Tylko jeden producent chce dostarczyć do Lublina nowe autobusy. Żąda jednak znacznie wyższej kwoty
16:20 21-01-2025 | Autor: redakcja

We wtorek MPK Lublin zapoznało się z ofertami, jakie wpłynęły w przetargu na zakup 20 autobusów hybrydowych. To już drugie postępowanie w tej sprawie. W poprzednim żaden producent nie był nim zainteresowany. Tym razem dokumenty złożyła jedna firma. Jest to Solaris Bus & Coach.
Miejska spółka chce przegubowymi autobusami nowymi zastąpić te najbardziej wyeksploatowane, które wożą pasażerów już od 17 lat. Pojazdy mają być niskopodłogowe i przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami. Pojemność każdego z nich wyniesie 120 pasażerów, z czego 40 miejsc będzie siedzących.
Oczywiście autobusy będą wyposażone w klimatyzację, monitoring, system głosowej zapowiedzi przystanków, automaty do sprzedaży biletów oraz system zliczania pasażerów. Komfort podróży zwiększą tzw. ciepłe guziki oraz porty USB, umożliwiające ładowanie telefonów czy tabletów.
Oprócz autobusów hybrydowych typu plug-in, czyli posiadających silnik spalinowy i elektryczny, zamówienie obejmuje dwie ładowarki mobilne. MPK zarezerwowało na ten cel 61,7 mln zł i już wiadomo, że jest to za mało. Solaris wycenił swoje pojazdy na 72,5 mln zł. Na razie nie zostały jeszcze podjęte decyzje, co dalej w tej sprawie.
Możliwości są dwie. Albo spółka dołoży brakujące blisko 11 mln zł, lub też zdecyduje się na unieważnienie przetargu i ogłoszenie nowego. Jest wówczas szansa, iż wpłynie więcej ofert, w tym korzystniejszych cenowo.
Na realizację inwestycji MPK Lublin otrzymało dofinansowanie w wysokości 43 milionów złotych z Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 w ramach działania „Publiczny autobusowy transport zbiorowy”.
Po co była w poprzednich latach rozbudowywaną trakcja trolejbusowa? Żeby kupować coraz dziwniejsze wynalazki byle nie trolejbusy?
Po to żeby była dotacja z UE.
Za te 30 hybryd MPK miałoby ponad 30 diesli. Ale jak szaleć to szaleć. A nas dalej Jelcze będą wozić
Ostatnia kadencja Krzysia, więc da zarobić komu trzeba, a potem cyk na senatora. By żyło się lepiej.
Na diesle mogli nie być dofinansowania, natomiast nie wiem po co było rozbudowywać trakcje trolejbusowa i budować te wszystkie ładowarki jak teraz wymyślają jakieś hybrydy zamiast kupic elektryki albo trolejbusy…
„Lopez” – gó*no prawda.
Na wspomniane przez ciebie diesle nie byłoby żadnego dofinansowania.
Czyli wyszłoby drożej niż hybrydy z dofinansowaniem.
I co niby w takiej sytuacji jest bardziej korzystne?
Chociaż… przepraszam za pytanie…
Głupi nie zrozumie…
3,6 miliona za sztukę hybrydowego wynalazku…wow, bogate te MPK Lublin
Niech podniosa ceny biletow o 50% albo miasto dolozy do rachunkow za smieci doplate „na MPK”. Gdy system zbierania smieci „nie bilansowal sie”, gospodarne wladze po prostu podniosly oplaty. I juz sie zbilansowalo. Podwyzki to jedyna metoda rozwiazywania problemow finansowych. Nie oszczedzanie, nie powstrzymywanie sie od zbednch wydatkow, ale po prostu dowalenie mieszkancom wyzszych cen. I zainkasowanie na koniec roku tlustej premii za gospodarnosc i zangazowanie.
Co oni znowu wymyślili z tym kupowaniem hybryd? Ma być jak najdrożej i najbardziej awaryjne?
A tak się v-ce prezes tym osiągnięciem chwalił…
te porty USB do ladowania to szczególnie potrzebne
Jeszcze mpk przeprosi stare jelcze i ikarusy.
dowożenie zużytych majtek, podpasek, skarpetek do POSZK, przez pół miasta 300 tysięcznego
to jest dobitny dowód na skretynizacja Polskiego uczestnictwa w tym cyrku dla pospólstwa
I tak będą staly w zajezdni a na trasach gruchoty będą kursować