Sobota, 14 grudnia 202414/12/2024
690 680 960
690 680 960

Na lubelskich ulicach pojawią się kolejne bezpieczne przejścia

W ramach najnowszej inicjatywy mającej na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego, miasto Lublin przystępuje do modernizacji dwóch kluczowych przejść dla pieszych.

Projekt, realizowany przy wsparciu środków zewnętrznych, obejmuje lokalizacje na al. Kompozytorów Polskich oraz ul. Droga Męczenników Majdanka. Inwestycja ta, z której skorzystają zarówno mieszkańcy, jak i osoby odwiedzające miasto, ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa pieszych na ruchliwych odcinkach dróg.

Zakres prac

W ramach projektu przewiduje się kompleksową modernizację przejść dla pieszych na ul. Droga Męczenników Majdanka w rejonie skrzyżowania z ul. Słowiczą oraz na al. Kompozytorów Polskich przy skrzyżowaniu z ul. Legendy. Modernizacja obejmie m.in. montaż nowego oznakowania pionowego i poziomego, które poprawi widoczność przejść zarówno w ciągu dnia, jak i w nocy.

Ponadto, zainstalowane zostaną elementy aktywnego przejścia dla pieszych, w tym jednokierunkowe lampy ostrzegawcze przy znakach drogowych oraz elementy odblaskowe, zwane „kocimi oczkami”. Dodatkowo, na przejściu przy ul. Droga Męczenników Majdanka przewidziano montaż płytek z wypustkami oraz obniżenie krawężnika, co ułatwi korzystanie z przejścia osobom z niepełnosprawnościami.

Skuteczność sprawdzonych rozwiązań

Podobne rozwiązania, które już zostały wdrożone na innych ulicach Lublina, wykazały się dużą skutecznością w poprawie bezpieczeństwa pieszych. Przykłady można znaleźć na ul. Nadbystrzyckiej w rejonie Politechniki Lubelskiej, ul. Krańcowej w pobliżu ul. Kossaka, al. Witosa w sąsiedztwie centrum handlowego oraz na ul. Nałęczowskiej przy skrzyżowaniu z ul. Gnieźnieńską.

Wdrożenie tego typu rozwiązań na kolejnych przejściach jest naturalnym krokiem w kierunku stworzenia bezpieczniejszej infrastruktury miejskiej.

Realizacja i finansowanie

Prace nad modernizacją przejść planowane są do zakończenia przed końcem roku, a ich łączny koszt wyniesie ponad 113 tys. zł. Warto podkreślić, że blisko 90% tej kwoty pochodzi z dofinansowania w ramach „Rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej im. Władysława Stasiaka na lata 2022-2024”. Program ten odgrywa kluczową rolę w finansowaniu działań mających na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

Modernizacja przejść dla pieszych w Lublinie to kolejny krok w kierunku zwiększenia bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego. Dzięki realizacji projektu mieszkańcy zyskają pewność, że najbardziej ruchliwe przejścia w mieście będą jeszcze lepiej zabezpieczone, a dzięki wsparciu finansowemu z zewnętrznych funduszy, miasto może kontynuować inwestycje w bezpieczeństwo publiczne bez nadmiernego obciążania własnego budżetu.

40 komentarzy

  1. Ocena: 0

    Redakcja popełniła błąd w tytule. Jedyne bezpieczne przejścia to przejścia sugerowane. Bo tam pieszy musi ustąpić miejsca a dla niego jest to łatwiejsze niż dla samochodu.
    Czemu w Lublinie tak ciężko otworzyć się na zachodnie standardy?

    • Ocena: 0

      Bredzisz

      • Ocena: 0

        Pojedź do Niemiec czy Francji to zobaczysz.

        • Ocena: 0

          W Niemczech czy Francji kierowcy zatrzymują się przed przejściami. Jest trochę gorzej niż w Skandynawii, ale lepiej niż w Polsce.

          • Mix różnych pomysłów
            Ocena: 0

            Nie wypowiadaj się jak nie byłeś. W Niemczech nie ma przejść na drogach gdzie prędkość jest powyżej 30km/h. I tyle

    • Ocena: 0

      jeżeli trudność sprawia ci zatrzymanie auta, przepuszczenie pieszego (lub innego auta) i ponowne ruszenie to życzę ci jak najszybszej drogi do piachu – wtedy będzie bezpieczniej!

    • Ocena: 0

      Akurat zachodnie standardy są takie, że kierowcy zatrzymują się przed przejściami. Pojedź sobie do Holandii, Wielkiej Brytanii albo Norwegii. Tam pieszy jest święty. W Norwegii dodatkowo jest bardzo dużo przejść wyniesionych, więc kierowca musi zwolnić przed przejściem. Brak przejść to są standardy wschodnie albo trzeciego świata.

    • Jeżeli pieszy musi ustąpić pojazdowi na PdP to jaki sens ma wyznaczanie takich przejść?

  2. Bezpieczne przejście to jest nad Sowińskiego ale nikt z niego nie korzysta

  3. Przede wszystkim należy przyjrzeć się jakości oświetlenia pdp. Wiele z nich to istna katastrofa. Pieszy pojawia się znikąd, ponieważ samo przejście może i jest jeszcze jako tako oświetlone ale już najbliższa okolica nie.

  4. Ile mandatów wystawia policja za nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na PdP?
    Co po „bezpiecznym przejściu” skoro pewna część kierowców i tak się przed nim nie zatrzyma, bo nie pogodziła się z obowiązującymi przepisami?

  5. Jeszcze sobie lampki choinkowe zapalcie , bezpieczne przejście to jest nad albo pod jezdnią czyli bezkolizyjne.

  6. Nadjedzie ałdi to zobaczymy jakie ono bezpieczne.

  7. Ocena: 0

    na takie óno 400 zł płącimy ?

  8. Ocena: 0

    Miało być nieodśnieżone.

  9. Ocena: 0

    Bezpieczne przejścia to są kładki dal pieszych nad jezdnią !!. Lampki, oznakowania i cała reszta głupot bezpieczeństwa nie robi jak jedzie naćpany albo pijany bandyta.

  10. Ulice pierwsze naprawcie bo wstyd na cały kraj.

    • Jedź sobie rowerem po lesie pojeździj, jak Ci się drogi w mieście nie odpowiadają.

Dodaj komentarz

Z kraju

Polityka i społeczeństwo

Nauka i technologia