Czwartek, 18 kwietnia 202418/04/2024
690 680 960
690 680 960

Od tej promocji w Tesco można dostać kota, czyli sprzedaż produktu nie do sprzedaży

Nasz Czytelnik poinformował nas o „nielegalnej” sprzedaży produktu promocyjnego w sklepie Tesco przy ul. Orkana w Lublinie. Postanowiliśmy sprawdzić zgłoszenie i ustaliliśmy co jest nie tak w promocji dotyczącej jednej z karm dla kotów.

– Piszę do Państwa w sprawie bulwersującej praktyki sklepu Tesco zlokalizowanym w Lublinie przy Orkana 4. Na dziale z karmą dla zwierząt zostały wystawione na sprzedaż gry karciane „KOCIE WYZWANIE” sygnowane przez markę „Kitekat” oraz GRANNA. Cena: 9,99zł. Nie byłoby w tym nic złego gdyby nie fakt, iż każde pudełko z grą opatrzone jest przez producenta napisem: „EGZEMPLARZ PROMOCYJNY, NIE DO SPRZEDAŻY”!! – napisał zbulwersowany Czytelnik Michał.

Postanowiliśmy niezwłocznie sprawdzić co jest nie tak z produktem i czy faktycznie można go kupić, pomimo że jest oznaczony jako promocyjny i nie do sprzedaży. Faktycznie na dziale z karmą dla zwierząt utworzono „wyspę”, na której zostały umieszczone gry oraz komunikat dla klienta, że cena gry to 9,99zł.

Od tej promocji w Tesco można dostać kota, czyli sprzedaż produktu nie do sprzedaży
Informacja o promocji na oficjalnej stronie.
(grafika http://kitekat.pl/kocie-wyzwanie/zasady)

– Opakowania nie posiadają nadrukowanych kodów kreskowych. Odpowiedni kod kreskowy jest jedynie naklejony na folię w której znajduję się pudełko z grą. To oburzające i bezprawne działanie. Gry te miały być gratisem dla kupujących karmę Kitekat o czym można się dowiedzieć zaglądając na oficjalną stronę kitekat.pl. Sprzedaż produktu opatrzonego przez producenta klauzulą „EGZEMPLARZ PROMOCYJNY, NIE DO SPRZEDAŻY”! jest haniebne i narusza przepisy – dodaje pan Michał.

Od tej promocji w Tesco można dostać kota, czyli sprzedaż produktu nie do sprzedaży

Dokonaliśmy zakupu gry i udaliśmy się do działu obsługi klienta z prośbą o wytłumaczenie, dlaczego produkt tak oznaczony znalazł się w sprzedaży. Okazało się, że gra została dostarczona przez firmę Mars Polska, producenta marki Kitekat do promocji o jakiej komunikuje strona producenta. I faktycznie przy zakupie karmy za 15 złotych gra znajduje się na paragonie, jednak kwota zakupu obu towarów – gry i karmy – jest rabatowana. Przykładowo kupujemy karmę za 15zł mamy na paragonie 15zł plus 9,99zł za grę i na końcu -10zł – czyli płacimy za karmę a grę mamy gratis. Problem w tym, że na stoisku nie ma żadnej komunikacji o promocji dla klienta a produkt jest normalnie dostępny w sprzedaży – pomimo swoich oznaczeń „NIE DO SPRZEDAŻY”.

Od tej promocji w Tesco można dostać kota, czyli sprzedaż produktu nie do sprzedaży

Jak usłyszeliśmy po części jest to wina serwisantów firmy i dostawcy, chodzi tu o brak materiałów reklamowych, ale także sieci Tesco, która nie powinna wprowadzać do sprzedaży produktu oznaczonego wspomnianą klauzulą. Klient, który kupi taką grę może poczuć się oszukany po odczytaniu zasad promocji na stronie producenta marki. Pracownicy Tesco zapewniają, że osoby które dokonały zakupu gry bez promocji, mogą ją oddać i dostaną zwrot pieniędzy lub wziąć udział w promocji, wtedy grę dostaną gratis.

W sprawie kontaktowaliśmy się również z Infolinią Tesco, jednak tam nie ustosunkowano się do problemu zgłaszanego przez naszego Czytelnika. Co więcej, obiecano nam najpierw odpowiedzieć w ciągu 14 dni, a gdy poinformowaliśmy, że sprawa dotyczy tak naprawdę oszukiwania klientów, dostaliśmy zapewnienie, że kontakt będzie tak szybki jak to tylko możliwe. Nie uzyskaliśmy odpowiedzi na pytanie, czy zgodne z prawem jest sprzedawanie produktu opisanego jako „Egzemplarz promocyjny, nie do sprzedaży”.

Trudno w tej sprawie szukać winnych zamieszania, jednak jedno jest pewne, gra jest połączona z mechanizmem promocji, powinna być dostępna i dodawana tylko i wyłącznie na zasadach opisanych przez producenta. Jeżeli na opakowaniu istnieje napis „Egzemplarz promocyjny, nie do sprzedaży”, to do czegoś on sprzedawcę zobowiązuje. Jednak, co warto zaznaczyć, jedynie na poziomie uczciwości sprzedawcy. Klient, który kupi grę bez promocji może poczuć się zniesmaczony całą sytuacją.

Interwencja dotyczą tej gry sprawiła, że na dziale gdzie znajduje się produkt promocyjny ma pojawić się komunikat do klientów, że przy zakupie produktów za kwotę 15zł gra jest dodawana gratis.

O sprawie nasz Czytelnik poinformował producenta i przekazał dokumentację fotograficzną. Pozostaje tylko nadzieja, że sieć Tesco będzie jasno i dokładnie informować klientów o mechanizmach promocji.

2015-04-29 21:45:11
(fot. lublin112.pl)

16 komentarzy

  1. W tesco jest drogo kuresko

  2. To są jeszcze ludzie, którzy robią zakupy w Tesco???? Skąd oni się wzięli, z Marsa?

  3. Były Pracownik

    Tesco było kiedyś tanim sklepem ale od kiedy jest EXTRA to już nie ten sam sklep :-[

Z kraju