Kierowcy omijali korki, barierkami zagrodzono drogę pieszym i rowerzystom. Mieszkańcy obawiają się wypadku (zdjęcia)

Mieszkańcy twierdzą, że blokując ruch samochodów, znacznie utrudniono też poruszanie się pieszym i rowerzystom. Obawiają się również, że może dość tam do wypadku.

Pod koniec ubiegłego tygodnia zablokowany dla ruchu pojazdów został odcinek drogi serwisowej biegnący wzdłuż ul. Poligonowej w Lublinie, na wysokości osiedla Ruczaj. Mieszkańcy, którzy skontaktowali się z nami w tej sprawie, nie kryją zadowolenia z tego powodu. Jak wyjaśniają, jest to trakt pieszo – rowerowy, jednak zwłaszcza w godzinach szczytu upodobali go sobie kierowcy samochodów, którzy omijali korek tworzący się na skrzyżowaniu ul. Zelwerowicza i Bohaterów Września. Wjeżdżali w stary odcinek ul. Poligonowej, po czym pod wiaduktem skręcali właśnie w ową uliczkę, którą kierowali się w stronę centrum.

– O ile teraz nie ma tu dużego ruchu, to jednak kiedy tylko robi się ciepło, dzieci jeżdżą na rolkach, spacerują całe rodziny, w tym z dziećmi w wózkach, nie brakuje też rowerzystów. Tymczasem przejeżdżające co chwila pojazdy sprawiały, że zaczęło się tu robić bardzo niebezpiecznie – wyjaśniał nam jeden z mieszkańców.

Mieszkańcy z jednej strony się cieszą, z drugiej strony jednak wskazują na nieprzemyślane rozwiązanie, jakie zostało zastosowane. Mianowicie w poprzek drogi zamontowana została metalowa barierka, mająca uniemożliwić ruch pojazdów. Spełnia swoje zadanie, jednak również skutecznie utrudnia przejście pieszym, a także blokuje przejazd rowerzystom, którzy muszą ją omijać trawnikiem.

– Wystarczyło ustawić kilka grubych metalowych słupków, które by zablokowały wjazd samochodom, a piesi i rowerzyści mogliby swobodnie obok nich się poruszać – dodają mieszkańcy, którzy wskazują też na występujące w tym miejscu zagrożenie.

Chodzi o to, że barierki w nocy są bardzo słabo widoczne. Obawiają się, że może ich nie zauważyć kierowca samochodu, a co gorsza rowerzysta. W pierwszym przypadku uszkodzone zostanie auto, jednak w drugim poruszająca się jednośladem osoba może odnieść obrażenia ciała.

(fot. nadesłane – Wojtek)

Zobacz również

49 komentarzy

  1. Od kiedy można jeździć rowerem po chodniku?

    • od zawsze

      • Właśnie !

        • Rowerem po chodniku można jeździć dokładnie na takich samych zasadach jak po przejściach dla pieszych – czyli nie można. Zakaz jazdy po chodniku jest zakazem na równi z zakazem jazdy po przejściu dla pieszych.

          Art. 26. 3. Kierującemu pojazdem zabrania się:
          3) jazdy wzdłuż po chodniku lub przejściu dla pieszych.

          Więc jeżeli już odwróciłeś kota ogonem, to dopisz, że po przejściach dla pieszych także można jeździć. Byłbyś wtedy konsekwentny. Ty po prostu wybierasz tylko te przepisy, które Tobie pasują. A podejrzewam, że obecność rowerzysty na jedni Ci niekiedy przeszkadza, wiec próbujesz ich przegonić na chodniki.

          • są przypadki, gdy jest wręcz nakaz jazdy rowerem po chodniku! poczytaj dokładniej. jaka musi być wtedy dopuszczalna prędkość na jezdni i jakiej szerokości powinien być chodnik…

          • Art. 33. 5. Korzystanie z chodnika lub drogi dla pieszych przez kierującego rowerem jest dozwolone wyjątkowo, gdy:

            1) opiekuje się on osobą w wieku do lat 10 kierującą rowerem;

            2) szerokość chodnika wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 50 km/h, wynosi co najmniej 2 m i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów;

            3) warunki pogodowe zagrażają bezpieczeństwu rowerzysty na jezdni (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź, gęsta mgła), z zastrzeżeniem ust. 6.

            6. Kierujący rowerem, korzystając z chodnika lub drogi dla pieszych, jest obowiązany jechać powoli, zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym.

          • Szkoda, że nie podałeś tego przepisu o nakazie jazdy rowerem po chodniku – wtedy przyznałbym Ci rację.
            Pomiędzy „jest dozwolone” , a „jest nakazane” jest diametralna różnica.

      • tylko ciemnota i analfabeci jeżdżą po chodniku rowerem bo nie są w stanie swojego umysłu zrozumieć kilku prostych zasad ruchu drogowego.

    • A od kiedy autem ?

      • W przepisach nie ma wyróżnionych rodzajów pojazdów. Po chodniku nie można ani rowerem, ani samochodem, ani motocyklem, ani motorowerem. Można pieszo, na rolkach, na hulajnodze nieelektrycznej.

        Art. 26. 3. Kierującemu pojazdem zabrania się:
        3) jazdy wzdłuż po chodniku lub przejściu dla pieszych.

    • Nie można jeździć rowerem po chodniku, bo do ruchu wszystkich pojazdów (a więc także rowerów) służy jednia. Chodnik służy do pieszego poruszania się. Wyjątkiem jest jazda małych dzieci na rowerze, które są nawet zobowiązane do jazdy chodnikiem (nawet nie po drodze rowerowej), bo w myśl przepisów są pieszymi. Wyjątkowo także – opiekun dziecka na rowerze, może mu towarzyszyć także jadąc rowerem po chodniku.

      • Warto poczytać zanim się człowiek ośmieszy.

        • To, że coś jest w pewnych szczególnych/wyjątkowych sytuacjach dopuszczone (np jazda rowerem podczas gołoledzi) – nie oznacza, że jest to reguła.

    • To trakt pieszo rowerowy…

  2. Jakie utrudnienie dla pieszych i rowerzystów? Co za bzdury. Wcale nie trzeba iść po trawniku, każdy może swobodnie iść/jechać rowerem chodnikiem do przejścia dla pieszych. Chyba co po niektórym nie chce się zrobić dwóch kroków więcej do przejścia..

    • właśnie też oglądam te zdjęcia i nie wiem o co szum. co oni wcześniej chodzili po jezdni, że odgrodzenie jej od chodnika znacząco utrudniło życie pieszym?

  3. Utrudnienia dla pieszych bo barierka zmusza do przejścia przez przejście dla pieszych 🙂 wyborne

  4. Zawsze znajda sie malkontenci .

  5. Witam,
    nie rozumiem artykułu, ktoś go błędnie napisał.
    Z tej drogi nie można na wprost przejechać jak też przejść, przejście dla pieszych jest obok, nie ma tam także drogi dla rowerów.
    Jazda na wprost z tego traktu była niedozwolona więc jak rowerzysta lub pieszy wchodził/wjeżdżał stwarzał zagrożenie i w/g mnie jest to prawidłowo zrobione. Barierki spełniają swoją funkcję.

  6. Dzięki tym barierkom wszyscy kierowcy wyjeżdżają z tej drogi przez przejścia dla pieszych.

  7. Ruczaj się grodzi. JesZcze tylko szlaban na wjeździe i całe osiedle siatką ogrodzić dla bezpieczeństwa.

    • Siatką?
      Półśrodki. Najlepiej od razu walnąć zasieki z drutu kolczastego i wieżyczki z wachmanami!
      Polskie Obozy Mieszkaniowe wiecznie żywe!

  8. rolnik co nieznalazł żony

    Skoro rowerzyści mogą jeździć po chodniku, to czemu nie można samochodem ??

  9. Zaczynam się zastanawiać kto mieszka na tym osiedlu? W całym Lublinie spokój a na Botaniku co chwilę problemy. a to gorki a to droga nie tak albo jeszcze coś!!! A może wypier….ać na swoją wieś i tam startować na soltysa i robić jak wam sie podoba

  10. Przepraszam to jest w końcu trakt rowerowo-pieszy czy droga serwisowa? Żadnych znaków tam nie było z tego co kojarze typu że jest tam ścieżka rowerowa albo zakaz ruchu czy wjazdu chociaż by. Poza tym jest tam kilka posesji i to jest dojazd do nich również. Dziwna sprawa.

    • Tam jest strefa zamieszkania, a więc taki chodnik po którym można przejechać powoli (do 20km/h) samochodem.
      A, że zbyt duża część kierowców nie wie co to takiego, albo wie, ale traktuje takie strefy jak zwykłe ulice – to barierki są dobrym rozwiązaniem. Jak znaki nie działają, to trzeba stosować rozwiązania siłowe: barierki, progi zwalniające, stalowe słupy. Rosja to Rosja.

      • A w ktorym miejscu znajdowały sie znaki dot. Strefy zamieszkania, na pewno nie przy drodze o ktorej mowa…

  11. Taki to chodnik że porobiono na nim progi zwalniające i ustawiono znaki.
    Chyba jakiś znajomek się trafił który wszystko robi pod siebie

  12. to osiedle to polskie favelas , faktycznie lepiej odgrodzić

  13. Strefa zamieszkania, drogi pożarowe, place stacji paliw, czy uliczki osiedlowe nie mogą służyć jako skróty czy uliczki do omijania korków.
    Nawet jeżeli w myśl przepisów można nimi niekiedy przejechać – to nie takie jest przeznaczenia takich miejsc, więc jeżeli ktoś tego nadużywa i wykorzystuje takie miejsca niezgodnie z przeznaczeniem – to dobrze, że postawiono barierki. Strefa zamieszkania to jest przesadnie mówić „plac zabaw” na którym piesi (więc także dzieci) mogą robić niemal co im się tylko podoba. Natomiast zbyt często zdarza się, że to kierujący pojazdami robią sobie w takich strefa co chcą.

    Art. 11. 1. Pieszy jest obowiązany korzystać z chodnika lub drogi dla pieszych, a w razie ich braku – z pobocza. Jeżeli nie ma pobocza lub czasowo nie można z niego korzystać, pieszy może korzystać z jezdni, pod warunkiem zajmowania miejsca jak najbliżej jej krawędzi i ustępowania miejsca nadjeżdżającemu pojazdowi.
    2. Pieszy idący po poboczu lub jezdni jest obowiązany iść lewą stroną drogi.
    3. Piesi idący jezdnią są obowiązani iść jeden za drugim. Na drodze o małym ruchu, w warunkach dobrej widoczności, dwóch pieszych może iść obok siebie.
    4. Korzystanie przez pieszego z drogi dla rowerów jest dozwolone tylko w razie braku chodnika lub pobocza albo niemożności korzystania z nich. Pieszy, z wyjątkiem osoby niepełnosprawnej, korzystając z tej drogi, jest obowiązany ustąpić miejsca rowerowi.
    4a. Pieszy poruszający się po drodze po zmierzchu poza obszarem zabudowanym jest obowiązany używać elementów odblaskowych w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu, chyba że porusza się po drodze przeznaczonej wyłącznie dla pieszych lub po chodniku.
    5. Przepisów ust. 1–4a nie stosuje się w STREFIE ZAMIESZKANIA. W strefie tej pieszy korzysta z całej szerokości drogi i ma pierwszeństwo przed pojazdem.

    Przecież to jest kolejny absurd tej najbardziej roszczeniowej części użytkowników ruchu drogowego. Obok biegnie nowa, równa dwujezdniowa (z 4 pasami ruchu) droga. Nawet bezkolizyjnie – bo po wiadukcie. Nawet nie ma na niej przejść dla pieszych (na tym odcinku).
    Ale to samochodziażom nie wystarcza, to za mało! Trzeba jeszcze jeździć 60km/h po strefie zamieszkania, bo nie chce się poczekać na skrzyżowaniu na swoją kolej.

    • Totalne bzdury Franiu, piszesz o czymś czego nie widziałeś. Tam były takie dwa wielkie garby, zresztą nie oznaczone znakami, po których przejeżdzając szybciej niż 10km/h można było podwozie zostawić.

    • Mieszkaniec okolicy

      Ciekawostką jest umieszczenie tych barierek, wzdłuż jednego wjazdu, dzięki temu z jednej strony ludzie korzystający z tej strefy jako dojazd do swojej posesji są zmuszeni do wyjazdu bardziej obciążonego z osiedla z ul. Relaksową, gdzie jeszcze jest wyjazd spod bloków przy ul. Willowej, a z drugiej strony umożliwia mieszkańcom tego osiedla ominięcie korka u wspomnianych ulicach Zelwerowicza i Bohaterów Września, a to przy wyjeździe z tego osiedla jest sygnalizacją (obecnie nie działająca), która mogłaby regulować ruch. Czemu barierek nie postawili przy ul. Relaksowej, gdzie jest więcej bloków na obecną chwilę i od dołu pod wiaduktem??
      Druga sprawa jeśli wydarzyłby się wypadek na wiadukcie lub przy zbiegu ulic Zelwerowicza i Bohaterów Września, była możliwość ominięcia zablokowanej drogi, a teraz będzie trzeba cały poligon objeżdżać. Naprawdę bardzo mądre rozwiązanie i powodzenia w jeżdżeniu 60 km/h po tej strefie z takimi progami zwalniającymi.

  14. Tutaj jest mowa o chamskim zachowaniu kierowców,których trzeba karać WYSOKIMI mandatami. Sam jestem kierowcą i widzę co dzieje się na ulicach,nadmierna prędkość i zero kultury osobistej. Oczywiście piesi też nie są bez winy,wbiegając np.na przejście.

  15. Chcieli barierki? To teraz będą mieli sajgon na następnej przecznicy, bo wystarcz spod wiaduktu jechać asfaltówką i też się wyjedzie…

  16. Skoro tam jeżdżą dzieci na rolkach, to barierki są jak najbardziej pożądane. Nieporadne dziecko mogłoby zjechać z tej drogi wprost pod samochód. Więc walnij pan setę i przestań się spinać.

  17. I przenieść tą sygnalizacje świetlna z Zielonego wzgórza na Zelwetowicza i nikt Poligonową objazdów robić nie będzie… Po cholere ona tam miga na pomarańczowo?

    • żeby niektórzy ograniczeni umysłowo zobaczyli migając światełka i ogarnęli się, że jest jakieś skrzyżowanie

  18. Teraz to będzie wypadków na wyjeździe z relaksowej bo kupa ludzi robi zakupy w stokrotce a i tak ciężko jest wyjechac

  19. A co robił tam znak 3,5t

  20. Ja też tamtędy czasami rano jeździłam. Wyjechać z Zelwerowicza w Bohaterów Września przed 8 rano graniczy z cudem. Non stop sznurek samochodów z jednej i skręcający w Zelwerowicza z drugiej. Czasem to była jedyna opcja, przynajmniej bezpieczniejsza z mojego punktu widzenia. Czasem można tam było spotkać kogoś spacerującego z psem, dzieci nie spotkałam nigdy. Wjeżdżając ze starej Poligonowej pod wiadukt jest ostry zakręt i nie ma mowy o dużej prędkości, potem jest strefa zamieszkania i trzy naprawdę duże progi zwalniające. Nawet się zastanawiałam kiedyś czy nie zaczepię samochodem, bo mam niskie podwozie, nie da się jechać z dużą prędkością…..gadanie że kierowcy stwarzali tam niebezpieczeństwo jest na wyrost. W ostatni piątek natrafiłam na barierki i musiałam zawrócić, ostrzeżenia żadnego o ślepej uliczce nie było…ale wracając już Bohaterów Września byłam świadkiem jak ktoś omijał barierki, wjeżdżając bezpośrednio przez przejście dla pieszych w Bohaterów Września…także gratulacje! Na pewno bezpieczeństwo wzrosło! A mieszkającym tam w domkach jednorodzinnych współczuję, dość że wybudowali im po oknami bloki, to jeszcze odcięli dojazd do posesji.

  21. przeciez dewelopozul nie poto zrobil z unijnej kasy 2 pasmowke zeby sie korkowalo. A na poligonie chce blokowisko kolejne stawiac . Jak sie korkowalo tak sie bedzie korkowac dobrze ze czesto tam gliny stoja to sobie dorobia troche.

    • Nie, tylko to nie jest chodnik, nie ma zakazu poruszania się dla samochodów osobowym, jest oznaczenie strefa zamieszkania, proszę poczytać co ona oznacza:
      W prawie o ruchu drogowym jest to obszar obejmujący drogi publiczne lub inne drogi, na którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego, a wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi[1].
      Ponadto:
      Obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h.
      Wolno parkować jedynie w miejscach do tego wyznaczonych.
      Progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi.
      Opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.
      I wyjeżdżając jest znak, koniec strefy oraz nakaz skrętu w lewo lub w prawo.
      Proszę się najpierw przyjrzeć oznakowaniu drogi a potem komentować.

  22. Zrobią światła na tym skrzyżowaniu to dopiero będą korki

  23. widzę że cwaniaczki z samochodzików , którzy szarżowali po tym chodniku miedzy ludźmi , najmocniej biją pianę z mordy hehe

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.9764zł 0.6%
    • GBP 4.956zł 0.12%
    • EUR 4.4671zł 0.03%
    • CHF 4.2018zł 0.23%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
      Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

      Co? Gdzie? Kiedy?

      W Wojciechowie znów będzie wielkie kucie. Niebawem ruszają Ogólnopolskie Warsztaty Kowalskie
      Kiermasz Produktów Lokalnych w Kazimierzu Dolnym
      W niedzielę odbędzie się „Festiwal Młody Ziemniak”
      Pierwszy w sezonie zlot food trucków w Lublinie
      DARMOWY KURS SAMOOBRONY DLA KOBIET