Przewoźnik kolejowy obsługujący nasz region z rekordem przewiezionych pasażerów. „Są to wyniki historyczne”
20:50 25-01-2024 | Autor: redakcja
Nie tak dawno PKP Intercity chwaliło się rekordowym zainteresowaniem pasażerów. W ubiegłym roku z uruchamianych przez spółkę pociągów skorzystało ponad 68 mln pasażerów w 2023 r., co jest nie tylko najlepszym wynikiem w historii, lecz również stanowi wzrost o 15 proc. względem roku poprzedniego.
Jak się okazuje, rekordowe wyniki pod tym względem osiągnęło również Polregio. Przewoźnik ten obsługuje ruch regionalny w poszczególnych województwach. Na Lubelszczyźnie realizuje połączenia m.in. do Terespola, Dęblina, Łukowa, Lubartowa, Parczewa, Chełma, Zamościa czy też Kraśnika.
Łącznie w całym kraju spółka zanotowała 97,3 mln pasażerów, co oznacza ponad 10 milionów podróżnych więcej niż rok wcześniej. Do tego o ponad 8 mln pasażerów pobity został dotychczasowy rekord z 2019 r., kiedy to pociągi przewoźnika przewiozły blisko 89 mln pasażerów. Jak wskazano, są to wyniki historyczne.
– Obserwujemy rosnącą popularność kolei. Pociągi znów stają się ulubionym sposobem dojazdu Polaków do pracy i szkół i czujemy, że się do tego przyczyniliśmy. Polregio, które obsługuje najwięcej stacji i przystanków w Polsce, odnotowało wzrost liczby przewiezionych pasażerów o 11,6 % i rekordowy wynik niemal 100 mln pasażerów w ciągu roku. Nie oznacza to jednak, że ustaną nasze starania o pasażera – ten rezultat motywuje nas do dalszego zachęcania Polaków do kolei – mówi Adam Pawlik, Prezes Zarządu Polregio.
Przewoźnik wskazuje, że priorytetem na kolejne lata jest zakup nowego taboru, aby najnowszymi składami mogli podróżować również mieszkańcy mniejszych miast i miejscowości.
Jeszcze jakby nie pobierali opłaty za przewóz rowerów niezależnie od długości trasy w tej samej cenie. W kolejach mazowieckich rower z pasażerem podróżuje za darmo!
„Są to wyniki historyczne” – wszystkie wyniki takie są. Przeciwieństwem byłyby wyniki z przyszłości, czyli przewidywania…
dobra uwaga!
co najwyżej można powiedzieć o wynikach najlepszych w historii zaś historyczne wyniki to po prostu informacje z przeszłości…
Kolej jest szybka tania i wygodna i ostatnich latach nastąpiła bardzo wielka poprawa na korzyść. Jak będzie dalej zobaczymy ale Lubelszczyzna raczej tak dobrych czasów długo nie będzie oglądać. Pociągi są czyste, obsługa miła i uczynna i oby tak dalej.
a sławuś na wolności
Idź spać
dlaczego lolo pindolo nie siedzi w pace?
Teraz będą ustalać sobie ceny za co chcą i ile chcą. Chwalą się przychodami największymi w historii. Nie zadał sobie nikt pytania, dlaczego takie przychody historyczne. Nic dziwnego , czym się teraz tłuszcza interesuję, tv, kto pierdnie, albo da sobie w m…e. Dziwnym zbiegiem okoliczności zaczęli w pocie czoła rozbudowywać infrastrukturę i zwiększać tabor, niedlugo przed koronką. A teraz takie zyski, przypadek, a może ktoś dużo wcześniej wiedział, że takie będą się cuda działy na Świecie i , że społeczeństwo zubożeje i nie każdego będzie stać jeździć autem.
Dzięki Tuskowi wszystko dobrze się ma.
Dzięki PiS bo peło chciało likwidacji koleji i Lotu.
Pociągi elektryczne są przyszłością znacznie lepszą, niż elektryczne auta. Prąd może być zaprzężony do pracy w dużej części bezpośrednio z produkcji solarnej, czy wiatru za sprawą połączeń kablowych. Możliwe stosowanie olbrzymich silników elektrycznych bez wożenia ciężkich baterii.
O użytecznych autach elektrycznych będzie można powiedzieć dopiero wtedy, gdy opracują metodę ładowania indukcyjnego z ładowarek wbudowanych w nawierzchnię drogi.
tak….
Cenna rada. Napisz to do producentów elektryków, żeby zamykali swoje fabryki, bo jeszcze przez 200 lat będą ludzie jeździli spalinówkami.
Tak tylko rozkład jazdy z sufitu. Brak skomunikowań z pociągami innych
przewoźników. Czekanie na przesiadkę kilka godzin lub też np. jedna minuta. Ostatni w dobie przyjazd do dużego miasta i brak lokalnego pociągu – nocleg na dworcu. PREZESIEeeee.