Czwartek, 29 lutego 202429/02/2024
690 680 960
690 680 960

Rusza II etap przebudowy skrzyżowania al. Witosa z ul. Doświadczalną

Za kilka dni rusza II etap przebudowy skrzyżowania al. Witosa z ul. Doświadczalną. Od najbliższego poniedziałku (24 lipca) zostaną tam wprowadzone zmiany w organizacji ruchu.

Nieczynna jedna jezdnia

Drogowcy zamkną dla ruchu północną część skrzyżowania i wyłączą sygnalizację świetlną. Nieczynna będzie jezdnia al. Witosa na odcinku ok. 290 m oraz wlot ul. Doświadczalnej, aż do skrzyżowania z ul. Vetterów. Na czas prowadzonych robót powstaną dwie przewiązki w pasie dzielącym al. Witosa – przed i za skrzyżowaniem z ul. Doświadczalną. Kierowcy będą korzystać z drugiej części jezdni al. Witosa, która na wyznaczonym odcinku stanie się drogą dwukierunkową.

Za skrzyżowaniem z ul. Doświadczalną, jadąc w kierunku centrum, po prawej stronie jezdni, zostanie zlokalizowana tymczasowa zatoka autobusowa. Dla kierowców jadących w kierunku północnego wlotu ul. Doświadczalnej i dalej w kierunku ul. Vetterów wyznaczono objazd przez ul. Moritza. Na obszarach wykonywania robót w obrębie istniejących chodników i przejść dla pieszych zostaną wyznaczone alternatywne trasy. Utrudnienia potrwają około miesiąca.

Poszerzą skrzyżowanie

W tym czasie drogowcy poszerzą jezdnię al. Witosa i wlot ul. Doświadczalnej, zbudują dwie zatoki autobusowe, chodniki oraz drogę rowerową. Do tego przebudują kanalizację deszczową i pozostałą część uzbrojenia technicznego.

W ramach I etapu prac wykonawca przebudował częściowo sieć teletechniczną wraz ze studniami, wykonał przewierty sterowane dla potrzeb przebudowy kolizji elektroenergetycznych i teletechnicznych oraz dla przebudowy sygnalizacji świetlnej.

Pasy dostosowane do natężania ruchu

W ramach prowadzonej przebudowy najważniejszą zmianą będzie powstanie dodatkowych pasów do skrętu w lewo i prawo z al. Witosa w ul. Doświadczalną, dodatkowego pasa do skrętu z ul. Doświadczalnej w al. Witosa oraz przebudowa sygnalizacji świetlnej. Zmiany zakładają również dostosowanie długości pasów do obecnego natężenia ruchu, co pozwoli na to, by kumulacja pojazdów odbywała się na właściwych pasach ruchu. Co więcej, przewidziano budowę brakującego odcinka ścieżki rowerowej od ul. Jagiełły do ul. Vetterów wraz z przejazdem rowerowym przez skrzyżowanie, co poprawi bezpieczeństwo rowerzystów. Powstanie także oświetlenie uliczne oraz chodniki. W ramach inwestycji drogowcy przebudują również zatoki autobusowe. Całość dopełni nowa infrastruktura do obsługi komunikacji miejskiej – wiaty przystankowe, biletomat i punkt dynamicznej informacji pasażerskiej.

Koniec prac w październiku

Wykonawcą prac jest spółka Strabag, a ich wartość to blisko 11,6 mln zł. Nowa infrastruktura powinna być gotowa do końca października. Prace na skrzyżowaniu to dodatkowe elementy projektu unijnego pn. „Rozbudowa i udrożnienie sieci komunikacji zbiorowej dla obszaru specjalnej strefy ekonomicznej i strefy przemysłowej w Lublinie”.

Zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej

W załączeniu, w linku poniżej, znajdziecie zmiany tras linii komunikacji miejskiej z uwagi na zamknięcie ul. Doświadczalnej oraz zmianę trasy dla linii nr 4 w kierunku ul. Poligonowej z uwagi na możliwość przejazdu ul. Popiełuszki.

Szczegóły objazdów

(źródło UM Lublin)

7 komentarzy

  1. Remontują skrzyżowanie ze znośną nawierzchnią, bo sieroty nie potrafią na nim skręcić nie pchając się przy tym pod koła jadącym z przeciwka, a kilkaset metrów dalej, w stronę Zamku nawierzchnia uległa już kilka lat temu dezintegracji i nic z tym nie robią.
    Może zamiast dbać o drogowe sieroty miasto zatroszczyłoby się o ogół jeżdżących kierowców i wyremontowało jezdnie, zamiast dodatkowo korkować skrzyżowanie zmianą faz sygnalizacji?

    Bo nie trzeba być wróżką, żeby wiedzieć, co się tam będzie działo w godzinach szczytu po włączeniu sygnalizacji wielofazowej. Szkoda tylko, że nikt w ZDiM nie jest w stanie tego przewidzieć, ich to najpewniej „zaskoczy jak zwykle”.

    • Gdzie wyczytałeś że będzie tam sygnalizacja wielofazowa?
      Jeżdżę tamtędy codziennie od nastu lat i problemem jest miejsce dla skręcających w lewo bo zajmują miejsce dla jadących na wprost także ten. Nie mam problemów z tym skrzyżowaniem ale ilość wypadków mówi sama za siebie.

      • Wyszukaj sobie (po tagach) artykuł z 16 czerwca tego roku – redakcja napisała tam, że skręt w lewo będzie bezkolizyjny: „…oraz przebudowę sygnalizacji świetlnej. Jeżeli chodzi o tą ostatnią, to będą oddzielne potoki ruchu na wprost i do skrętu w lewo.”

    • Oj zgadzam się i podpisuję się obiema rękami i nogami.
      Nie mówię że zrobienie lewoskrętu nie jest potrzebne. Ale na razie można to było wysterować odpowiednim ustawieniem sekwencji świateł np. zielone w kierunku miasta, a czerwone w kierunku Świdnika. Też nie najlepsze rozwiązanie, ale doraźnie coś by pomogło.

      Natomiast Witosa (jak też dziesiątki innych dróg w tym mieście) wołają o remont już od kilku(nastu) lat.

    • Jak mpk skręca w lewo przegubem ciężarówka byłeś widziałeś czy Ty franio albo myślisz jak ta dziewuszka

Dodaj komentarz

Z kraju

Polityka i społeczeństwo