Sobota, 04 maja 202404/05/2024
690 680 960
690 680 960

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Pozycjonowanie sklepu internetowego to jedna z najważniejszych czynności, jaką powinien wykonać każdy przedsiębiorca, jeśli chce zdobyć nowych klientów i zwiększyć widoczność swojej witryny w wynikach wyszukiwania Google. Niestety niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie e-commerce to długi i często skomplikowany proces, który wymaga sporo cierpliwości i czasu, a przede wszystkim wiedzy. Jak powinno wyglądać pozycjonowanie sklepu? Podpowiadamy.

Pozycjonowanie sklepu a wybór platformy sprzedażowej

Jeżeli dopiero zakładamy firmę i rozpoczynamy działalność e-commerce, a więc stoimy jeszcze przed wyborem platformy sprzedażowej, bardzo istotne jest, by była ona zwłaszcza w przypadku początkujących przedsiębiorców prosta i intuicyjna w obsłudze. Równie ważne jest jednak, by ułatwiała pozycjonowanie sklepu internetowego, a więc by wiele czynności można było na niej przeprowadzić samodzielnie. Takie narzędzia, które ułatwiają samodzielny dobór meta tagów, nagłówków H1 czy zmianę adresów URL, zazwyczaj bazują na zewnętrznym silniku open source.

Czy optymalizacja strony ma wpływ na pozycjonowanie sklepów internetowych?

Jednym z istotnych czynników wpływających na pozycjonowanie sklepów jest optymalizacja techniczna, a także działania on-site i off-site. Do podstawowych czynności, które wchodzą w zakres tego typu pozycjonowania ecommerce, można zaliczyć zmianę meta danych, adresów URL, nagłówków, walidacje kodów, generowanie mapy strony i wiele innych. Takie czynności niewielu przedsiębiorców potrafi przeprowadzić samodzielnie. Dlatego korzystają z usług, jakie oferuje agencja SEO Widoczni. Specjaliści mogą przeprowadzić najpierw audyt SEO, a następnie na jego podstawie zadecydować o tym, jakie działania należy wykonać w zakresie optymalizacji strony.

Jak na pozycjonowanie e-commerce wpływa dobór słów kluczowych?

Jednym z istotnych czynników, który wpływa na pozycjonowanie sklepów internetowych, jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Warto zadanie to powierzyć specjalistom, którzy dysponują odpowiednią wiedzą, doświadczeniem, a także narzędziami, aby jak najlepiej dopasować frazy do specyfiki biznesu. Takie działania może przeprowadzić agencja SEO Widoczni. Fachowcy zazwyczaj najpierw wyszukują kilka lub kilkanaście fraz kluczowych, które będą punktem wyjścia do zbudowania bardziej zaawansowanej strategii. To właśnie te frazy wpływają na pozycjonowanie sklepu. 

Internauci, wpisując w wyszukiwarkę Google określone słowa kluczowe, a więc szukając konkretnych produktów lub usług, mogą trafić do naszego sklepu internetowego, jeżeli podczas jego optymalizacji zostaną wykorzystane właśnie takie frazy. W działaniach mających na celu pozycjonowanie sklepów używane są one przede wszystkim do opisów kategorii, produktów, tekstów na stronę główną, ale także przemycane są w tekstach blogowych czy poradnikach, które mogą być prowadzone na stronie. Content marketing ma więc duży wpływ na pozycjonowanie ecommerce.

Więcej informacji na stronie: https://widoczni.com/pozycjonowanie-sklepu-internetowego/