Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Ważna zmiana w sposobie składania wniosku o dowód osobisty

Od 27 lipca nie można złożyć wniosku o wydanie dowodu osobistego przez Internet. Osoba ubiegająca się o dowód musi osobiście złożyć wniosek o jego wydanie. Ma to związek z wdrażanym przez MSWiA nowym dowodem osobistym zawierającym odciski palców.

Departament Spraw Obywatelskich Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji poinformował, że z dniem 19 lipca wszedł w życie przepis, zgodnie z którym złożenie wniosku w formie dokumentu elektronicznego było możliwe do 26 lipca br. Po tym terminie usługi składania wniosków o wydanie dowodu osobistego przez Internet, zarówno dla osoby dorosłej jak i dziecka/podopiecznego, zostały wyłączone.

Informacja na ten temat jest dostępna w serwisie www.gov.pl w zakładce „Uzyskaj dowód osobisty”.

Usługa składania wniosków o wydanie dowodu osobistego przez Internet dla dziecka do 12. roku życia zostanie uruchomiona w terminie wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających wydawanie dowodu osobistego zawierającego odciski palców.

Wniosek o wydanie dowodu osobistego można złożyć w dowolnym urzędzie gminy na terenie kraju. W Urzędzie Miasta Lublin wniosek można złożyć wniosek w jednym z Biur Obsługi Mieszkańców: ul. Wieniawska 14, stanowiska nr 20, 21, 22 (I piętro), ul. Filaretów 44, ul. Kleeberga 12a, ul. Szaserów 13-15, ul. Wolska 11, od poniedziałku do piątku w godz. od 7.45 do 15.15. Dowód osobisty odbiera się w tym samym Biurze, w którym nastąpiło złożenie wniosku.

Więcej informacji na temat dowodów osobistych znajduje się na stronie BIP Urzędu Miasta Lublin

(fot. nadesłane)

23 komentarze

  1. a wczoraj mówili w radio nie nie będą robić odcisków bo ministerstwo zamówiło kiepskiej jakości czytniki linii papilarnych i unia nie chce ich zaakceptować

  2. Próbowałem złożyć wniosek przez internet w okresie kiedy teoretycznie było to możliwe. Czynność powtórzyłem ponad 70 razy, za każdym razem na końcu pojawiał się komunikat „Twój wniosek nie został wysłany”. Napisałem do wsparcia technicznego. Po długim czasie odpisali, że pewnie zdjęcie ma nieprawidłową rozdzielczość. Była to bzdura. Odpisałem i załączyłem zdjęcie, żeby ocenili jego poprawność. Po kolejnym długim okresie, w dniu, kiedy platforma przestała działać, otrzymałem kojącą wiadomość: ”
    Szanowny Użytkowniku,
    informujemy, że mocą ustawy Ustawy z dnia 14 kwietnia 2021 r. o zmianie ustawy o dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2021 r. poz. 1000) od 27.07.2021 zostały wyłączone usługi:
    Uzyskaj dowód osobisty ,
    Uzyskaj dowód osobisty dla dziecka lub podopiecznego.
    Skutkuje to zatrzymaniem dalszych prac rozwojowych mających na celu poprawę działania elektronicznego wniosku o dowód osobisty. W związku z tym zgłoszenie dotyczące nieprawidłowego działania wniosku zostaje zamknięte. ”

    Do tej pory dawno zdążyłem wydrukować zdjęcie w zakładzie fotograficznym, złożyć „na butach” papierowy wniosek i odebrać dowód.

Z kraju