Jest zezwolenie na rozbudowę drogi krajowej nr 74 pomiędzy Gorajcem a Szczebrzeszynem
19:03 14-08-2021
Wojewoda lubelski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w postaci rozbudowa drogi krajowej nr 74 na odcinku Gorajec-Szczebrzeszyn. Chodzi o blisko 9 km odcinek położony na terenie gmin Radecznica i Szczebrzeszyn oraz miasta Szczebrzeszyn w powiecie zamojskim.
Decyzja ta oznacza dla inwestora, którym jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, pozwolenie na budowę i zatwierdzenie projektu budowlanego. Tym samym otrzymał on zgodę na rozpoczęcie robót budowlanych na terenach znajdujących się na szlaku planowanej trasy.
Zakres inwestycji obejmuje m.in.: rozbudowę istniejącej drogi krajowej, rozbudowę skrzyżowania z drogą powiatową Rozłopy-Szperówka, a także budowę lub przebudowę zjazdów indywidualnych i publicznych, chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych, sieci kanalizacji deszczowej oraz oznakowania i oświetlenia drogi.
Będzie to kolejny odcinek tej trasy, który zostanie przebudowany. Pod koniec ub. roku zakończyły się prace pomiędzy Frampolem a Gorajcem. Wybudowano m.in. sześć bezpiecznych skrzyżowań i sześć przejść dla zwierząt. Kierowcy i piesi mają do dyspozycji nowe zatoki autobusowe z chodnikami i oświetlonymi przejściami dla pieszych. Przebudowana została sieć wodociągowa i odwodnienie drogi. Powstało pięć zbiorników retencyjno-infiltracyjnych.
Inwestycje te są częścią większego zadania, które obejmuje przebudowę całej drogi krajowej nr 74 pomiędzy Janowem Lubelskim a przejściem granicznym w Zosinie. Chodzi o dostosowanie trasy do standardów drogi klasy GP, czyli głównej ruchu przyspieszonego. Tym samym uzyska ona dopuszczalne obciążenie 11,5 t/oś, jezdnia zostanie poszerzona a pobocza umocnione. Prace mają potrwać do 2029 roku.
(fot. Google Street View)
Tu jest fuszerka zbiorników retencyjno-infiltracyjnych widzę jak pompują wodę z jednego z nich w miejscowości Smoryń, po niewielkich opadach deszczu…
Fuszerka. Mało powiedziane W okolicach Smorynia pompują, bo zalewa nowo wybudowany odcinek infrastruktury drogowej przy małych opadach. Licząc od Smorynia to kolejny zbiornik jest ok, a reszta sucha.
A kto zyska?
Poszerzą by powpierniczać wysepek.I tyle za wydaną kasę.
Ta wiejska droga niekt praktycznie nie jeździ. Te pieniądze 100krotnie bardziej są potrzebne na drogi w Lublinie gdzie w ciągu dnia jedzie 10tys pojazdów. Tamtą droga w zadupiu gdzie ciemno i zimno przyjedzie kilka pojazdów.
Może w końcu tą drogą krajową będą mogły jeździć ciężarówki. Obecnie jest zakaz tonażowy i objeżdżają przez DW858.
To , ze Ty nie jeździsz nie oznacza, że miejscowym jest niepotrzebne. Czesto tamtedy przejeżdżam i powiem głośno: NARESZCIE