Miasto inwestuje w elektromobilność. Powstaną nowe punkty ładowania autobusów
12:06 06-12-2024 | Autor: redakcja

Miasto podpisało umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dotyczącej budowy punktów ładowania autobusów elektrycznych oraz przebudowy pętli autobusowych. Projekt ten stanowi część szerszej inicjatywy mającej na celu modernizację infrastruktury transportu publicznego oraz wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań z zakresu elektromobilności. Przewiduje się realizację pięciu kluczowych zadań w różnych lokalizacjach na terenie miasta.
Ul. Koncertowa
Pierwsze zadanie dotyczy ul. Koncertowej, gdzie planowane jest rozbudowanie istniejącej pętli autobusowej. Na końcowym odcinku tej ulicy, który łączy się z drogą wewnętrzną – ul. Cedrową, powstanie pętla o nośności 115 kN z dziewięcioma miejscami postojowymi dla autobusów. Przewiduje się również budowę dwustanowiskowej ładowarki dla autobusów, chodników, dwóch przystanków autobusowych wyposażonych w system prowadzenia osób niedowidzących, parkingu K+R dla trzech pojazdów oraz budynku socjalno-sanitarnego. Ponadto zainstalowane zostaną stojaki rowerowe, wiata autobusowa, monitoring, biletomat i punkt dynamicznej informacji pasażerskiej. Prace obejmują także przebudowę nawierzchni jezdni oraz sieci kanalizacji deszczowej.
Ul. Wojciechowska
Drugie zadanie dotyczy ul. Wojciechowskiej, gdzie planowana jest rozbudowa pętli autobusowej w rejonie skrzyżowania z ul. Lipniak. Pętla ma zostać dostosowana do nośności 115 kN i będzie zawierała cztery miejsca postojowe dla autobusów. Na pętli zainstalowana zostanie jednostanowiskowa ładowarka, a także powstaną chodnik, dwa przystanki autobusowe z systemem prowadzenia osób niedowidzących oraz budynek socjalno-sanitarny. Projekt zakłada również montaż stojaków rowerowych, wiaty autobusowej, monitoringu i punktu dynamicznej informacji pasażerskiej.
Ul. Mełgiewska
Trzecie zadanie obejmuje ul. Mełgiewską, gdzie planowana jest budowa pętli autobusowej w rejonie granicy miasta z Gminą Świdnik, w pobliżu dróg krajowych S12 i S17. Na pętli o nośności 115 kN powstaną trzy miejsca postojowe dla autobusów oraz jednostanowiskowa ładowarka. W ramach inwestycji powstaną również chodniki, dwa przystanki autobusowe, budynek socjalno-sanitarny, stojaki rowerowe, wiata autobusowa oraz monitoring i punkt dynamicznej informacji pasażerskiej. Przewidziano także przebudowę nawierzchni jezdni.
Ul. Kupiecka
Czwarte zadanie zrealizowane zostanie na ul. Kupieckiej, w rejonie Centrum Handlowego SKENDE Shopping oraz sklepu IKEA. W tym miejscu zaplanowano instalację jednostanowiskowej ładowarki dla autobusów oraz budowę dwóch przystanków autobusowych z systemem prowadzenia osób niedowidzących. Projekt obejmuje także budowę przejścia dla pieszych z azylem, wiaty autobusowej, monitoringu i punktu dynamicznej informacji pasażerskiej.
Ul. Smoluchowskiego
Piąte zadanie dotyczy ul. Smoluchowskiego, gdzie planowana jest budowa pętli autobusowej na przedłużeniu ulicy za skrzyżowaniem z ul. Herberta. Na pętli powstanie cztery miejsca postojowe dla autobusów elektrycznych oraz dwa stanowiska do ładowania autobusów. Zbudowane zostaną również chodniki, przejścia dla pieszych z azylem, budynek socjalno-sanitarny, stojaki rowerowe, wiata autobusowa oraz monitoring i kanał technologiczny. W ramach inwestycji powstanie również punkt dynamicznej informacji pasażerskiej.
Dokumentację projektową dla wszystkich pięciu zadań wykona firma Szymon Wadowski Biuro Obsługi Inwestycji z Krakowa. Czas na zakończenie zadania to 10 miesięcy od daty zawarcia umowy, co oznacza, że projekt powinien być gotowy do 5 października 2025 roku. Dzięki realizacji tego projektu miasto zyska nowoczesną infrastrukturę ładowania autobusów elektrycznych oraz poprawę jakości transportu publicznego, co wpłynie na zmniejszenie emisji spalin i poprawę jakości powietrza.
Miasto z trakcją trolejbusową inwestuje w elektryczne autobusy. Ma to sens. Jak buspasy na Grygowej.
Pod trakcją jeżdżą autobusy z akumulatorami. Na terenie szkoły parkują nauczyciele, ale nie ma miejsca na boisko szkolne. Jeszcze można zakostkować parkingami pół Lublina, na nich ustawić kilka donic i twierdzić, że zbiera się wodę opadową.
A w felicity dzikie tłumy z wytrzeszczem oczu i wypiekami na gębach biegają i kupują. A jak już na kupują to lecą do jadłodajni takich jak Mac by coś zeźreć stojąc w ścisku i tłoku czekając na zamówienie. A po tym wszystkim pędzą do klopa by tym razem oddać to co zeżarli pod postacią masy kałowej potocznie zwanej ównem.
Gdzie tzw ekologia ?! Prad trzeba wytworzyc . W polskich realiach spalajac wegiel . 😡
Za to przerejestrowali stare trolejbusy na zielone tablice i zaraz będą się chwalić ile to pojazdów o napędzie ,,ekologicznym” mamy zarejestrowanych w Lublinie…
Jeśli to będą ładowrki e=iki lub ekoe=ergetyki to niech ktoś się puknie w łeb Gorszego szajsu chyba nie ma. Niby nowe ,gwarancja, a po 3 razy dziennie trzeba jeździć i resetować, bo autobusy się nie ładują. To są prototypy,i producenci podczas usterek poznają je. Lepiej kupić diesle i mieć ekologię daleko w d=pie.
Po ostatnich zmianach w trasach autobusów wielu pasażerów przesiadło się do aut. Żadne elektryki nie zmienią jak i tak nie ma czym do pracy dojechać. 160 z Widoku już nie jeździ więc już nie korzystam z komunikacji miejskiej.
Niech zdejmą trakcję jak mają być autobusy na baterie…. Co za dzbany
miasto inwestuje…. chyba w długi na pokolenia. Jak ja bym tak budżet domowy prwadził to by mnie chyba na narządy sprzedali
Co z tego że powstaną nowe punkty ładowania jak te pajace z ZTM tak robią rozkłady że tam gdzie ładowarki to 5 minut pauzy a tam gdzie ich nie ma po 30 minut.