„Jej samochód nie hamował”. Nagranie zderzenie mercedesa z pociągiem towarowym (wideo)

Pomimo zamkniętych półrogatek wjechała na przejazd kolejowy i uderzyła w jeden z wagonów. Policjanci zatrzymali jej prawo jazdy.

Polskie Linie Kolejowe opublikowały nagranie z kamer zainstalowanych na przejeździe kolejowym na ul. Zapowiednik w Łukowie. Zarejestrowały one, jak samochód dostawczy uderza w pociąg towarowy. Zdarzenie miało miejsce we wtorek 13 listopada po godzinie 15. Jak już informowaliśmy, kierująca Mercedesem Sprinterem 30-letnia kobieta ominęła znajdujące się na przejeździe półzapory oraz stojący samochód osobowy, po czym uderzyła w 30 wagon pociągu, którym transportowany był węgiel.

Maszynista nie zauważył, że doszło do zderzenia i dojechał do pobliskiej stacji, gdzie o wszystkim dowiedział się od dyżurnego ruchu. Na szczęście w zdarzeniu nikt nie odniósł obrażeń ciała, zniszczeniu uległ tylko pojazd. Badanie alkomatem wykazało, że kobieta była trzeźwa.

Jak wyjaśniała kierująca policjantom, nie zatrzymała się, gdyż dojeżdżając do przejazdu kolejowego zauważyła, że „jej samochód nie hamuje”. Za rażące naruszenie przepisów i spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym funkcjonariusze zatrzymali 30-latce uprawnienia do kierowania. Przeciwko kobiecie został sporządzony wniosek o ukaranie do łukowskiego sądu.

(fot. policja, wideo – PKP)

24 komentarze

  1. Zabrali prawko za to, że straciła hamulce?

  2. Profesjonalnie ominęła szlaban to pociąg nie ustąpił pierwszeństwa!

  3. Ciekawe co było na prawdę powodem tego „wjazdu” pod pociąg. Opuszczone zapory widać z daleka, przejeżdżający pociąg przez przejazd jeszcze bardziej, więc nie lepiej było zjechać z drogi a nie toczyć się pod składy i ryzykować zdrowiem i życiem…

  4. Jakaś reakcja z jej strony była bo ominęła oczekującą osobówkę, tylko dlaczego wybrała pociąg zamiast rowu? Samochód nie jechał szybko, na szczęście dla niej.

  5. Po drugiej stronie rogatka podniesiona a to z prawej to co to ma być , obcięty szlaban ?

    • To są półrogatki. Blokują połowę jezdni. A ten „obcięty” szlaban to pewnie szlaban dla pieszych na tym krótkim chodniku.

  6. „Maszynista nie zorientował się o zdarzeniu i dojechał do pobliskiej stacji”

    Przepraszam, ale w jakim to języku?

  7. Nawet jeśli samochód się toczy, to trzeba nad nim umieć panować.

  8. Dostawczak nie był nowy, śmiem domniemywać, że nie był też we wzorowym stanie technicznym. Ciekawe kiedy były robione badania techniczne auta? Czy ktoś przyjrzy się pracy stacji diagnostycznej, której pieczątka widnieje w dowodzie rejestracyjnym? Może takiej sytuacji dałoby się uniknąć nie przymykając oczu na stan techniczny pojazdu podczas corocznego przeglądu?

  9. Czemu ręcznego nie użyła? Panika ją ogarneła i pewnie deptała po pedale hamulca nie ogarniając sytuacji.Widać że bezwładnie się toczy sprinter.

  10. Jak można wjechać w pociąg? Ja rozumiem że zawiodły hamulce, zdarza si, ale tak jak wyminęła samochód tak samo mogła skręcić i wjechać samochodem do rowu. Baba i tyle. Wolałbym samochód bokiem położyć niż pod pociąg wjechać.

  11. Wiem że łatwo osądzać, stres, panika itd. Wydaje mi się jednak że przeciętnie jeżdżący facet hamowałby biegami, ręcznym i poboczem lub stłuczką z innym autem. Doprowadzenie do kolizji z pociągiem jest narażeniem życia, nawet jeśli tylko swojego. Przy pasażerach byłoby także czyjegoś. Słusznie straciła prawko. Poza tym to mało prawdopodobne że hamulce padły tuż przed szlabanem, jeśli były kiepskie to czułaby to wcześniej, ( nie zaczęła przecież podróży spod szlabanu ) jechałaby ostrożniej lub warsztat. Wiem że zabrzmi to nieładnie, szowinistycznie ale wydaje mi się że ,,męskie,, kolizje wynikają częściej z brawury a ,,damskie,, niestety z kiepskiego opanowania sztuki prowadzenia auta.

  12. widać przecież że hamował samochód. pewnie nie sprawne hamulce .Szczeście że nie przywaliła w auto oczekujące tym gratem

  13. Zapewne hamulec działał do momentu poważnego wycięty z układu. A ‚ręczny se Pani podciągnie’ pewnie na oskp słyszała

  14. Prawo jazdy za jajka

    I znów kierowniczka. Uzależnienie od srajfona to i pociąg ciężko zauważyć. ‚Jej samochód nie hamował’ – a od kiedy to jeździmy autonomicznymi pojazdami, które same hamują? Przydałoby się najpierw wcisnąć odpowiedni pedał, ale to już przerasta umiejętności większości ‚kierujących’.

  15. Oczy! Otwórz oczy kobieto! Już po wszystkim.

  16. Widać, że wszyscy komentujący nie przeżyli wypadku czy nie spodziewanej awarii samochodu i nie wiedzą co to stres czy paraliż. Są osoby opanowane, które potrafią w sytuacji zagrożenia szybko zadziałać, a są takie jak kierująca, którą pewnie sparaliżowało i poprostu jechała przed siebie. Ale najłatwiej obrazić niż zrozumieć

    • Solidarność jajników, ty też nie słyszałaś o awaryjnym hamowaniu? Właśnie, myśleć ,,na zapas” wam nie kazano. Myślę, że każdy chcący żyć kierujący kiedyś przetrawił niektóre procedury ( np: czytając Lbn 112). Sarna-hamulec, awaria hamulca-ręczny-biegi itd. Kobiety jeździć samochodem nawet małpa potrafi ale myśleć i przewidywać za kierą już nie. Jakiś wniosek……?

    • Za brak myślenia straciła prawko. Najpierw zaciągasz ręczny (aka awaryjny), a jak to za mało to niższy bieg i wyłączasz silnik w ostateczności. Mi kiedyś pękł przewód hamulcowy jak dojeżdżałem do świateł, ale ręczny mnie zatrzymał, nawet dojechałem do pracy a później do warsztatu 😛

  17. hamulce nie psuja sie nagle i calkowicie, jak wezyk peknie to spokojnie mozna jeszcze pare razy chociaz slabiej ale zahamowac zanim caly plyn wycieknie (mi tez kiedys pekl), reczny pewnie nie dzialal ale to akurat zwykle nie dziala wiec nic nadzwyczajnego, ale wystarczylo by wrzucic najnizszy bieg (przy tak wolnej jezdzie pewnie nawet jedynke by sie udalo) i zgasic silnik i by pewnie wyhamowala, a ostatecznie do rowu delikatnie wjechac…
    tak czy siak nie rozumiem czemu jej zabrali prawko, chyba lepiej ze w pociag wjechala niz w samochod stojacy przed szlabanem? pociagawi sie pewnie wogole nic nie stalo

  18. unitra a jak walnie pompa „serwo”

  19. Na szczęście nikt nie odniósł obrażeń a grat (mam nadzieję) pójdzie na złom. Dobrze, że nie wjechała w osobówkę, na wysokości szlabanu mogła skręcić ostro w prawo tylko gdyby mogła to by to zrobiła nieprawdaż…

  20. Zasadniczo po to właśnie jest hamulec awaryjny, zatem jeśli go nie zabrali na pokład dyliżansu to mają traumatyczną lekcje do odrobienia.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 4.2396zł 1.14%
    • GBP 5.2164zł 0.17%
    • EUR 4.5792zł 0.05%
    • CHF 4.3403zł 0.19%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019

      Co? Gdzie? Kiedy?

      #zostańwdomu z Muzeum Wsi Lubelskiej | Oferta kulturalna Muzeum w sieci
      #zostańwdomu i weź udział w warsztatach kultury online
      Pilecki.Raport
      Zaproszenie na Festiwal Teatralny „Zwierciadła”
      CITY TRAIL: czas na ostateczne rozstrzygnięcia
      x

      Szanowny Czytelniku!

      Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

      Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

      Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

      Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

      Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

      Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

      Kto jest administratorem danych osobowych?

      Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

      Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

      Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

      • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
      • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

      Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

      Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

      Twoje prawa

      Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

      Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

      * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.