Coraz bliżej podpisania umowy na realizację drogi S17 Piaski – Łopiennik
08:00 07-09-2024 | Autor: redakcja

Pozytywnym wynikiem zakończyła się kontrola uprzednia przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S17 od węzła Piaski Wschód do węzła Łopiennik, którą przeprowadził Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Oznacza to, że realizacja kluczowego odcinka na trasie między Lublinem a Zamościem wkracza w kolejną fazę. Zakończenie tej procedury otwiera drogę do podpisania umowy z wykonawcą, którym jest konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones.
Przetarg i proces odwoławczy
Przetarg na budowę 16,6-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17 cieszył się dużym zainteresowaniem – wpłynęło aż 11 ofert. Pierwotnie, w maju 2024 roku, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wybrała ofertę firmy Intercor, opiewającą na kwotę 695,5 mln zł. Jednak w związku z odwołaniami innych uczestników postępowania, Krajowa Izba Odwoławcza nakazała ponowną ocenę ofert. Po przeprowadzeniu kolejnego etapu weryfikacji, najkorzystniejszą propozycją okazała się oferta konsorcjum Aldesa, o wartości 810 mln zł.
Zakres inwestycji
Projekt zakłada budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Nowy odcinek trasy przebiegać będzie wzdłuż istniejącej drogi krajowej nr 17, na nowym śladzie, co pozwoli na znaczące usprawnienie ruchu między Lublinem a Zamościem. W ramach inwestycji powstaną także trzy nowe węzły drogowe: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.
Ważnym elementem projektu będzie rozbudowa istniejącego węzła Piaski Wschód, który stanowi kluczowy punkt łączenia dróg ekspresowych S12 i S17. Planowana jest również budowa dwóch estakad nad rzekami Giełczewka i Marianka, które zapewnią sprawne połączenia drogowe w trudnych warunkach terenowych.
Bezpieczeństwo i ekologia
Duży nacisk położono na kwestie związane z ochroną środowiska oraz bezpieczeństwem użytkowników drogi. Zainstalowane zostaną urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne, a także przejścia dla zwierząt. Inwestycja obejmuje również odwodnienie oraz oświetlenie węzłów, co znacząco podniesie standard bezpieczeństwa. Przewidziany jest także nowoczesny system zarządzania ruchem, który ułatwi monitorowanie i kierowanie ruchem na nowym odcinku trasy.
Po zakończeniu inwestycji droga S17 stanie się ważnym elementem układu komunikacyjnego, poprawiając dostępność regionu i przyczyniając się do dalszego rozwoju gospodarczego Lubelszczyzny.
Ale defrauduja nasze pieniądze prawie 50 baniek za 1km. Mam nadzieję, że będzie 3 pasowa i oświetlona.
Tusek i tak nie będzie chciał dać pozwolenia na budowę , będzie blokował ile się da tak jak s 19 z Lublina do Lubartowa …
Da, da… Tylko, że potem wprowadzi takie opłaty za przejazd, że wszyscy będą jeździli bocznymi drogami.
Ile Aldesa ma maszyn do takich prac
Aldesa nie ma żadnych swoich sprzętów, wszystko wynajmuje. Mało tego na wszystkim oszczędza, tnie koszty i robi takie fuszerki, że szkoda gadać. Zresztą ktoś kto miał z ta pseudo firmą do czynienia będzie widział o czym mówię
Komu to potrzebne? Lepiej wybudować drogę dla ciężarówek waszych braci żeby szybciej i sprawniej dowozili Q8, Porshe, Tesle i inne Maseratti na front!
Stul jape lewacki przygłupie tobie nie potrzebne jak siedzisz u matki na garnuszu bez pracy bez prawa jazdy bez pieniędzy.