Sobota, 13 kwietnia 202413/04/2024
690 680 960
690 680 960

Z kraju: Brałeś pożyczkę w wonga.com? Twoje dane mogą być w rękach hakerów

Media w Wielkiej Brytanii poinformowały o wycieku danych klientów z firmy pożyczkowej Wonga. Po włamaniu na serwery firmy wyciekły dane ponad 250 tys. klientów, także tych z Polski.

Firma pożyczkowa Wonga poinformowała, że wyciek danych może dotyczyć do 270 tys. osób, które były klientami firmy. W tym zawiera 22 tys. klientów z Polski. – Mamy świadomość, że mogło dojść do nielegalnego i nieautoryzowanego dostępu do twoich danych osobistych przechowywanych na koncie w serwisie Wonga – takie maile dostali klienci firmy pożyczkowej.

 

Komunikat firmy Wonga

W ubiegłym tygodniu doszło do nieautoryzowanego ograniczonego dostępu na serwery Wonga w Wielkiej Brytanii. Nielegalne wejście zostało niezwłocznie wykryte i zablokowane przez systemy zabezpieczenia. Dodatkowo systemy zabezpieczenia zostały ponownie przetestowane w celu potwierdzenia ich pełnej funkcjonalności.

Z naszych dotychczasowych analiz wynika, że nieautoryzowany dostęp mógł potencjalnie dotyczyć danych około 22 tysięcy naszych klientów. Nie objął natomiast dostępu haseł – te dane objęte są osobnym systemem zabezpieczeń. Zgłosiliśmy do prokuratury informację o popełnieniu przestępstwa. Będziemy na bieżąco współpracować z organami ścigania w celu wyjaśnienia jego okoliczności i wykrycia sprawców.

Poinformowaliśmy naszych klientów o tej sytuacji i będziemy przekazywać zainteresowanym osobom kolejne istotne dla nich informacje. Nasze call center na bieżąco odpowiada na pytania klientów.

Na tę chwilę możemy potwierdzić, że nieautoryzowany dostęp był zróżnicowany w odniesieniu do poszczególnych kont klientów. W przeważającej liczbie przypadków ograniczał się do następującego zakresu danych jak: imię, nazwisko, adres, numer telefonu, PESEL. W części przypadków objął również numer dowodu osobistego. Nie dotyczy to haseł – te dane objęte są osobnym systemem zabezpieczeń.

Ustaliliśmy, że liczba osób, do których danych haker mógł mieć dostęp nie przekracza 22 tys. klientów Wonga w Polsce i 240 tys. klientów w Wielkiej Brytanii. Wszyscy klienci zostali powiadomieni o sytuacji. Nasi pracownicy na infolinii udzielają zainteresowanym klientom wszelkich dodatkowych informacji.

 

Klientom pozostaje monitorowanie, czy na ich kontach nie doszło do nietypowej aktywności. W rękach hakerów mogą być takie dane jak: imię, adres e-mail, adres domowy, numer telefonu, ostatnie cztery cyfry numeru karty kredytowej i/lub numer konta bankowego.

2017-04-10 18:17:42
(fot. ilustr. pixabay.com)

3 komentarze

  1. Jestem ich klientem, żadnej informacji o tej sytuacji od nich nie dostałem. Na call center nie można się dodzwonić.

  2. Mnie też nie poinformowano , mało tego próbowałam miesiąc temu skasować panel klienta poprzez wypowiedzenie Umowy użytkowania serwisu i nic .Oszuści to są

  3. Szanowni Państwo pragnę przekazać, że Wonga, jak wiele instytucji finansowych stała się celem cyberataku. Hakerzy zaatakowali serwery Wonga. Wykryliśmy i zablokowaliśmy atak i wdrożyliśmy dodatkowe zabezpieczenia, minimalizujące ryzyko kolejnego ataku w przyszłości. Stosujemy i rozwijamy wiele bardzo zaawansowanych narzędzi mających na celu zabezpieczenie naszych systemów, ale niestety podobnie jak cały sektor finansowy jesteśmy stale narażeni na działalność przestępców. Instytucje finansowe, w tym banki i ubezpieczyciele są jednym z najczęstszych celów ataku cyberprzestępców na całym świecie. Sprawę zgłosiliśmy już do prokuratury rejonowej dla Warszawy Mokotów. Zadeklarowaliśmy pełną gotowość do współpracy z organami ścigania. Liczymy, że sprawcy ataku zostaną ustaleni i ukarani.

    Zapraszam do kontaktu z naszą infolinią pod numerem 22 388 88 88* lub skorzystania z chata na wonga.pl/live_chat?utm_source=lublin112.

    W razie pytań jestem do dyspozycji
    Tomasz | Ekspert wonga.com

    * Koszt połączenia zgodny z taryfą opłat operatora

Z kraju