Czwartek, 30 maja 202430/05/2024
690 680 960
690 680 960

Uderzył hulajnogą elektryczną w citroena, trafił do szpitala (zdjęcia)

52-latek uderzył hulajnogą elektryczną w poruszającego się przed nim citroena na jezdnej z ulic w Zamościu. Mężczyzna z obrażeniami ciała został przewieziony do szpitala.

Wczoraj około godziny 19.00 doszło do zderzenia hulajnogi elektrycznej z osobowym citroenem na ulicy Młyńskiej w Zamościu. Ze wstępnych ustaleń policjantów ruchu drogowego wynika, że oba pojazdy poruszały się ulicą Młyńską w kierunku ulicy Lwowskiej.

Kierująca citroenem zdecydowała się zwolnić i skręcić w prawo, na teren parkingu sklepowego, co zasygnalizowała. Jadący za nią kierujący hulajnogą elektryczną nie zachował bezpiecznej odległości i nie zdołał zahamować, w wyniku czego uderzył w citroena.

52-letni mieszkaniec Zamościa, który kierował hulajnogą, przewrócił się po zderzeniu i został przewieziony do szpitala na badania przez zespół ratownictwa medycznego.

Citroenem kierowała 36-letnia mieszkanka Zamościa. Policyjne badanie alkomatem wykazało, że kierujący pojazdami byli trzeźwi. Policjanci wyjaśniają dokładne okoliczności zdarzenia.

Podróżujesz hulajnogą elektryczną? Przeczytaj!

Przypominamy, że osoby poruszające się po drogach publicznych hulajnogami elektrycznymi mają obowiązek przestrzegać ogólnych zasad bezpiecznego korzystania z dróg, które określono w przepisach ruchu drogowego. Ponadto kierujący hulajnogą elektryczną jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić.

W przypadku, gdy brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów kierujący hulajnogą elektryczną może korzystać z jezdni, jednak tylko wówczas, gdy po drodze tej ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością nie większą niż 30 km/h.

Wyjątkowo kierujący hulajnogą elektryczną może korzystać z chodnika. Dotyczy to sytuacji, gdy chodnik jest usytuowany wzdłuż jezdni, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 30 km/h i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów.

Kierujący hulajnogą powinien także pamiętać, że korzystając z chodnika lub drogi dla rowerów i pieszych powinien zachować szczególną ostrożność, poruszać się z prędkością zbliżoną do prędkości pieszych i ustępować pierwszeństwa pieszemu.

Uderzył hulajnogą elektryczną w citroena, trafił do szpitala (zdjęcia)

Uderzył hulajnogą elektryczną w citroena, trafił do szpitala (zdjęcia)

Uderzył hulajnogą elektryczną w citroena, trafił do szpitala (zdjęcia)

(fot. Policja Zamość)

11 komentarzy

  1. Jak to ma przepisowe 250 Watt to ja jestem święty hinduski.

  2. Jest bezpieczniej

    Ten terrorysta drogowy miał OC na ten motorower elektryczny? Na motorynkę trzeba mieć OC i przegląd, a motorynka jest wolniejsze od tego badziewia dwa razy.

    • Na pewno ten motorower nie jest zarejestrowany. Nie ma tablicy, kierunkowskazów i tego wszystkiego co jest wymagane na motorowery. Skoro nie jest zarejestrowany, to i o OC trudno.

  3. jest takich dwóch w Lublinie co mają takie „wypasione” hulajnogi i szaleją ścieżkami rowerowymi. Szczególnie wzdłuż bystrzycy! ciekaw jestem kiedy komuś zrobią krzywdę!

    • Tego typu pojazdów jest coraz więcej. Niektóry wyglądają jak e-hulajnogi, inne jak e-rowery.
      Ani jedno, ani drugie nie powinno poruszać się po drogach rowerowych, bo miejsce motorowerów jest na jezdni.
      To, że te motorowery nie spełniają warunków dopuszczenia do ruchu (jak dla motorowerów) i nie są zarejestrowany, nie zmienia tego wcześniejszego.
      Tak samo jak niezarejestrowanym samochodem nie można poruszać się :po chodniku, czy DdR.

    • Jest bezpieczniej A czy to wygląda jak motorower ? a po 2 motorowerzyści mają takie same prawa i obowiązki jak kierowcy 1 śladów czy osobówek też trzeba mieć uprawnienia chyba od 2002 roku bo nie jestem pewien i trzeba rejestrować i przechodzić badania diagnostyczne pojazdów

    • W 100% popieram użytkowników hulajnóg i rowerów (tych rozsądnych), ale zgadzam się z przedmówcą. Codziennie przejeżdżam prawie całą Bystrzycę. Jest kilka takich maszyn (e-rowery i e-hulajnogi), które rozwijają tam ogromne prędkości. Grubo ponad 50km/h. Tylko czekać kiedy wydarzy się tam tragedia (czołówka, pieszy z bocznej drogi, dziecko na chodniku obok); przy tych prędkościach nie będzie to delikatne draśnięcie.

  4. Dostał chociaż 2000 mandatu?

  5. Namawiam kierujący do naprawy cytrynki na koszt łajzy na e hulajnodze

  6. Jakie obrażenia odniósł samochód?

  7. a kkto bedzie placil za szkody?