Wtorek, 16 kwietnia 202416/04/2024
690 680 960
690 680 960

Dlaczego lokalne firmy powinny inwestować w SXO?

Konkurencja na lokalnym rynku bywa ogromna. Doskonale wiedzą o tym przedsiębiorcy z Lublina – miasta, w którym każdego roku otwiera się coraz więcej nowych firm.W takiej sytuacji kluczem do zdobycia i utrzymania klientów jest marketing, również ten prowadzony w sieci. Aby skierować ruch na swoją stronę i zachęcić odbiorców do skorzystania z oferty, warto poznać i zastosować w praktyce tajemniczy akronim SXO.

SXO, czyli SEO + UX

SXO to innowacyjna usługa, która łączy w sobie elementy SEO (czyli pozycjonowania stron internetowych) oraz UX (budowania doświadczeń użytkownika). Ten pierwszy komponent ma sprawić, że więcej osób odwiedzi Twoją witrynę; drugi, że zostaną na niej dłużej niż kilka sekund. 

W Grupa iCEA efekt ten zostaje osiągnięty w wyniku współpracy dwóch zespołów specjalistów: od ekspertów SEO i web developerów, aż po specjalistów UX, analityków czy wreszcie copywriterów.  Anna Witkowska, SEO Specialist z Grupa iCEA dodaje:

Wielu właścicieli biznesów online zastanawia się, jak zwiększyć zyski i przyciągnąć klientów. W każdym przypadku powinniśmy zacząć od zrozumienia potrzeb użytkownika i zastanowienia się czy to, czego szuka, znajdzie w prosty sposób na naszej stronie. Istotna jest także kwestia treści nasyconych słowami kluczowymi, które są wartościowe dla użytkowników i trafiają tematycznie do potencjalnie zainteresowanej grupy odbiorców. Skoro częścią SXO jest doświadczenie, to równie ważnym elementem jest optymalizacja strony internetowej. Dobrze zbudowana witryna pod kątem technicznym to nie wszystko – liczy się przyjazność, intuicyjność oraz wygoda użytkownika.

Jak zoptymalizować witrynę pod kątem SEO?

SEO (z ang. Search Engine Optimization) to innymi słowy pozycjonowanie stron internetowych. O co chodzi z tym całym pozycjonowaniem? Wyjaśnijmy to na przykładzie:

Wpisując w wyszukiwarkę proste hasło, np. sklep sportowy Lublin, roboty Google przedstawiają Ci strony z nim powiązane. Wyników wyszukiwania jest bardzo dużo, rodzi się więc myśl: jak to się dzieje, że określone sklepy i usługi pojawiają się w czołówce wyników, a inne są dopiero na piątej, szóstej i dziesiątej stronie, na które i tak nikt nie zagląda? To właśnie skutek pozycjonowania. Szczególnym rodzajem SEO jest pozycjonowanie lokalne, które związane jest z wypromowaniem danego serwisu pod konkretną lokalizację, o czym przeczytasz więcej tu: https://sxo.pl/pozycjonowanie-warszawa/.

Za sprawą wielu skoordynowanych działań (zarówno tych czysto technicznych, jak i związanych z komunikacją z klientem czy copywritingiem), a także zmian wprowadzonych na stronie, algorytm wyszukiwarki zaczyna oceniać witrynę jako bardziej wartościową. A skoro strona jest wartościowa, warto polecać ją użytkownikom sieci. Więcej o pozycjonowaniu stron przeczytasz tu: https://sxo.pl/pozycjonowanie/.

W ten właśnie sposób zyskujesz pierwszy element sprzedażowej układanki: ruch na stronie i zainteresowanie Twoją marką czy usługą. 

Od jakich działań powinniśmy zacząć optymalizację? Tu zdecydowanie warto zwrócić się do agencji SEO po audyt, dzięki któremu specjaliści przeanalizują Twoją stronę, a zebrane dane pozwolą opracować skuteczną strategię. 

UX w praktyce

W tej grze liczy się jednak nie tylko sam ruch, ale także jego efekt. Jeśli witrynę odwiedzi tysiąc osób, a żadna nie kupi Twojego produktu lub usługi, nie był to ruch wartościowy. Tu właśnie rozpoczyna się rola UX (User Experience).

Wspomnieliśmy już, że UX odwołuje się do doświadczeń użytkownika. Chodzi więc o to, co czuje użytkownik, który odwiedza Twoją witrynę i w jaki sposób z niej korzysta. 

  • Czy jest ona uporządkowana i przyjemna w przeglądaniu, czy może rozprasza użytkownika milionem przycisków, kolorów i kształtów? 
  • Czy potencjalny klient od razu wie, gdzie szukać pożądanego produktu, czy musi specjalnie się wysilać? 
  • Czy bez trudu znajdzie dane kontaktowe, by zadać pytanie sprzedawcy? 

Analitycy UX nie tylko zadają te pytania, ale także na nie odpowiadają. 

Dlaczego warto inwestować w SXO?

Jak już powiedzieliśmy, SXO to połączenie całej wiedzy SEO z praktycznymi wskazówkami UX. Stosując się do zasad obu tych dziedzin możesz stworzyć prawdziwy „kombajn” sprzedaży w internecie. 

Jakie korzyści zaobserwujesz w praktyce? Mogą być one bardzo różne, w zależności od specyfiki Twojego biznesu, np.:

  • większa sprzedaż – tu nie trzeba dużo wyjaśniać. Strona internetowa, która generuje duży ruch i świetnie funkcjonuje, zawsze będzie sprzedawać więcej.
  • lepsza konwersja – nie zawsze celem witryny będzie konkretnie sprzedaż. Czasem może być to zapisanie się na szkolenie lub pobranie darmowego e-booka, w czym także wspomoże Cię dobrze wdrożone SXO. 
  • mniej porzuconych koszyków – im więcej niejasności, tym większe ryzyko, że klient rozmyśli się podczas zakupów i nie dokona transakcji. Jeśli informacje na Twojej stronie będą odpowiednio poukładane, klient będzie spokojniejszy i dużo chętniej kliknie w magiczny przycisk zamów.
  • więcej powracających klientów – pozytywne wrażenia sprawią, że przy kolejnej okazji klient chętniej skorzysta ponownie z Twojej oferty, zamiast szukać produktu w ofercie konkurencji. 
  • zbudowanie (lub utrwalenie) wizerunku marki – tak, w tym także może pomóc SXO. Wizerunek w sieci jest co najmniej tak ważny, jak wizerunek w świecie rzeczywistym. Ten dobry pomoże Twojej firmie w zbudowaniu branżowego autorytetu, ten kiepski… cóż, nie do końca. 

Umów się na bezpłatny audyt SXO

Być może teraz zastanawiasz się, czy SXO jest dla Ciebie. W końcu masz stronę, z której jesteś całkiem zadowolona/zadowolony, klienci polecają Twoje usługi dalej, nie narzekasz na obroty…

A może jest zupełnie inaczej: strona jest taka sobie, z zarobkami bywa różnie, ale nie chcesz teraz inwestować w nowe dla Ciebie działania?

W obu przypadkach dobrym rozwiązaniem będzie darmowy audyt SXO. Dzięki niemu dowiesz się, co na Twojej witrynie funkcjonuje bez zarzutu, a co konkretnie możesz jeszcze poprawić, by zwiększyć swoją sprzedaż. W ten sposób zobaczysz, że SXO to nie modne słowo-wydmuszka, ale realne działania, oparte na analityce i liczbach. 

A te, jak wiemy, nigdy nie kłamią.

(fot. pixbaay.com)