Środa, 14 maja 202514/05/2025
690 680 960
690 680 960

Lublin kupuje kolejne autobusy elektryczne

Kolejnych siedem nowych autobusów elektrycznych zamierza kupić Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie. Właśnie ogłoszony został przetarg. Pojazdy mają być dostarczone w 2023 roku.

Trwa sukcesywne odmładzanie floty lubelskiej komunikacji miejskiej. W czwartek Zarządu l Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na dostawę kolejnych siedmiu elektrycznych autobusów. Pojazdy mają być przegubowe, mogące pomieścić minimum 120 pasażerów w tym co najmniej 40 na miejscach siedzących. Do tego dochodzi przestrzeń dla wózków dziecięcych lub inwalidzkich.

Każdy z autobusów ma być w pełni niskopodłogowy, posiadać klimatyzację zarówno kabiny kierowcy jak też przestrzeni pasażerskiej, bramki do liczenia pasażerów, biletomat oraz cztery ładowarki USB. Nowością ma być system umożliwiający dokonanie opłaty za przejazd przy pomocy kasownika biletów. Będzie to możliwe kartą płatniczą.

Jeżeli chodzi o kwestie techniczne pojazdów, to baterie mają zapewnić przejechanie minimum 40 km. Na przystankach końcowych, za pomocą zamontowanych na dachu pantografów, odbywać się będzie ładowanie, które ma trwać nie dłużej niż 12 minut. Wraz z autobusami maja zostać dostarczone ładowarki. Nowe pojazdy mają być dostarczone do maja 2023 roku.

(fot. lublin112)

13 komentarzy

  1. Kupi czy weźmie na kreche I zdłuży miasto?

  2. Może ursus to solidna i pewna firma?????

  3. Rozkłady minimum 150 km a oni kupują elektryki z zasięgiem 40km hehe

  4. Ocena: 0

    kurcze…już nie ściągnę na końcowym paliwa do mojego ropniaka!

    • Ocena: 0

      Ale możesz zawsze na przedłużaczu podładować swój narodowy samochód elektryczny od płemiera.

  5. Bolek brat Lolka
    Ocena: 0

    Gacie na końcowym możesz sobie ściągnąć

  6. Ocena: 0

    Trolejbusy jeżdżą w trzech polskich miastach: Gdyni, Lublinie oraz Tychach, a ktoś kupuje autobusy elektryczne. Powinien się przebadać w psychiatryku a jak zdrowy to zarzuty prokuratorskie za ośmieszanie miasta i nieuzasadnione, bezsensowne wydatki. Ktoś naprawdę jest chory jak puści autobusy elektryczne na linie z trakcją trolejbusową, która bardzo się ostatnio rozbudowuje.

  7. Ocena: 0

    Trolejbusy z 15 kilometrowym zasięgiem były by lepszą opcją. Jak auutobusik utknie w korku wielokilometrowym na lubelskich buspasach po których wszyscy jeżdżą to nici z podładowania na końcowym. Później już tylko holownik jak w stolycy.

  8. Ocena: 0

    Jest trakcja elektryczna dla trajtków ,to po kiego jeszcze wydawać kupę kasy na autobusy elektryczne ? ekonomicznie nieuzasadnione moim skromnym zdaniem

  9. Mateusz pewnie dostarczy jak kazda inna obietnica ha ha , już sie doczekaliśmy produkcji aut elektrycznych w Polsce , powinni poddać się do dymisji , co jeden rząd to mniej rozgarnięty ….

  10. Ocena: 0

    Wkutwia mnie to miasto potężne 4 drzwiowe krowy jezdzą bez pasażerów a oni jeszcze wiecej 4 drzwiowych krów nakupili żeby zatarasować miasto, teraz jest koronawirus i jezdzi tylko 20proc tych co jezdzili a ci kupują kolejne 4 drzwiowe krowy do wożenia powietrza?
    Dla kogo to jest?

Z kraju

Lubelski biznes

Biznes i handel

Polityka

Społeczeństwo

Zdrowie i styl życia

Nauka i technologia