ich eksploatację przez minimum 30 lat. Pierwszy przetarg zakończył się fiaskiem, gdyż żaden producent nie był zainteresowany realizacją zamówienia. Tym samym przetarg został unieważniony a Województwo Lubelskie ogłosiło nowe postępowanie licząc, że tym razem będzie większe zainteresowanie.
Ofertę złożył jeden producent, była to PESA Bydgoszcz. Firma jednak zażądała o 1,5 mln zł wyższą kwotę, niż województwo zarezerwowało na ten cel. Tym samym podjęta została decyzja o kolejnym unieważnieniu postępowania. Jak nam przekazano, na razie nie podjęto jeszcze decyzji co dalej w sprawie zakupu nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Powodem unieważnienia było odrzucenie oferty z powodu nie spełnianenia warunków udziału w postępowaniu a nie brak kasy.
wracałem niedawno z Lublina , z dworca PKS Podzamcze do miejscowości odległej 11 km .
dojazd , dzięki nowatorskim koncepcjom komunikacyjnym Żuka oraz jego kolegów radnych zajął mi komunikacją publiczną 2 godz. 50 minut.
to efekt likwidacji dworca Pod Zamkiem i zmuszenia przewoźników do przejścia na dworzec PKP-PKS.
Żuk czy Wcisłowie nie korzystają z publicznej komunikacji , dla nich nie problem .
ja marzłęm 50 minut na przystanku, po czym wezwałem taxi
w komunistycznych Czechach 40 lat temu , po lokalnych miescowościach jeździły 2 członowe motorki ( tak je nazywano)
teraz w III RP to problem i nie mogą sobie z nim poradzić
Dołożyliby 1.5 bańki i po problemie.
Dołożyli. To nie był powód unieważnienia.
Ale nie zabrakło na opłacenie Boney M.
Teraz wszyscy się cieszą bo był Sylwester w Chełmie 🙂
Ale to płaciła TV Republika.
A gdzie są pieniądze na dzieci chore na raka? Znowu poszły do TVP, jak za pisu? Ile dotacji dostała TVP w tym roku?
A gdzie są pieniądze dla powodzian? Czy napompowano nimi złotego melona?
A dlaczego państwowa spółka PZU wspiera prywatne fundacje, które za te pieniądze wykupują tablice reklamowe w trakcie wyborów?
Może postaraj się odpowiedzieć na te pytania, Szerloku.
Skoro płaciła TV RusPublika, to niech teraz nie żebrają o „piniondze” dyskredytując jednocześnie inne akcje charytatywne. 8 lat kontrolowali WOŚP i NIC!!!! Więc skoro nie da się zniszczyć zgodnie z prawem, to próbują metodą Goebbelsa: „Kłamstwo powtórzone 1000 razy staje się prawdą”. Abstrahując od tematu Chełma, to nie spodziewaj się, żeby po 8 latach rozwalania wszystkiego co się da, naprawić wszystko w ciągu roku, tym bardziej, że u żłóbka nadal siedzi dzieciątko Anżej, które utrudnia jak tylko się da. Pozdrawiam.
a miasto Chełm nie dopłacało do PISwskiego Sylwestra Szerloku ? z reszto tatalna klapa mogli przekazać na PKP można ? można ale po co PIS się bawi
Ale to miasto Chełm dopłacało, a nie Lublin. Widocznie Chełm stać, uruchomili miejską stację paliw, mają z czego dopłacić. Może dali plac, może służby, nie wiem, czy była żywa gotówka na to. Ale twoje platformerskie myślenie wzięło górę – jak poszedł pozytywny news o mieście na całą Polskę, jak się najechało ludzi – nie pasuje. Lepiej dać zaprzyjaźnionej agencji reklamowej tę parę baniek na bzdurne banery albo kampanię w internecie na „promocję miasta”, oddźwięk żaden, ale zarobił ten co trzeba. Ciekawe czy byś tak płakał, jakby to Złoty Melon zrobił finał w Chełmie na koszt miasta.
A to Chełm już nie należy do woj. lubelskiego? Urząd Marszałkowski nie może sponsorować imprez poza Lublinem?
No właśnie cieszą się i bardzo dobrze , bo gefraiter hyży z heńkową kluską sPOwodują już w tym miesiącu , że wszyscy będą płakać tak Nam /nie mówię o Tobie hah /”obniżą” koszty ogrzewania, oświetlenia, wody i wszystkiego co jest niezbędne do normalnej egzystencji . SPOwodują tym samym tzw dupościsk który może „uśmiechy” wyduścić ale z bezsilności na głuPOtę .!!!!!
Mamy chyba najbardziej antykolejowe władze województwa w PL. Nie dość że niewiele połączeń, zamawianie małego taboru (kto teraz kupuje dwuczłonowe ezt – tramwaje)? Brak poważnych planów rozbudowy sieci kolejowej (plany reaktywacji linii z Chełma do włodawy żeby tam puścić kilka dyliżansów szynowych dziennie)
Robią chyba wszystko żeby kolekcje z regionu wyrugować.
Może brat prezesa ma firmę transportową ciężarówkami.
należy kupić niemiecki szajs z demobilu jak ci z tęczowej wólki na wartą
Był kompleksowy remont linii kolejowych o parametrach stare na stare. A można było przy okazji zmienić i podwyższyć prędkość bo i tak torowiska były rozbierane, nowe podkłady, kamień, wszystko nowe. Niegospodarność na całego! Marnotrastwo kasy na całego. Po co szybsza prękość pociągu skoro linia kolejowa ma ograniczenie do 130? Gdzie sens kupować szybsze i przepłacać?