Nowy most na ul. Pawiej przeszedł próby obciążeniowe. Za miesiąc powinien być już przejezdny (zdjęcia)
12:46 20-11-2019
W środę 20 listopada odbyły się próby obciążeniowe nowego mostu na ul. Pawiej w Lublinie. Na nową konstrukcję wjechały cztery załadowane ciężarówki, każda z nich o wadze 32 ton. Pod przeprawą zamontowano zaś specjalistyczne urządzenia pomiarowe, których zadaniem było sprawdzenie, jak bardzo most się będzie uginał pod tak dużym obciążeniem. Dopuszczalną granicą były zaledwie 2 mm. Wiadomo już, że testy wypadły pomyślnie.
Nowy most ma ok. 22 m długości i 16 m szerokość. Ma on konstrukcję ramową, opartą na ławie fundamentowej, która opiera się na 12 palach fundamentowych o średnicy 120 cm i długości 15 m. Do jego budowy wykorzystano 100 ton stali zbrojeniowej oraz blisko 600 m3 betonu. Obiekt zastąpił przeprawę wybudowaną w latach 1961-62, która była w tak fatalnym stanie, że nadawała się tylko do rozbiórki.
Prace rozpoczęły się na początku czerwca i mają potrwać do końca listopada. Oprócz wyburzenia starego i budowy nowego mostu, jednocześnie na pobliskich ulicach układana jest nowa nawierzchnia. Dodatkowo przebudowywane są wjazdy w ul. Wspólną, skrzyżowanie ul. Pawiej z ul. Piaskową oraz sama ul. Pawia od mostu do ul. Kunickiego. Po zakończeniu prac przeprowadzone zostaną odbiory jak również konieczne będzie uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu. Wstępnie określono, że ul. Pawia zostanie przywrócona do ruchu w drugiej połowie grudnia.
(fot. UM Lublin)
Nie wygląda na 16m szerokości.
Nie jezdnia ma 16 m tylko cały most czyli dochodzi ścierzka dla pieszych i (pedalistow)…
O tym właśnie pisałem. Jezdnia ma prawdodpodobnie 2×3,5m. Ścieżka po prawej to ok 4,5m, a chodnik po lewej ok. 2,5m
Sukces na miarę naszych możliwości!
Będą bus pasy? 😀
Tak po jednym w każdym kierunku
Będą, a w bus pasie szyny dla przyszłego tramwaju.
Żądam stanowczo buspasow na calym odcinku drogi pawiej i lotniczej
Nie rozumiem, dlaczego robić most na pawiej który ma małe natężenie ruchu, zamiast rozpadających się mostów na ulicy Mełgiewskiej! Tam ruch jest ogromny w kontraście do jakiejś Pawiej.
Ciekawi mnie czy miasto przygotowywuje juz mieszkania zastepcze dla ludzi mieszkajacych w tych przedwojennych domkach o fundamentach z bialego kamienia i zaprawy wapiennej. Jak ciezarowki wspinaja sie pod gore w strone Lotniczej to czuje sie drganie ziemi.. Juz maja spekane sciany ,niedlugo beda sie walic na przechodniow….
Takiego mostu nie powstydziła by się rzeka Missisipi – 120 ton czyli ok 80 osobówek może na niego jednocześnie wjechać – brawo.
Takie są normowe procedury sprawdzania wytrzymałości konstrukcji, mosty są projektowane na dane obciążenie + zapas bezpieczeństwa, trzeba wziąć pod uwagę stopniowy spadek wytrzymałości materiałów, obciążenia dynamiczne itp. Najłatwiej skrytykować jak się nie ma o czymś pojęcia, prawda?