Czwartek, 25 kwietnia 202425/04/2024
690 680 960
690 680 960

Czekają na obwodnicę od wielu lat. Widać już, którędy trasa będzie przebiegała

Od kilku miesięcy trwają prace nad utworzeniem projektu dla przyszłej obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Tymczasem teren, którędy przebiegać będzie trasa, został już przygotowany do rozpoczęcia budowy.

W połowie listopada 2017 roku podpisana została umowa na realizację obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Mieszkańcy na tą trasę czekają z utęsknieniem od kilkunastu lat. Obecnie bowiem każdej doby przejeżdża przez Tomaszów około 20 tys. pojazdów, z czego spora część to samochody ciężarowe. Co więcej, cały ruch odbywa się przez centrum miasta. Jak się szacuje, gdy powstanie obwodnica, ruch w mieście zmniejszy się kilkukrotnie.

Wykonawcą inwestycji jest Mota-Engil Central Europe, która za ok. 193,5 mln zł zbuduje ok. 9,6 km drogę ekspresową mającą po jednym 3,5 metrowej szerokości pasie ruchu w każdym kierunku jazdy. Droga pobiegnie po wschodniej stronie miasta, przez miejscowości: Dąbrowa, Rogóźno Sabaudia, Łaszczówka, Łaszczówka Kolonia i Jeziernia. W jej przebiegu powstaną dwa węzły. Pierwszy, Tomaszów Północ, będzie na przecięciu z drogą wojewódzką nr 850, drugi, Tomaszów Południe, na włączeniu do przebiegu z drogą krajową nr 17.

Dodatkowo nad doliną rzeki Sołokiji trasa pobiegnie 287 m estakadą. Powstaną również nowe drogi dojazdowe o łącznej długości 13,8 km, którymi będzie się odbywał ruch lokalny. Ponieważ wykonawca realizuje inwestycję w trybie projektuj i buduj, najpierw musi stworzyć projekt przyszłej trasy. W międzyczasie dokonano już wycinki drzew, dzięki czemu wyraźnie widoczny jest ślad, po którym będzie biegła obwodnica. Kierowcy z nowej trasy skorzystają na wiosnę 2021 roku.

107106105104103102100
(fot. lublin112)
2018-06-08 18:36:22

Jeden komentarz

  1. Nie myślący człowiek

    Ekspresówka po jednym pasie żal czemu popełniają taki sam blad jak Niemcy, nie naucza się zod zachodu ze tak budowali a za pare lat zapchana droga bo tir jedzie 90 max czy to taki duży koszt zbudować normalne dwa pasy już na A2 widać jak myśleli ze koło Poznania konieczna jest budowa 3 pasa bo co chwila tir tira wyprzedza i blokuje.

Z kraju