Przebudowa tego wiaduktu trwała 3 lata, 5 miesięcy i 23 dni. Prace właśnie zakończono (zdjęcia)
19:15 24-07-2021
Dokładnie 3 lata, 5 miesięcy i 23 dni trwały prace związane z przebudową wiaduktu przy ul. Diamentowej w Lublinie. Wykonany został właśnie ostatni etap tego zadania, czyli montaż barier energochłonnych przy filarach obiektu. Jak nas zapewniono, tym samym kierowcy nie napotkają w tym miejscu już żadnych utrudnień w ruchu.
Inwestycja rozpoczęła się dokładnie 30 stycznia 2018 roku. Wtedy to w godzinach wieczornych zamknięto jezdnię biegnącą w kierunku ul. Jana Pawła II, zaś ciężki sprzęt zaczął burzyć rozbiórkę poszczególnych elementów obiektu. Jak zapowiadał wówczas inwestor, czyli spółka PKP PLK, prace miały potrwać do końca 2018 roku. Ostatecznie opóźnienie wobec pierwotnych planów wyniosło ponad 2,5 roku.
Jak wskazywali kolejarze, głównym powodem tej sytuacji były problemy z włoską firma Astaldi, która wygrała przetarg na przebudowę linii kolejowej z Lublina w kierunku Warszawy. Po kilku miesiącach od rozpoczęcia prac, zeszła ona z placu budowy. Zanim PKP znalazło nowych wykonawców mijały kolejne miesiące. Prace udało się wznowić dopiero w kwietniu 2019 roku.
Dla porównania w rok i 8 miesięcy wyburzono i zbudowano od nowa wiadukty w ciągu ul. Grygowej. Krócej, niż przebudowa wiaduktu przy ul. Diamentowej, trwała również budowa drogi ekspresowej S17 z Lublina do Garwolina.
(fot. lublin112)
Jak można burzyć rozbiórkę? To chyba dlatego tak długo to trwało.
Też jestem ciekaw?
„… ciężki sprzęt zaczął burzyć rozbiórkę poszczególnych elementów…”
Dla pamięci bo zaraz poprawią.
bzdury, wczoraj o 11,20 trzech pracusi malowało barierkę
Ten wiadukt dał pracę setkom ludzi przez 3 lata
Zakończono? Pod mostem nowy chodnik i DDR a dookoła? Zrujnowane wszytko, a naprawić tego nie ma komu.
Może ktoś zainteresowałby się pierdzacymi w stołki urzędnikami w zarządzie dróg i mostów w Lublinie
w tym przypadku to nic nie da, inwestycja była organizowana przez PKP.
Remont prowadziły Polskie Koleje Państwowe, a nie Zrząd Dróg i Mostów. A jak wiemy PKP to spółka Skarbu Państwa, a jak to teraz jest wszyscy wiedzą. Siedzą tam rodziny rządzących, niekompetentne, mierne ale wierne.
św. rzok od deweloperów przecinał wstęge?
właśnie był ksiundz?
Kiedy będą remontować?