Wtorek, 07 maja 202407/05/2024
690 680 960
690 680 960

Wiadomo, kiedy w regionie pojawi się konwój z transportem ogromnej maszyny TBM

Dzisiaj pojawiły się informacje dotyczące planowanych utrudnień w ruchu w związku z transportem maszyny TBM. Utrudnienia na drogach regionu mają potrwać trzy dni.

We wtorek zostały przekazane informacje dotyczące utrudnień w ruchu związanych z transportem maszyny TBM drogami naszego regionu. Utrudnienia z przejazdem pojawią się na drodze S17, S12 oraz S19.

– W związku z planowanym w dniach 21-23.11.2022 r. przejazdem pojazdów nienormatywnych możliwe będą utrudnienia na trasie: wjazd S17 – węzeł Ryki Północ – S17 – węzeł Kurów Zachód – S12/S17- węzeł Lublin Sławinek – S19 – węzeł Kraśnik Północ – S19 – węzeł Lasy Janowskie skutkujące czasowym spowolnieniem/wstrzymaniem ruchu pojazdów – poinformował zarządca drogi.

Cały transport składa się z czternastu zestawów transportowych podzielonych na trzy konwoje. Do przewozu największych elementów wykorzystywane są zestawy o bezprecedensowych wymiarach – szerokość 9 m, długość 74 m i waga ok. 260 ton, co łącznie z ładunkiem wynosi 500 ton. Składają się z ciągnika balastowego ciągnącego zestaw, dwóch wielkich platform i drugiego ciągnika balastowego – pchającego, który zamyka zestaw. Pozostałe transporty (składające się z jednego ciągnika i platformy) są szerokości od 6 do 8 m i długości 35-40 m. Obecnie transport przebiega zgodnie z harmonogramem, elementy maszyny znajdują się na terenie woj. łódzkiego.

(fot. GDDKiA)

13 komentarzy

  1. Bardzo pomocna informacja.

  2. 500 ton? Na nowej nawierzchni?

    • No a dlaczego nie?
      Zobacz ile naczepa ma kół…

    • Jedna naczepa ma 17 osi, po 4 koła każda.
      Nawet, żeby te 500 ton to było naczepy + ładunek – to wychodzi ok 3,7t na koło, niewiele więcej niż w zwykłym ciągniku siodłowym z naczepą o DMC 40ton.
      (oczywiście wyjdzie mniej niż 3,7t bo na te 500 ton wchodzą też masy tych dwóch targańców, które swój ciężar mają na swoich kołach)

  3. Jak by to przewozili przez stare DK17 i DK19 i nie było tych S, to by dopiero było.

  4. Założę się, że pod takim obciążeniem 500 ton ekspresówki za SETKI MILIARDÓW będą wymagały wyrównania, bo się pozapadają w niektórych miejscach po przejechaniu w/w transportu

  5. Super info 🙂

  6. Serio czy tak sobie piszesz?

  7. łachudry zniszczą naszą drogę !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!