Czwartek, 18 kwietnia 202418/04/2024
690 680 960
690 680 960

Duże zainteresowanie budową ekspresówki między Piaskami a Zamościem. Firmy złożyły 3,5 tys. pytań

Aż 35 ofert wpłynęło na zaprojektowanie i budowę trzech odcinków ekspresówki od Lublina w kierunku Zamościa. W każdym z przetargów najniższą cenę zaoferowało tureckie konsorcjum.

Po ponad pół roku od ogłoszenia przetargu na budowę kolejnych odcinków drogi ekspresowej S17, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapoznała się ze złożonymi ofertami. Chodzi o trasę od Piask do Łopiennika, od Krasnegostawu do Izbicy oraz z Izbicy do węzła Zamość Sitaniec. Zainteresowanie było bardzo duże, gdyż łącznie wpłynęło ponad 3,5 tys. pytań. Na każde z nich należało udzielić odpowiedzi, aby wykonawcy mogli w sposób prawidłowy sporządzić oferty. Ostatecznie przyjętych zostało 35 ofert.

Budową odcinka Piaski – Łopiennik zainteresowanych jest 11 firm. Najniższa oferta opiewa na kwotę 653,3 mln zł i została złożona przez konsorcjum tureckiego Gap Inşaat yatirim ve diş ticaret anonim şirketi z Fabe Polska i SP Sine Midas Stroy. W budżecie drogowców zmieściło się także Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, które wyceniło swoje prace na 695,5 mln zł. Z kolei oferty Aldesa, PORR, Budimex, Mota Engil, Stecol, Mostostal Warszawa, Strabag, Kolin Inşaat, Turizm Sanayi ve Ticaret a także NDI są wyższe niż zarezerwowana na ten cel kwota.

Jeżeli chodzi o odcinek Krasnystaw – Izbica, realizować chce go 12 wykonawców. Tutaj GDDKiA oszacowało koszt na 1,1 mld zł i ponownie najniższą ofertę złożyło tureckie konsorcjum żądając 837,9 mln zł. Na 936 mln zł wycenił swoje prace Mostostal Warszawa, 961 mln zł Budimex, 964 mln zł Kolin Inşaat Turizm Sanayi ve Ticaret, 968 mln zł Polimex, a na 1 mld zł Intercor, PORR i Mota Engil. Firmy Mirbud i Kobylarnia, NDI, Strabag oraz Stecol chcą więcej niż założona na ten cel kwota.

W przypadku odcinka Izbica – Stary Zamość wpłynęło również 12 ofert, przy czym wszystkie są wyższe od budżetu GDDKiA wynoszącego 421,7 mln zł. Najtańszą również złożyło konsorcjum Gap Inşaat yatirim ve diş ticaret anonim şirketi z Fabe Polska i SP Sine Midas Stroy i wynosi ona 503,9 mln zł, najdroższą NDI, opiewającą na 800 mln zł. Pozostali oferenci to: konsorcjum Mirbud i Kobylarnia, Aldesa, Polimex, PORR, Mostostal Warszawa, Mota Engil, Stecol Corporation, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, Budimex i Strabag.

Teraz komisje przetargowe przystępują do analizy ofert w celu wyłonienia wykonawców. W każdym z przetargów zapisano takie same kryteria oceny ofert. W 60 proc. chodzi o cenę zaś po 20 proc. o przedłużenie okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe oraz na inne elementy m.in. ekrany.

Łączna długość tych trzech odcinków drogi ekspresowej S17 to 45 km. Podpisanie umów na realizacje inwestycji planowane jest w II połowie tego roku. Czas na wykonanie zadania, czyli stworzenia projektu, uzyskania pozwoleń a także wybudowania drogi wynosi 41 miesięcy, Oczywiście nie wlicza się w to okresów zimowych.

(fot. GSV)

8 komentarzy

  1. „o trasę od Pias do Łopiennika” – zjedzone „k”.
    „tutaj GDDKiA oszacowało koszt na 1,1 mln zł” – powinno być mld.

  2. Budować, jeszcze raz budować, potrzeba do Zamościa drogi szybkiego ruchu S17 jak i CPK oraz zachodniej obwodnicy Zamościa w ciągu DK74 która jest na etapie STEŚ-R

  3. Ciekawy wynik podaje tłumacz Google dla zapytania o „Gap Inşaat yatirim ve diş ticaret anonim şirketi”…
    „Gap Insaat inwestycyjno-dentystyczna spółka akcyjna”
    Jak taka spółka nam wybuduje drogę ekspresową, to potem plomby w gratisie? 😉

  4. Mam nadzieję że to Tureckie konsorcjum mimo wszystko nie wygra tego przetargu mimo iż na znacznie mniejszym kontrakcie Miechów Szczepanowice na S7 dają nieźle radę, to tutaj na ogromnej inwestycji jakby zgarnęli 3 kontrakty to byłyby obawy

    Natomiast odcinek S17 Izbica Sitaniec jest do powtórki, oferty ponad budżet

  5. Szanowna redakcjo, chyba zgubiliście w artykule jeden odcinek drogi z Łopiennika do Krasnegostawu. Kto i za ile ma ten odcinek zaprojektować ?

    • Materiał dotyczy tylko trzech odcinków. Jeżeli chodzi o dwa pozostałe, czyli właśnie między Łopiennikiem a Krasnymstawem a także od Sitańca do Zamościa, tutaj do ogłoszenia przetargu jeszcze trochę upłynie czasu. Obecnie trwają prace przygotowawcze. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska ma dopiero wydać decyzje środowiskowe. Nie ma też jeszcze wybranego wariantu przebiegu trasy. 

      Pozdrawiamy

    • Nic nie zgubili właśnie te odcinki są na etapie DŚU

  6. Tylko nie budimex, będą robić jak w Lublinie dworzec ???

Dodaj komentarz

Z kraju