Niedziela, 08 września 202408/09/2024
690 680 960
690 680 960

W Lublinie powstaną nowe przystanki komunikacji miejskiej. Istniejące zostaną przebudowane

Ponad 90 lokalizacji obejmie projekt modernizacji infrastruktury transportowej w Lublinie. Miasto właśnie chce zamówić dokumentację inwestycji, później ruszą właściwe prace.

Komunikacja miejska w Lublinie od wielu już lat przechodzi metamorfozę. Ze starych ikarusów i jelczy pasażerowie przesiedli się do nowoczesnych autobusów i trolejbusów, z których wiele wyposażonych jest w szereg udogodnień. Owszem wiele jest jeszcze w tej kwestii do zrobienia, jednak urzędnicy ogłaszają kolejne projekty, których realizacja ma się przyczynić do poprawy warunków przemieszczania się po mieście.

Należy pamiętać, iż komunikacja miejska to także przystanki. I właśnie teraz na nich postanowiono się skupić. Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej modernizacji infrastruktury transportowej. Inwestycja ma objąć 92 lokalizacje.

Wykonawca będzie odpowiedzialny między innymi za opracowanie dokumentacji na przebudowę istniejących już zatok przystankowych jak też wyznaczenie nowych przystanków komunikacji miejskiej wraz z budową zatok. Do tego dochodzi dostosowanie przystanków do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Tu głównie chodzi o wykonanie systemu prowadzenia dla osób niewidomych i słabowidzących, zastosowanie płyt strukturalnych naprowadzających i ostrzegawczych oraz zastosowanie krawężników systemowych.

Oczywiście mowa również o infrastrukturze w postaci ławek, stojaków rowerowych, punktach dynamicznej informacji pasażerskiej oraz biletomatów. Zamówienie obejmuje także projekt 4 wiat zielonych jak też tzw. wiaty „retro”, a dokładnie stylizowanej zabytkowym centrum miasta.

Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego planuje, iż dokumentacja projektowa będzie gotowa w ciągu 8 miesięcy. Wtedy będzie można ogłosić przetarg na wykonanie inwestycji a następnie ruszą właściwe prace.

24 komentarze

  1. Jak zwykle od ” D ” strony. Przecież niektóre ulice w Lublinie nie nadają się, do dalszej eksploatacji, choćby Zana od strony Nadbystrzyckiej, dalej, to Mełgiewska, Głęboka, Witosa, Kraśnicka…

  2. Mpk w Lubinie nie ogarnia przejazdów wg zaplanowanych kursów, dziś kolejny raz nie przyjechał nr 18 na godz 6.19, przez co mam trudności z dotarciem do pracy na 7-a.To jedna z gorszych komunikacji, porównując z innymi miastami.

    • Nie przyjeżdża bo nie ma kierowców! Pasażerom radziłbym doceniać tych nielicznych, którzy pracują i robią co mogą żeby autobus przyjechał! Często wystarczy uśmiech pasażera lub zwykłe dziękuję.

  3. Autobus raz na godzinę… kpina a nie komunikacja.

  4. Nie ma takich wsi z takimi tragicznymi ulicami miasto inspiracji rządzone przez PO wstyd i kompromitacja.

  5. Kolejne pozorowane działania, które niewiele, albo wcale poprawiają działanie komunikacji miejskiej. Na nowych osiedlach więcej samochodów niż ludzi, także z powodu braku komunikacji miejskiej, a ZDTM wymyśla przystanki retro. Ktoś zrezygnuje z dojazdu własnym samochodem, bo wysiądzie w centrum na przystanku retro?

  6. Tak niech zrobią co 50 metr przystanki a czasu i tak nie ma na końcowych dla kierowców np linia 26 na Weglinek przerwa 5 minut a 15 min w plecy czy ktoś się zastanawia niech sobie siadzie ten z ZTM i pojedzie zobaczy i to nie tylko ta linia jest wiele takich bo jakiś x deb.. robi rozkłady

  7. Chętnie dojeżdżał bym do pracy mpk ale jak kursów brak.

  8. Może najpierw niech istniejące już autobusy zaczną jeździć zgodnie z rozkładem…

  9. Przystanki nie sa tak wazne zeby je wymieniac ,kto na tym zarobi ? Moze miasto palety zamówi jak w Wawie za milion złoty !!!

  10. Po co te przystanki jak powoli następuje likwidacja komunikacji miejskiej. Autobusy na głównych liniach raz na półgodziny. W niedzielę raz na godzinę albo rzadziej.

Dodaj komentarz

Z kraju

Sport