Sobota, 27 kwietnia 202427/04/2024
690 680 960
690 680 960

Przedstawiciele branży turystycznej podsumowali miniony rok. Rozmawiano też o planach na ten sezon (foto)

Prowadzone od kilku lat działania promujące województwo lubelskie przynoszą efekt i będą kontynuowane. Podczas spotkania przedstawicieli branży turystycznej wyznaczono kierunki i formy promocji turystycznej naszego regionu w tym roku.

W czwartek w Lublinie odbyło się spotkanie przedstawicieli branży turystycznej, podczas którego podsumowano ubiegły rok a także działania promocyjne Lubelszczyzny związane z uczestnictwem w krajowych i zagranicznych targach turystycznych. W spotkaniu wzięli udział Członek Zarządu Województwa Lubelskiego Zdzisław Szwed, Dyrektor Departamentu Promocji, Sportu i Turystyki Agnieszka Drozd – Bownik, Dyrektor Biura LROT Dorota Lachowska. Do tego przedstawiciele lokalnych organizacji turystycznych, turystycznych stowarzyszeń przedsiębiorców, przedstawiciele samorządów, muzeów oraz zarządcy głównych atrakcji turystycznych z naszego regionu.

Jak nam wyjaśniała Agnieszka Drozd-Bownik, Dyrektor Departamentu Promocji, Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie, przedstawiona została wstępna analiza ruchu turystycznego w naszym regionie, zaprezentowano działania promocji targowej w poprzednim roku, jednak najważniejszą częścią spotkania była dyskusja wraz z wymianą opinii i sugestii co do kierunków i formy promocji turystycznej Województwa Lubelskiego w tym roku.

– Podczas spotkania z przedstawicielami branży turystycznej podsumowany został 2023 rok jeżeli chodzi o turystykę, przedstawiono też plany na przyszłość, czyli na bieżący, 2024 rok. Zapoznaliśmy się z raportem przygotowanym przez Marcina Augustyniaka, pani Dorota Lachowska reprezentująca Lubelską Regionalną Organizację Turystyczną zaprezentowała udział w międzynarodowych targach turystycznych a pracownik Departamentu Promocji, Sportu i Turystyki przedstawił działania zrealizowane w ubiegłym roku. Odbyła się też dyskusja z przedstawicielami branży turystycznej w jakim kierunku powinniśmy wspólnie iść, oraz w jaki sposób powinny być przygotowywane stoiska promocyjne wyjazdowe, jak też czego oczekują przedstawiciele branży i tak naprawdę czego oczekujemy my wszyscy, którzy związani jesteśmy z turystyką – mówiła nam Agnieszka Drozd-Bownik.

W ostatnim czasie Lubelskie mocno promuje się poprzez uczestnictwo w różnego rodzaju targach turystycznych. Są one doskonałą platformą do prezentacji walorów naszego regionu, promocji lokalnych atrakcji, kultury, historii oraz oferty turystycznej. To także możliwość dotarcia do szerokiej grupy potencjalnych turystów, a także nawiązania kontaktów z partnerami branżowymi i przedstawicielami mediów. Działania te przynoszą efekt a z roku na rok Lubelszczyznę odwiedza coraz więcej turystów.

Dodaj komentarz

Z kraju