Sobota, 15 lutego 202515/02/2025
690 680 960
690 680 960

Te działania mają na celu poprawę bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych

Wczoraj policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Parczewie, wspólnie z funkcjonariuszami Straży Ochrony Kolei (SOK) z Lublina, przeprowadzili wspólne działania prewencyjne przy najistotniejszych przejazdach kolejowo-drogowych w powiecie parczewskim. Celem tych działań było zwiększenie bezpieczeństwa w rejonach przejazdów oraz przypomnienie kierowcom o obowiązujących przepisach.

Rok 2024 był kolejnym, w którym na terenie województwa lubelskiego doszło do tragicznych zdarzeń na przejazdach kolejowych. Z analizy wynika, że odnotowano 5 wypadków oraz 48 kolizji, w wyniku których zginęły 3 osoby, a 2 zostały ranne. Tego rodzaju zdarzenia są wynikiem nieprzestrzegania zasad ruchu drogowego oraz ignorowania sygnalizacji świetlnej, co często prowadzi do tragicznych konsekwencji.

W ramach wczorajszych działań funkcjonariusze zwrócili szczególną uwagę na wykroczenia takie jak:

  • wjazd na przejazd kolejowy podczas czerwonych świateł sygnalizacji świetlnej, mimo rogatek,
  • ignorowanie znaków poziomych i pionowych nakazujących zatrzymanie przed przejazdem,
  • nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu.

Wspólne patrole skontrolowały zarówno strzeżone, jak i niestrzeżone przejazdy kolejowo-drogowe. Działania były ukierunkowane na zapobieganie wypadkom oraz kształtowanie świadomości kierowców, którzy muszą zdawać sobie sprawę, że nieprzestrzeganie przepisów drogowych może nie tylko skutkować konsekwencjami finansowymi, ale przede wszystkim prowadzić do tragicznych zdarzeń drogowych z udziałem osób.

Patrole takie mają na celu także poprawę ładu i porządku w rejonach dworców i przystanków kolejowych, a także monitorowanie przestrzegania przepisów ruchu drogowego przez wszystkich uczestników ruchu. Policjanci oraz funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei zapowiadają, że tego typu działania będą kontynuowane cyklicznie, aby zwiększyć bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych.

11 komentarzy

  1. Ale odkrycie.
    Kierujący zatrzymują się przy STOPie, jeżeli w pobliżu widzą policjanta.

    Tylko jak to wygląda, gdy przy przejeździe nie stoi policjant?

  2. „że nieprzestrzeganie przepisów drogowych może nie tylko skutkować konsekwencjami finansowymi” – tak? to jaki odsetek osób popełniających wykroczenia zostaje ukarany mandatem?
    Gdyby ustawić rejestrator rejestrujący nie zatrzymania się na STOPie, to w ciągu doby by całą pamięć urządzenia zapełnił.

  3. Ten znak STOP ledwo sam stoi, ale żaden nie poprawi.

    • Ocena: -1

      Może akurat nie mają cementu, piasku, szpadla przy sobie.

    • Ocena: -1

      Niech każdy wykonuje swoją pracę. Ale dobrze. Jak policjant ma wymienić złamaną rurę? Prostowanie tego spowoduje, że już całkiem znaku nie będzie. Więc chcesz, żeby ktoś znowu wjechał aŁdicą pod pociąg? Wiesz, co wtedy napiszą? Że to przez policję.

  4. Ocena: 0

    „nie strzeżone” 😂😂🤦🤦🤦🤦

  5. jakie działania ????
    jak mózg nie funkcjonuje prawidłowo to działania komendy powiatowej policji to zmienią ?

  6. Fajne kontrole, takie na przejeździe o nieprawidłowym oznakowaniu znakiem STOP. Ciekawe czy ktoś dostał mandat za niezatrzymanie się i został wydymany na kasę 🙂

    • Na czym polega nieprawidłowość oznakowania?

      • Zgodnie z przepisami, znaki B-20 „stop” stosuje się tylko na przejazdach kolejowo-drogowych kategorii D (czyli tych bez szlabanów i bez rogatek) w przypadku braku dostatecznej widoczności. Gdy przejazd jest wyposażony z sygnalizację lub rogatki (czyli jest to przejazd kategorii A, B lub C) to znak STOP nie powinien być ustawiony przed takim przejazdem.

    • Nawet prawidłowego oznakowania kierujący nie potrafią dostrzec. Za to doskonale wiedzą, że gdzieś po drugiej stronie ulicy, za żywopłotem i ekranem akustycznym jest 40 metrowej długości kawałek chodnika z czerwonej kostki, którą rowerzysta musi jechać.
      Natomiast znak STOPu odchylony od pionu o 4 stopnie jest dla kierujących nie do zrozumienia.

Dodaj komentarz

Z kraju

Biznes i handel

Polityka i społeczeństwo

Zdrowie i styl życia

Nauka i technologia