„Szeryf drogowy” w ciężarówce na krajowej 19

Codzienny korek w rejonie miejscowości Niemce doprowadza kierujących pojazdami do szewskiej pasji. Biorąc pod uwagę takich kierowców, jak ten z ciężarówki, zdenerwowanie stojących w korku może sięgać zenitu. Otrzymaliśmy nagranie prezentujące”drogowego szeryfa”, który skutecznie blokował przejazd lewym pasem.

– Szeryf z ciężarówki na dwupasmówce pomiędzy Ciecierzynem a Leonowem i tak codziennie. Albo Polak, albo Ukrainiec, albo Bułgar – napisał do nas Czytelnik Adam.

 

Przypominamy kierowcom, że tego typu zachowanie jest niezgodne z prawem. Blokowanie pasa ruchu grozi mandatem w wysokości do 500 zł oraz 2 pkt karne. Czy mieliście podobną sytuację na drodze? Piszcie w komentarzach.

2017-09-28 7:40:48
(fot. wideo nadesłane Adam)

159 komentarzy

  1. Niech tylko zatwierdzą jazdę na suwak do kodeksu drogowego. To będzie wasz koniec, wy niewychowane gnojki uzurpujące sobie prawo do blokowania ruchu na podstawie wywodzącej się z PRLu tępoty „KOLEJKA JEST”. Będzie tylko mandat, mandat, mandat i w końcu pykną 24 punkty, jeśli dalej będziecie odwalać takie akcje.

    • Dwa przepisy, których wprowadzenie do Kodeksu drogowego jest właściwie przesądzone, a których cebulactwo i drogowi bandyci boją się jak ognia:

      – usankcjonowanie jazdy „na suwak”,
      – pierwszeństwo dla pieszych oczekujących na możliwość wejścia na przejście.

      Dzięki tym dwóm przepisom skończą się na polskich drogach stepy Kazachstanu, a zacznie Europa.

  2. Jaki „suwak ” zejdż na ziemię …realnie nikt tu nikogo na suwak nie puści ,dlatego blokuje się takich co to liczą na „suwak ” bo najnormalniej w świecie wpier….lą się i tak przed tych oczekujących

  3. To jest właśnie blokowanie lewego pasa, w przeciwieństwie do
    1. Sytuacji, w której niektórzy (być może mniej sprawni) kierowcy przejada w gęstym ruchu miejskim do następnego skrzyżowania lewym pasem, z prędkością mniejszą niż np. 80km/h.
    2. Wyprzedzania na ekspresówce z prędkością np. 120km/h pojazdów na lewym, które jadą 90km/h (czyli np. ciężarówek).

    W pierwszym przypadku jest to jakieś „naginanie” przepisów, ale trudno jednoznacznie powiedzieć na ile metrów przed skrzyżowaniem należy zająć odpowiedni pas.
    W drugim przypadku: ktoś kto znajduje się na lewym pasie, bo wyprzedza z prędkością 120km/h ma takie samo prawo z niego korzystać jak ktoś kto wyprzedza (lub chciałby wyprzedzić) z większą prędkością.
    Co do punktu drugiego (być może powinien być wprowadzony taki nakaz), że nalezy wyprzedzać z prędkością np. wyraźnie większą niż pojazd wyprzedzany.
    Chodzi o to, żeby ciężarówka jadaca 89,8km/h nie wyprzedzała 15 minut tej jadącej 89,6km/h.

    • Wielkie brawa, Bob. Poruszyłeś tutaj dwie kapitalne kwestie.

      Pierwsza to niezaprzeczalny fakt, że cebulactwo drze ryja o „blokowaniu lewego pasa”, kiedy nic takiego w istocie nie ma miejsca, a bije brawa tym, którzy NAPRAWDĘ go blokują, czyli „szeryfom”. Hipokryzja tej hołoty jest porażająca.

      A druga to słuszne spostrzeżenie, że przepis o obowiązku trzymania się prawej krawędzi drogi jest de facto MARTWY w obszarze zabudowanym, gdyż osoba jadąca lewym pasem zawsze może powiedzieć, że na najbliższym skrzyżowaniu chciała skręcić w lewo, a prawo nie precyzuje w jakiej odległości przed skrzyżowaniem należy zmienić pas na lewy (bo w lewo skręcamy przecież z lewego pasa). Co innego na ekspresówkach lub autostradach – tam ma to jakiś sens, bo nie ma możliwości skrętu w lewo ze względu na brak skrzyżowań.

  4. Zawsze jadę lewym. Mam w planach zmiane samochod. Jak ktos mi wyjedzie w ostatniej chwili, nie bede narzekal.

  5. Pokażcie mi choć jeden przepis prawa o ruchu drogowym mówiący o jeździe na tzw.suwak. NIE MA. Przed niektórymi zwężeniami pojawiły się tylko znaki informacyjne o jeździe na suwak Ale obowiązywać zaczną dopiero prawdopodobnie od 2018 roku. Tylko kultura jazdy może na wybronić ale z tym w Polsce wśród uczestników dróg jest cienko oj cienko.

  6. Jak by tego pasa nikt nie blokował to prawy by stał a cwaniaki lewy pas i się wsadzają. Bardzo dobrze to nie blokowanie pasa tylko nauka kultury dla wiecznie śpieszących się

    • Od kiedy kierowcy maja uprawnienia do nauki kultury ?
      Moze zaczne uczyc kultury kierowcow ktorzy pala w autach a pozniej wywalaja pety przez szybe?
      Albo plazowiczow ktorzy pala w miejscu publiczbym i zakopuja pety w piasku?
      Mnie kultury ma drodze nie trzeba uczyc. Mam wolny lewy pas to jade. A jesli ktos zablokuje to podam na policje. Juz kilka osob sie na to nacielo i zostali ukarani jak nie mandatem to grzywna. A ja jako oskarzyciel posilkowy mam o tym wiedze 🙂

  7. Jakoś nikt się tu nie zająknie o tym, że stojącyglej na lewym pasie blokują przede wszystkim pas dla pojazdów służb ratunkowych. Jazda na suwak jest sensowna, gdy ruch jest płynny – wolny ale ciągły. Akurat pod Niemcami stoi się kilkanaście minut w jednym miejscu. Kilka dni temu jazda na odcinku Ciecierzyn – Niemce zajęła mi prawie 40 minut. Oba pasy zajęte. Zastanawiałem się, co by było, gdyby zdarzył się jakiś wypadek, pożar lub ktoś potrzebował nagłej pomocy. Czy karetka lub wóz bojowy straży dotarłby na czas? Czy uparte zmuszanie ( często na chama, bez sygnalizowania manewru) do ” suwaka ” ma sens w takich warunkach? A przecież przepisy mówią, że zachowanie na drodze powinniśmy dostosować do warunków. Czy przyjazd do domu o kilkanaście minut później niż zwykle będzie taką tragedią? Czy koniecznie musimy zajmować lewy pas, od przejezdności którego może zależeć czyjeś życie? Czy warto? Refleksji trochę, drodzy kierowcy.

    • A znasz takie pojęcie jak „korytarz życia”? Zresztą, po co ja pytam. „Suwak”, „korytarz życia”… Równie dobrze mógłbym pytać buszmena z Republiki Konga.

      • Wyobraź sobie, że wiem, co to jest korytarz życia. Obejrzyj sobie jednak dokładnie drogę na Niemce i pomyśl, czy są warunki, by taki korytarz zawsze utworzyć, zwłaszcza gdy w korku stoi kilkanaście tirów i autobusów. Trzeba by też zmienić mentalność kierowców, ale jak ich „zaprogramować”, by zechcieli patrzeć szerzej i dalej, by zaczęli słuchać nie tylko bębnienia z głośników swego radia? I sam nie grzesz pychą, nie obrażaj buszmenów. Sam też uruchom wyobraźnię.

    • w srodę stojąc na lewym pasie – przede mna szeryf w ciężarówce – i słyszymy karetka z tyłu …. wszyscy pięknie ustawili sie w k=jodełkę i kierowca karetki przejechał … można? Mam Ci pokazać nagranie ze to możliwe?

  8. Nagminnie jest to łamane w tym miejscu, kiedy nie jadę trafiam na takiego. Ręce opadają…

  9. Oczywista oczywistosć że jak ktoś wiep…a się na lewy pas ,a pużniej liczy ze go wpuszczą ,to wszystkich stojących grzecznie na prawym trafia szlag …bo taka kur…a za przeproszeniem musi byc lepsza od innych i się przed nich wpier…lić …fantastom piszącym o jezdzie na suwak radzę zejść na ziemię i nie fantazjować ,bo to nie żaden suwak tylko bezczelne pchanie się bez kolejki ,Innym fantastom twierdzącym że jak na jednym pasie stoi 1 km korka ,to na dwóch będzie o połowę mniej ,radze też zejść na ziemie ,bo korek nadal ma 1km ,bo wszyscy z lewego muszą się wpie….ć przed kogoś z prawego .Nie wpier…lać się na chama ,tylko grzecznie ustawić w kolejce ,to nie będzie problemu

    • A co jak ktoś chce pojechać w lewo?
      Co jak przez wydłużone korek blokują się ulice po prawej?

      Wyobraź sobie, że chcesz tą główną zakorkowaną ulicą pojechać w lewo, anie nie możesz bo przez szeryfów nawet na nią wjechać, bo korek zrobił się prawie 2 razy dłuższy i wjazd jest zablokowany.

      Czemu nie pomyślisz jak się taki ktoś czuje jak zupełnie bez żadnego powodu musi stać i czekać, gdzie normalnie już dawno mógłby pojechać w lewo nikomu nie wadząc?

  10. W zasadzie myśląc logiką szeryfów to jadąc z maksymalną dopuszczalną prędkością na ekspresówce czy autostradzie też powinni jechać środkiem bo ci co jadą szybciej to jakieś cwaniaki są, chcą być szybciej u celu, a powinni przecież jechać potulnie w rządku.

    • @B. „szeryfowanie” i wszelkiego rodzaju wymierzanie „społecznej sprawiedliwości” na drodze nieuchronnie prowadzi do takiego wniosku. Przecież wyprzedzanie z prędkością wyższą niż dopuszczalna to też cwaniakowanie! Jadąc z przepisową prędkością pokonanie danego odcinka drogi zajmuje ileś czasu, a „cwaniacy” jadący szybciej pokonują tę samą odległość w czasie znacznie krótszym. To jest dokładnie to, co „szeryfowie” i ich adwokaci zarzucają kierowcom jadącym do końca lewego pasa – że pokonują dany odcinek drogi w czasie krótszym niż oni.

  11. B, ,a z jakiej racji mają jechac szybciej niż dopuszczalna maksymalna ? bo im sie spieszy ,to jest wbrew przepisom ,które ty i tobie podobni „szybcy i wsciekli ” nie przestrzegają ,bo mają wszystko w du,..ie …ważne jest że „mie się spieszy ” ..dobrze ze co jakiś czas taki „spieszący się ” sam się eliminuje rozbijajac się na jakimś filarze czy innym drzewie ..

  12. Miły dla Miłych

    Powinno się takim zabierać prawko na 3 miesiące.

    I guzik mnie obchodzi, że najczęściej są to zawodowi i nie mieliby jak zarobić.
    Skoro oni mają w poważaniu wszystkich ludzi dookoła, to ja mam w poważaniu ich.

    • nie pchaj się bambusie na pałę do końca to Ci się poważanie zmniejszy.
      Jak już coś mówicie o jeździe na zamek drajwery z osobówek to nie znaczy że 3 osobówki wchodzi na zwężkę a 1 ciężarówka.

      • Miły dla Miłych

        Po to bambusie jest ten pas żeby nim do końca jechać.

        A jak już lubisz stać bez sensu na prawym jak lewy wolny to stuj.
        No i 3 z lewego ci nie wjedzie jak ich nie wpuścisz.

        Suwak to 1 na 1 i tego pilnuj, a nie puszczasz 3 z lewego przed sobą jak oferma.
        W razie zderzenia to gość który się wciska ma problem.

  13. Kierowca „filmowiec” nie był lepszy. Skoro wszyscy stali cierpliwie w korku to dlaczego on jechał lewym pasem?

    • Hahahahaha, następny mundrek – a po co tam lewy pas jest, żeby samoloty mogły na nim lądować?! Ja nie rozumiem, jak wy żeście pozdawali to prawo jazdy będąc tak niemyślącymi ludźmi?

    • Śpieszył się gumofilce odebrać bo wulkanizację zamykają.

    • a pyzatym zdjęcie robione jest z poza samochodu czyli zostawił samochód na drodze czym też blokował ruch wiec i rudemu z tej osobówki należy się mandat jak już

  14. jakby był jeden pas to miałby to sens a tak dwa pasy są do jazdy a nie do blokowania. Mandat 5000 zł za zablokowanie drogi Krajowej

  15. Pewien busiarz z Zamościa też szeryfowal na przebudowywanym odcinku drogi między lopoennikiem a Krasnymstawie. Po zwróceniu uwagi bluzgał jak prostak wypuszczony z buszu… I taki imbecyl wozi ludzi…

  16. Zakazu wyprzedzania dla ciężarówek nie było więc o czym mowa

    • Art. 90 Kodeksu Wykroczeń
      „Kto tamuje lub utrudnia ruch na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu, podlega karze grzywny albo karze nagany.”

      A to nie widać na filmie, o czym mowa? Prawy pas zawalony, na lewym stoi przygłup w TIRze i przed nim prawie kilometr niewykorzystanej drogi.

  17. Popieram tych szeryfów jeszcze im zaplacic zamiast darmozjadom z kpp, zamiast zajac sie cwaniakami któzy wcinaja sie lewym pasem ……. Sam blokuje zawsze lewy pas … POPIERAM !!! Czasami mam ochote wysiasc z auta i przyje**** tym co sie pchaja lewym pasem zamiast stanac….

  18. Kolega ze wschodu dobrze zrobił bo tu ludzie nie mają pojęcia na czym polega jazda na suwak. Tak będzie siedziało do tego czasu do puki nie będzie obwodnicy Niemiec.

  19. i dobrze robił, skoro blokowanie pasa to wykroczenie to jak nazwać to, że z dwóch pasów jeden stoi bo Ci z drugiego na siłę się wpychają czyli wymuszają, i dochodzi do tego, że Ci z prawego stoją bo Ci z lewego sobie jadą do przodu wciskają się na chama i jadą , nawet jesli ich pas się kończy czyli powinni ustąpić, ewentualnie jazda na suwak, a nie, że Ci co mają ustąpić jadą sobie a Ci, co powinni jechać stoją

  20. To jak to jest w końcu z tym lewym pasem? Jest po to żeby korzystać czy jest tylko do wyprzedzania i za korzystanie na maksa mandat? Trzeba by się zdecydować….

  21. Przypominam iż w Polsce obowiązuje ruch prawostronny. Kierujący pojazdem jest zobowiązany jechać jak najbliżej prawej krawędzi jezdni.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.8475zł 0.44%
    • GBP 5.0381zł 0.14%
    • EUR 4.2461zł -0%
    • CHF 3.9629zł 0.24%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019

      Co? Gdzie? Kiedy?

      Zaproszenie do udziału w terenowych akcjach poboru krwi
      W Lublinie rozpoczyna działalność Akademia Mentora
      Zaproszenie na spektakl charytatywny
      „Lodowata Krew z Gorących Serc” – Zimnolubni będą oddawać krew
      VIII Ogólnopolskie Mistrzostwa Strażaków OSP w Narciarstwie Alpejskim i Snowboardzie 2020
      x

      Szanowny Czytelniku!

      Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

      Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

      Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

      Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

      Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

      Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

      Kto jest administratorem danych osobowych?

      Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

      Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

      Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

      • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
      • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

      Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

      Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

      Twoje prawa

      Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

      Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

      * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.