Wtorek, 19 marca 202419/03/2024
690 680 960
690 680 960

Sprawdź, czy jeździsz tym pojazdem. Producenci wzywają na serwis (lista marek i modeli)

Producenci pojazdów marki Nissan, Ford i Peugeot poinformowali Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o możliwych usterkach w modelach produkowanych przez wymienione koncerny. Poniżej znajdziecie istotne informacje o usterkach i listę pojazdów objętych naprawą.

Nissan

NISSAN SALES CEE Kft. Sp. z o.o., Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w niektórych samochodach marki Nissan Qashqai (J11), wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii od 12. do 28.06.2017 r. kierunkowskaz lusterka drzwiowego może nie działać zgodnie z założeniem, gdy włączone jest ogrzewanie tylnej szyby.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 25 pojazdów. Lista numerów VIN w załączniku.

Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami pojazdów objętych akcją, w celu naprawy złącza wiązki lusterka drzwiowego. Informacji związanych z kampanią udziela NISSAN SALES CEE Kft. Sp z o.o. Oddział w Polsce (adres: Al. Jerozolimskie 176, 02-486 Warszawa; tel.: 801 647 726; e-mail: [email protected]).

Z kolei w samochodach marki Nissan:

Navara Pick-up (D22) wyprodukowanych w Japonii od 06/01/2004 do 02/03/2012,
Almera (N16) wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii od 04/01/2004 do 24/11/2006,
X-Trail (T30) wyprodukowanych w Japonii od 10/01/2004 do 28/11/2012,
Terrano II (R20) wyprodukowanych w Hiszpanii od 12/01/2004 do 28/11/2006,
Teana (J31) wyprodukowanych w Japonii od 05/04/2004 do 01/11/2007,
Tino (V10) wyprodukowanych w Hiszpanii od 07/01/2004 do 21/11/2005,
Patrol Pick Up (Y61) wyprodukowanych w Japonii od 10/01/2004 do 28/11/2012,

czynnik uruchamiający z azotanem amonowym w nie wysuszonych urządzeniach napełniania czołowych poduszek powietrznych Takata SPI ulega degradacji po długim czasie działania wilgoci zawartej w otoczeniu i zmian wysokich temperatur. W takich warunkach w czasie wypadku taka poduszka powietrzna może napełnić się z tak ekstremalnym ciśnieniem, że obudowa urządzenia napełniania może ulec zniszczeniu i rozrzucić metalowe fragmenty wewnątrz kabiny.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 5 063 pojazdy. Lista numerów VIN w załączniku.

Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami pojazdów objętych akcją, w celu wymiany poduszki powietrznej pasażera na część poprawioną.

Informacji związanych z kampanią udziela NISSAN SALES CEE Kft. Sp z o.o. Oddział w Polsce (adres: Al. Jerozolimskie 176, 02-486 Warszawa; tel.: 801 647 726; e-mail: [email protected]).

Ford

Przedsiębiorca FORD POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Ford, modele: Kuga, Focus i C-MAX, wyprodukowanych w fabrykach: Elabuga od 13.09. do 27.12.2016 r., Valencia od 28.07. do 06.12.2016 r. i Saarlouis od 18.07. do 28.11.2016 r., może być zamontowany wadliwy wyzwalacz poduszki powietrznej, który może uniemożliwić odpalenie bocznych poduszek powietrznych lub/i poduszki powietrznej ochrony kolan podczas wypadku.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 56 pojazdów. Lista numerów VIN:

WFOAXXWPMAGD16046
WFOAXXWPMAGD16080
WFOAXXWPMAGD16082
WFOAXXWPMAGE17892
WFOAXXWPMAGE17908
WFOAXXWPMAGE17920
WFOAXXWPMAGE19426
WFOAXXWPMAGE21309
WFOAXXWPMAGE21496
WFOAXXWPMAGE24696
WFOAXXWPMAGE24934
WFOAXXWPMAGE29948
WFOAXXWPMAGE29959
WFOAXXWPMAGE29961
WFOAXXWPMAGE29984
WFOAXXWPMAGL34956
WFOAXXWPMAGL34962
WFOAXXWPMAGL34978
WFOAXXWPMAGL34982
WFOAXXWPMAGL34988
WFOAXXWPMAGL63005
WFOAXXWPMAGY81533
WFOVXXGCEVGE62039
WFOWXXGCEWGD56328
WF05XXGCC5GD56912
WF05XXGCC5GD56920
WF05XXGCC5GD56930
WF05XXGCC5GD56956
WF05XXGCC5GD56962
WF05XXGCC5GD57209
WF05XXGCC5GD57651
WF05XXGCC5GD57662
WF05XXGCC5GD59412
WF05XXGCC5GD59439
WF05XXGCC5GD60161
WF05XXGCC5GD60170
WF05XXGCC5GD61060
WF05XXGCC5GE64507
WF05XXGCC5GL83293
WF05XXGCC5GY13183
WF05XXGCC5GY13187
WF05XXGCC5GY13309
WF05XXGCC5GY13443
WF06XXGCC6GD57166
WF06XXGCC6GD57170
WF06XXGCC6GD57377
WF06XXGCC6GD57401
WF06XXGCC6GD57440
WF06XXGCC6GD57462
WF06XXGCC6GD57515
WF06XXGCC6GD57661
WF06XXGCC6GD57849
WF06XXGCC6GL83163
WF06XXGCC6GL83298
WF06XXGCC6GL83340
WF06XXGCC6GL83648

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów objętych kampanią będą proszeni o kontakt z Autoryzowanymi Dealerami w celu dokonania stosownej naprawy. Informacji związanych z kampanią serwisową udziela FORD POLSKA Sp. z o.o. (adres: ul. Taśmowa 7; 02-677 Warszawa; tel. 22 608 67 80).

Peugeot

Przedsiębiorca Peugeot Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Peugeot, modele: 3008 (P84) i 5008 (P87), może wystąpić ryzyko kontaktu wiązki elektrycznej rozrusznika ze wspornikiem silnika. Może to doprowadzić do uszkodzenia wiązki i powstania zwarcia w instalacji pojazdu.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 361 pojazdów. Lista numerów VIN w załączniku.

Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów Peugeot w celu montażu osłony wiązki rozrusznika oraz odsunięcia jej na bezpieczną odległość od wspornika silnika. Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Peugeot Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 444 21 14).

Z kolei w modelach: Traveller i Expert 4, położenie plusowego złącza mocy rozrusznika może być nieprawidłowe. Kontakt złącza z metalowym otoczeniem może doprowadzić do zwarcia.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 43 pojazdy. Lista numerów VIN w załączniku.

Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów Peugeot w celu kontroli położenia plusowego złącza mocy rozrusznika i jego poprawy w razie potrzeby. Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Peugeot Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 444 21 14).

Jak informuje UOKiK niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322, ze zm.).

2017-10-18 21:40:09
(fot. pixabay.com)

12 komentarzy

  1. Zawsze myślałem, że wzywa się DO serwisu ale to lublin112.pl więc ok.

    • A ja myślałem, że „na serwis” tak jak jest tutaj
      http://www.wikar.pl/umow-sie-na-serwis,34.html

      Serwis to ty myślisz o budynku serwis – a tu chodzi o naprawę serwisową i jest dobrze napisane. Wymienionych jest kilka marek i modeli – to co wszyscy mają jechać „do serwisu” – jednego ??? Producenci wzywają „na serwis” „na naprawę” – nie „do naprawy” tak jakby wezwali właścicieli żeby sami sobie naprawili 🙂 albo sami serwisowali. Nie znalazłem poparcia w twojej tezie, że ma być „do serwisu”.

    • Idę do magazynu, do stołówki, jadę do serwisu. Na serwis to może dekarz wejść i nową papę położyć.

  2. Hehe jak zwykle we francuziku wada mogąca doprowadzić do samospalenia 😛

    • W nowych autach jest napakowane tyle wadliwej i niepotrzebneh elektryki, że prędzej kia czy opel dostanie samozaplonu niż peugeot 🙂 Widzę, że rzadko kiedy byłeś świadkiem takich sytuacji i nie wiesz jakie marki najbardziej lubią się palić, hehe 🙂

      • to wpisz sobie „pożar peugeot 307”, w Danii było zalecenie żeby nie zostawiać w tych pojazdach dzieci i zwierząt bez opieki, przez tyle lat nie potrafią poradzić sobie z głupimi wiązkami

  3. A jak samochód już 3 razy zmienił właściciela to jak się skontaktują?

  4. Jestem ciekaw, ile z tych samochodów już miało kolizję i ucierpieli ludzie dzięki tym wadliwym częściom.

Z kraju