Środa, 24 kwietnia 202424/04/2024
690 680 960
690 680 960

Statystyki na Instagramie – jak i co mierzyć?

Instagram, obok Facebooka, to jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych, co oznacza, że działania marketingowe prowadzone w jej obrębie mogą przynieść bardzo wymierne rezultaty. Aby jednak tak się stało, nie wystarczy regulowanie dodawać kolejne wpisy. Efektywność podejmowanych działań to w dużej mierze umiejętność czytania i interpretowania danych. O czym mówią statystyki na Instagramie? Jakie wnioski można wyciągnąć ze zgromadzonych danych? W tym artykule dowiesz się wszystkiego.

  1. Statystyki na Instagramie – jakie dane są dostępne?
  2. Gdzie sprawdzić statystyki?
  3. Zasięg i zaangażowanie
  4. Jak i po co interpretować dane?

Co ważne, statystyki na Instagramie dostępne są wyłącznie dla kont firmowych i twórców – możesz szybko przekształcić istniejący profil z poziomu ustawień. Wówczas polubienia, dodawane organicznie, z poziomu kampanii reklamowych lub serwisów do kupowania lajków jak Wypromowani.pl będą widoczne na bieżąco.

Statystyki na Instagramie – jakie dane są dostępne?

Jeśli chodzi o statystyki, Instagram pozwala, by każdy profil firmowy miał bieżący dostęp do kluczowych informacji. Podzielić je można na kilka kategorii.

1. Statystyki dotyczące kont, czyli:

  • liczba unikatowych kont, do których udało się dotrzeć,
  • wyświetlenia profilu,
  • wyświetlenia postów, filmów i relacji,
  • działania na koncie, czyli najbardziej aktywni obserwatorzy, odwiedziny w profilu, wejście w link umieszczony w bio lub kliknięcie na przycisk wiadomości e-mail.

2. Statystyki interakcji, w tym dostęp do statystyk postów, czyli:

  • wykaz materiałów z największym zasięgiem – z możliwością sortowania pod kątem polubień, zapisania, wyświetleń, komentarzy,
  • interakcje obserwujących.

3. Statystyki dotyczące obserwujących, czyli:

  • liczba nowych obserwujących w porównaniu z utratą fanów oraz ogół obserwujących,
  • lokalizacja obserwatorów,
  • wiek i płeć odbiorców,
  • daty i godziny aktywności.

Z poziomu zakładki statystyki konta można także utworzyć film lub płatną promocję. Dobrym sposobem aby podnieść statystyki jest wcześniej wspomniany serwis Wypromowani.pl. Na stronie już za 0,99 zł można kupić prawdziwe polskie lajki na Instagramie, które są pomocne w budowaniu zasięgu posta. Więcej informacji tutaj: https://wypromowani.pl/produkt/instagram-like/

Gdzie sprawdzić statystyki?

Gdzie znaleźć statystyki profilu? To bardzo proste – wystarczy zalogować się na konto firmowe lub konto twórcy, a następnie wcisnąć opcję Statystyki. Od razu zobaczysz szczegółowe statystyki ostatnich postów czy statystyki relacji.

Co ważne, statystyki na Instagramie dostępne są wyłącznie na telefonach – nie ma natomiast znaczenia, czy będzie to system operacyjny Android czy iOS. Dlaczego wersja na komputer nie daje dostępu do danych szczegółowych konta firmowego? Z prostej przyczyny. Docelowym miejscem korzystania z aplikacji są smartfony. Taka sama zasada obowiązuje więc i przy prowadzeniu konta firmowego.

Zasięg i zaangażowanie

Spośród wszystkich statystyk, z którymi wiąże się profil firmowy, warto zwrócić uwagę zwłaszcza na dwa parametry: zasięg i zaangażowanie. Co warto o nich wiedzieć?

Zasięg to po prostu liczba unikalnych użytkowników (oznaczanych skrótem UU), którzy wyświetlili daną treść. Co ważne, do tej puli wlicza się całościowa liczba użytkowników, zarówno zalogowanych, jak i niezalogowanych. Znaczenie mają jednak konkretne osoby, niezależnie od tego, ile razy oglądały dany materiał. To właśnie różnica pomiędzy zasięgiem a liczbą wyświetleń.

Na zasięg wpływa szereg parametrów, między innymi jakość kreacji i ciekawa, angażująca treść, ale również godzina publikacji. Te aspekty mają wpływ także na drugi z interesujących parametrów – zaangażowanie.

Oczywiście zasięg konta można podnieść na różne sposoby, reklamą, cross promocją czy przez specjalne agencje. O tym, jak kupić obserwujących na Instagramie dowiesz się tutaj: https://wypromowani.pl/produkt/instagram-followers/

Zaangażowanie oznacza wszystkie działania, które podejmuje użytkownik wobec postu lub relacji. Reakcje można podzielić na widoczne, czyli na przykład polubienia lub zamieszczenie komentarza, oraz niewidoczne, do których zalicza się zapisanie postu na później lub kliknięcie w link.

Jak i po co interpretować dane?

Statystyki na Instagramie nie bez powodu są tym, co odróżnia konto osobiste od konta firmowego lub twórcy. Pozwalają realizować cele biznesowe, poznawać klientów i docierać do nich z odpowiednią komunikacją. Trafnie określisz także, kiedy najlepiej publikować i jakie treści przyciągają uwagę.

Przejdź przez kilka najważniejszych kroków, które powinien sobie zadać każdy marketer.

  • Ilu użytkowników widzi publikowane treści?

Analiza ogólnej liczby obserwujących oraz przyrostu nowych fanów ma ogromne znaczenie w ocenie dotychczas podejmowanych działań. Analizując przyrost w określonych momentach, możesz zidentyfikować, jakie działania i treści zainteresowały użytkowników Instagrama.

  • Czy treści są wystarczająco angażujące?

Zaangażowanie to, z punktu widzenia algorytmów, ważniejszy i ciekawszy wyznacznik niż sama liczba followersów. Parametr wskazuje, czy publikowane treści były na tyle interesujące, by obserwator na nie zareagował. Jeśli tak się dzieje, Instagram będzie pokazywał je częściej i chętniej innym użytkownikom, uważając za atrakcyjne. Z tego powodu warto analizować liczbę interakcji w danym dniu i tygodniu, średnie zaangażowanie i najbardziej interesujące treści.

  • Czy działania generują konwersje?

Instagram rzadko bywa wykorzystywany jako platforma sprzedażowa – głównie dlatego, że nie pozwala na linkowanie poza serwis z poziomu samego posta. Można natomiast generować konwersje w inny sposób, wykorzystując chociażby przyciski akcji, linkowanie w Insta Stories i kampanie płatne. Pojawiły się także przydane w kampaniach dla e-commerce posty typu shoppable.

  • Jakich hashtagów użyć?

Wiedząc, które hashtagi przyniosły najlepsze efekty, możesz zwiększać zaangażowanie i lepiej planować content.