Wtorek, 16 kwietnia 202416/04/2024
690 680 960
690 680 960

Skargi konsumentów do UOKIK na dwa sklepy internetowe. Sprawa trafiła do prokuratury

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w ostatnim czasie otrzymał skargi od klientów dotyczące działania dwóch sklepów internetowych: www.mojezakupy.net oraz www.enbutique.com. W związku z podejrzeniem popełnienia przestępstwa, UOKIK złożył zawiadomienie do prokuratury.

Konsumenci, przez wymienione powyżej sklepy, są zachęcani do zakupu towarów dużymi promocjami lub obniżkami cen. Jak wynika z sygnałów docierających do UOKiK oraz informacji pozyskanych z Internetu, zakupione towary nigdy nie trafiają do nabywców, zaś w przypadku odstąpienia od umowy – konsumenci nie otrzymują zwrotu poniesionych kosztów.

– Przeanalizowane przez nas skargi sugerują, że mogło dojść do popełnienia przestępstwa. O procederze zawiadomiliśmy organy ścigania, a konsumentów informujemy o podjętych działaniach – wyjaśnia Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Oba sklepy internetowe sprzedają markową odzież. Pierwszy prowadzony jest przez spółkę Loras z Warszawy, natomiast drugi – przez Heligo Polska z Poznania. Prezesem zarządu tych dwóch spółek jest ta sama osoba. Obie strony internetowe mają podobną szatę graficzną oraz ten sam numer infolinii.

W opisywanej sprawie UOKIK złożył zawiadomienie do Prokuratury Rejonowej Warszawa-Ochota. Zawsze w sytuacji podejrzenia oszustwa poszkodowane osoby powinny jak najszybciej zawiadomić policję lub prokuraturę.

Jak odzyskać pieniądze przy płatności kartą?

Jeśli konsument nie otrzymał towaru ani zwrotu środków, a płacił kartą, może odzyskać pieniądze dzięki tzw. procedurze chargeback.

W tym celu musi złożyć reklamację do banku. Następnie dokumenty są przekazywane do odpowiedniego centrum rozliczeniowego, które kontaktuje się w tej sprawie ze sprzedawcą. Cała procedura przebiega bez konieczności czynnego udziału konsumenta. Jeśli żądanie klienta jest zasadne, otrzymuje zwrot wszystkich utraconych środków na konto.

2017-02-02 21:01:38
(fot. pixabay.com)

5 komentarzy

  1. i to jest dobra wiadomość. Ze złodziejami trzeba krótko, za łeb i po kieszeni, inaczej nie nauczysz uczciwości…

  2. Nie ma nic za darmo. Idę do sklepu, widzę produkt i wtedy mogę go kupić.

    • i płacisz jakieś 20% więcej. 97% sklepów internetowych działa uczciwie, reszta to czarne owce szukające szybkiego zarobku na oszustwie.samo życie

  3. Ludzie, ale po co prokuratura przecież pieniądze trafiają na konkretny nr konta… wystarczy żeby policja poszła do banku i poprosiła o adres oszusta… dlaczego tego nie robi…? Bo drugi oszust (bankster) chroni tego pierwszego tzw „tajemnicą bankową”…! Ot i cała filozofiaja…

Z kraju