Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Powstaje nowy węzeł przesiadkowy na al. Kraśnickiej

Rozpoczęto roboty drogowe przy al. Kraśnickiej związane z budową kolejnego węzła przesiadkowego. Z nowego miejsca mieszkańcy będą mogli skorzystać we wrześniu 2021 r.

Wykonawca rozpoczyna prace od uzbrojenia terenu w sieć: elektryczną, oświetleniową, teletechniczną, gazową oraz kanalizację deszczową. Pierwszy etap nie przewiduje większych utrudnień w ruchu. Kolejnym etapem będzie remont nawierzchni jezdni, budowa chodników, dwóch przystanków komunikacji miejskiej oraz samej pętli autobusowej. Nawierzchnia węzła powstanie w technologii betonu cementowego.

Nowy węzeł zlokalizowany będzie po prawej stronie (jadąc w kierunku centrum) w połowie drogi między ul. Bełżycką a ul. Jana Pawła II. Oprócz budowy pętli autobusowej przeprowadzona będzie przebudowa al. Kraśnickiej oraz budowa ul. Wróbla i ul. Kaczej.

Powierzchnia pętli wyniesie 3,4 tys. mkw. Zaprojektowano 10 stanowisk postojowych, zmieszczą one 4 pojazdy o długości 12 m oraz 6 pojazdów przegubowych. Znajdzie się tam także infrastruktura ładowania autobusów elektrycznych oraz zaplecze socjalno-sanitarne dla kierowców komunikacji miejskiej. Na obiekcie przeznaczono także teren pod budowę parkingu Bike&Ride liczący 26 miejsc parkingowych, w tym 2 dla osób niepełnosprawnych. Z parkingu skorzystają także rowerzyści, do dyspozycji będzie 10 zadaszonych stojaków rowerowych.

Teren zostanie odnowiony oraz zazieleniony. Budową zajmuje się spółka Strabag. Koszt realizacji inwestycji to blisko 9 mln zł.

Powstaje nowy węzeł przesiadkowy na al. Kraśnickiej

(fot. lublin112.pl, UM Lublin)

14 komentarzy

  1. Ciekawe czy któryś z urzędasów próbował kiedyś przejechać rowerem aleją kraśnicką… brak odstępu przy omijaniu, cały czas ktoś na ciebie trąbi, duże samochody autobusy to już w ogóle…

    • Jeździłem do Kozubszczyzny regularnie i nie miałem problemów.

      • Można było expressowo dostać do centrum bez przesiadek, to teraz ± 30 minut extra bo przystanki wszystkie trzeba zwiedzać ch.j wie po co.

    • Szkoda, że nie ma DdR wzdłuż Kraśnickiej, ale jeżeli nie ma na nią miejsca, no to trudno – trzeba jechać jezdnią zwykła lub poszukać dróg alternatywnych.
      Natomiast absolutnie niezrozumiałą dla mnie rzeczą jest to, że DdR wzdłuż Armii Krajowej-BMC-Mazowieckiego jest nieciągła przy krzyżowaniu się właśnie z Kraśnicką. Brakuje tylko 200-250 metrów, a wydaje się, że miejsce na DdR z jednej strony by się znalazło.

  2. A ludzie inni niż kierowcy mpk siusiu w krzakach będą robić?

    • Gospodaż z sąsiedztwa

      Zapraszam wszystkich,zwłaszcza w upały gdy jest deficyt na wodę na moje pole kapusty. Siusiać można do woli.

  3. myślenie perspektywiczne

    A gdyby zaprojektować ten parking w Konopnicy w okolicy torów kolejowych i tam zrobić przystanek PKP to rozwiązanie miałoby przyszłość. Tak wpompuje się dużo kasy w coś co jest źle pomyślane. W Konopnicy dawno powinien powstać węzeł przesiadkowy ale widocznie komuś to nie pasuje. Tam krzyżują się trasy podmiejskie, miejskie i kolejowe a każdy kto myśli perspektywicznie by to dostrzegł. W Lublinie jest inaczej.

    • nie cierpię zuka

      po prostu inspirator ma inne cele

    • gdzie Krym, gdzie Rzym

      A gdyby tak ktoś myśląc perspektywicznie, będąc twoim sąsiadem, zaprojektował publiczne WC w twoim pokoju?
      Co ma Lublin do Konopnicy?

    • Ale w Konopnicy nie ma stacji PKP. Stacja jest budowana w Kozubszczyźnie, w dawnym miejscu.

  4. 26 miejsc parkingowych + 2 , to chyba dużo za mało.

  5. Tam będzie ul. Wróbla, ale tu chodzi o ptaka gatunku wróbel, a nie jakiegoś pana Wróbla. W związku z tym zdanie nie powinno brzmieć: „…oraz budowa ul. Wróbla i ul. Kaczej.” tylko „…oraz budowa ul. Wróblej i ul. Kaczej.”

  6. Tylko nie ul.Kacza,już lepiej ul.Czajki.

Z kraju