Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Radni chcą przebudowy drogi wojewódzkiej nr 835. Marszałek każe czekać

Trasa ta stanowi alternatywę dla drogi krajowej nr 19, jest natomiast w fatalnym stanie. Radni apelują o szybką przebudowę drogi wojewódzkiej nr 835.

Droga wojewódzka nr 835 Lublin – Przemyśl jest jedną z najbardziej uczęszczanych przez kierowców dróg wojewódzkich w naszym regionie. Jednak wiele jej odcinków znajduje się w fatalnym stanie technicznym. Jednym z nich jest liczący 25 kilometrów odcinek od Biłgoraja do granicy województwa. Od dawna kierowcy czekają na jego przebudowę, jednak nic w tej kwestii się nie dzieje. W ubiegłym roku z wnioskiem o szybkie rozpoczęcie prac wystąpił starosta biłgorajski. Teraz dołączyło do niego też część radnych Sejmiku Województwa Lubelskiego.

Jak argumentują radni PiS w złożonym do Marszałka Województwa Sławomira Sosnowskiego piśmie, droga ta stanowi bardzo ważne znaczenie dla regionu lubelskiego. Łączy województwo bezpośrednio z autostradą A4 oraz stanowi alternatywne, dla drogi ekspresowej nr 19, połączenie z Rzeszowem. Ma też kluczowe znaczenie dla rozwoju przedsiębiorczości, usług transportowych, handlu i rolnictwa. Do tego w budżecie województwa podkarpackiego zaplanowane zostały środki na przebudowę drogi na ich terenie.

Tymczasem w projekcie budżetu województwa lubelskiego na 2017 rok, na przebudowę drogi wojewódzkiej nr 835 na tym odcinku zarezerwowano… tysiąc złotych. Sławomir Sosnowski odpowiedział, że przebudowa trasy jest wpisana na listę projektów priorytetowych RPO na lata 2014 – 2020. Z harmonogramu jednak wynika, że rozpoczęcie prac na wskazanym odcinku planowane jest w 2019 roku. Jak zaznaczono, droga wojewódzka nr 835 jest trasą, na którą co roku przeznaczane jest najwięcej środków. Co roku remontowane są kolejne odcinki. Niedawno prawie 50 mln złotych trafiło na przebudowę odcinka Piotrków – Wysokie.

(fot. lublin112 – zdjęcie ilustracyjne)
2016-12-23 17:26:29

24 komentarze

  1. ,,Niedawno prawie 50 mln złotych trafiło na przebudowę odcinka Piotrków – Wysokie.”

    Przecież tam jest tylko ropie**ol zrobiony i od miesięcy nic się nie dzieje…

    • Wszystkie prace tam idą jak z pod kamienia,masakra słów brakuje,mam wrażenie że ta przebudowa nigdy się nie skończy 🙁

      • pewnie firma, która miała wygrać przetarg przejada dotację, a potem ogłosi upadłość i nic właścicielom nie zrobią…

  2. Kazać mu codziennie tamtędy jeździć to zmieni zdanie. Taka prawda że granice województwa są zawsze na ostatnim miejscu w planach.

    • wstrętni PiSowcy mu głowę zawracają jakąś drogą wojewódzką. On ma ważniejsze rzeczy na głowie. Trza demokracji bronić, bo wszystkim uczciwym komunistom z urzędów bezpieczeństwa chcą PiSowcy z Kukizowcami emerytury zabrać i jak oni przeżyją za 2 tysiące miesięcznie? Nie oddamy, naszy demokracji!!, Nie oddamy naszy piniędzy z emerytur na PiS!!

  3. Dać marszałkowi działkę pod dom w tamtym kierunku i droga jeszcze bedzie w 2016 ; )

  4. Coś będzie się działo na 835,bo od września geodeci robili pomiary,do wycinki oznaczonych jest ponad 1000 drzew,a sporo ludzi będzie przestawialo ogrodzenia,widać jaskrawe paliki na poboczach o ile poszerzą jezdnię.

  5. wole jezdzic tamta trasa niz radawiec-belzyce.to ze asfalt jest rowniejszy nie znaczy ze szybciej sie dojedzie.zaraz postawia 5wysepek na kilometr,na 3/4 trasy bedzie podwojna ciagla tak zwany standard unijny i droga bedzie czesto uczeszczana przez tajniakow w insigniach.artykul chyba ma na celu uzasadnienie wziecia kredytu na x milionow aby dostosowac droge do zachodnio-europejskich standardow.tak miedzy innymi zydzi zarabiaja na niewolnikach.damy im kredyt wybudujemy im drogi a oni -nowoczesni niewolnicy beda za to placic 10x tyle co to faktyczxnie kosztowalo.

    • A co to za paranoiczne wizje żydo – komuny lub tym podobne?

    • Drogi Arturze! Budowa drogi pochłania na prawdę sporo pieniędzy w naszym kraju. To nie jest koszt jedynie asfaltu i zarobku dla firm ją budujących. Bardzo dużą część owego kilometra drogi pochłaniają odszkodowania (wypłaty) dla właścicieli gruntów pod którymi drogi są budowane lub modernizowane. Jeśli ktoś „oddaje” 5 m swojej działki pod np budowę chodnika a dostaje za to ~15 tyś zł to chyba wiadomo, że jest to obciążenie. Ale Polak woli pierzdielić swoje mądrości zamiast zapoznać się z kosztorysami budów…

  6. Ta droga to dramat i rozpacz… Jest kilka ładnych odcinków, ale nie przekraczają one 30 km długości łącznie.

  7. ZALEW . drogę przez las można by naprawić . Górki pagórki na jezdni i ciemno !

    • Zgadzam się.
      A tak przy okazji, co to za droga w głąb lasu powstaje przed Prawiednikami? Już chyba setki ciężarówek kamieni tam zwieźli…

  8. Niedawac tam żadnych funduszy. Dość marnotrawienia pieniędzy na wsiowe trasy. Ile jest niedoinwestowanych dróg krajowych. Wiochy zabardzo podnoszą głowę teraz.

  9. Jestem zaskoczony postawą Marszałka, droga w znacznej części przebiega przez tereny wiejskie, a PSL to podobno partia chłopska.

    • Sosnowski ma tyle wspólnego z rolnikami co ślimak z rybami. Biznesmen czerwono krwisty, pozostałość systemu socjalistycznego. Potrafi tylko kolesiom z lewych grup producenckich dotacje unijne przyznawać i choinki z wycinki za które z własnej kieszeni nie zapłacił. Popłynie na wiosnę razem z roztopami. Hetman też nie lepszy. Po zdradzie Polski w Parlamencie Europejskim lepiej niech w Brukseli zostanie. Rolnicy go widłami przywitają. Ciekawe czy te życzenia przed PL opłacili z własnych kieszeni czy z naszych podatków.

  10. Z Lublina do Wysokiego jest tragedia. Pozniej az do Bilgoraja jedzie sie po ludzku. Dzisiaj mielismy jechac na Wigilie do rodziny ta trasa ale ze wzgledu na bezpieczenstwo pojedziemy trasa przez Krasnik i Frampol…. bo teraz ta trasa jest naprawde fatalna, zwezenia, brak poboczy, koleiny. W dzien jeszcze mozna sie przemeczyc ale wieczorem, noca … lepiej nie ryzykowac.

Z kraju