Wtorek, 21 maja 202421/05/2024
690 680 960
690 680 960

Dworzec Lublin. Wszystko odbywa się stopniowo, wkrótce pojawi się tu więcej przewoźników

Za nami pierwszy etap funkcjonowania Dworca Lublin. Jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie, tak jak miało to miejsce w innych miastach w Polsce z przeniesieniem, tak i w naszym mieście wszystko odbywa się stopniowo. Wkrótce pojawi się tutaj więcej przewoźników.

– Od 8 stycznia do obsługi Dworca Lublin skierowaliśmy dodatkowo 5 linii komunikacji miejskiej – linie nr 5, 22, 24, 52 i 74. Tym samym bezpośrednią obsługę obiektu pełni 13 linii wykonując blisko 700 kursów. W kontekście komunikacji zamiejskiej „na starcie” obsługę Dworca Lublin pełni już ok. 10% wszystkich przewoźników krajowych (w tym największy przewoźnik Flixbus) kursujących w ok. 30 kierunkach – co stanowi ok. 30% wszystkich oferowanych przewozów z Lublina. To etap startowy – informuje ZTM Lublin.

Jak przekazuje zarządca obiektu, prawie 50 % wszystkich przewoźników – czyli połowa funkcjonujących obecnie na rynku – uzgodniła zasady korzystania z Dworca Lublin tzn. złożyli do ZTM wniosek, otrzymali tzw. promesę czyli przydzielono ich do konkretnego stanowiska i nadano stosowne uprawnienie o możliwości korzystania z Dworca Lublin.

– Z dokumentem „promesy” każdy przewoźnik kieruje się do organu wydającego zezwolenie uruchamiając procedurę. W większości przypadków jest to Marszałek Województwa Lubelskiego, ale są też inne organy zezwalające np. Mazowiecki czy Małopolski Urząd Wojewódzki. Ponadto, ten proces wymaga uzgodnień i opinii zarządców przystanków na trasie (gminnych, powiatowych czy wojewódzkich) i formalnego uzgodnienia starostów terenów, przez które przebiega linia. Tym samym jest to proces dość złożony i jego czas trwania jest różny w zależności od zasięgu linii czy liczby przystanków – wyjaśnia ZTM Lublin.

W stosunku do połowy przewoźników toczy się obecnie postępowanie, czyli została wydana niezbędna dokumentacja przez ZTM. W efekcie, w lutym – marcu z Dworca Lublin odjeżdżać będzie 60% przewoźników z całego rynku w ok. 70 kierunkach.

28 komentarzy

  1. A dlaczego stopniowo?

  2. Metro lub tramwajesą bardziej potrzebne niż ten dworzec a na podzamczu można było wybudować 3 piętrowy z parkingiem tak jak w Krakowie i połączyć tunelem dwa dworce lub

  3. Fajny dworzec, dobrze że blisko PKP ale on będzie bardziej służył chyba turystom z dalszych stron. Bo ktoś kto codziennie jeździ ze Świdnika, Lubartowa, Łęcznej, raczej wybierze dworzec na tysiąclecia.

  4. jak „zielona fala”

  5. JAK TO PISUARY miejsce to mocz , aby się nachapac kosztem Polaków

    • „Cuś” mi się wydaje, że to niejaki Żuk był i jest(?) Prezydentem m.Lublin a on jest od oszołomów 😉

Dodaj komentarz