Środa, 21 maja 202521/05/2025
690 680 960
690 680 960

Coraz bliżej podpisania umowy na realizację drogi S17 Piaski – Łopiennik

Prezes Urzędu Zamówień Publicznych zakończył kontrolę uprzednią przetargu na budowę odcinka drogi ekspresowej S17 od węzła Piaski Wschód do węzła Łopiennik. Kolejnym etapem będzie podpisanie umowy z wybranym wykonawcą, po przedstawieniu gwarancji należytego wykonania robót. Inwestycja obejmuje budowę nowoczesnej infrastruktury o długości 16,6 km, a jej wartość szacowana jest na 810 mln zł.

Pozytywnym wynikiem zakończyła się kontrola uprzednia przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S17 od węzła Piaski Wschód do węzła Łopiennik, którą przeprowadził Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Oznacza to, że realizacja kluczowego odcinka na trasie między Lublinem a Zamościem wkracza w kolejną fazę. Zakończenie tej procedury otwiera drogę do podpisania umowy z wykonawcą, którym jest konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones.

Przetarg i proces odwoławczy

Przetarg na budowę 16,6-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17 cieszył się dużym zainteresowaniem – wpłynęło aż 11 ofert. Pierwotnie, w maju 2024 roku, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wybrała ofertę firmy Intercor, opiewającą na kwotę 695,5 mln zł. Jednak w związku z odwołaniami innych uczestników postępowania, Krajowa Izba Odwoławcza nakazała ponowną ocenę ofert. Po przeprowadzeniu kolejnego etapu weryfikacji, najkorzystniejszą propozycją okazała się oferta konsorcjum Aldesa, o wartości 810 mln zł.

Zakres inwestycji

Projekt zakłada budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Nowy odcinek trasy przebiegać będzie wzdłuż istniejącej drogi krajowej nr 17, na nowym śladzie, co pozwoli na znaczące usprawnienie ruchu między Lublinem a Zamościem. W ramach inwestycji powstaną także trzy nowe węzły drogowe: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.

Ważnym elementem projektu będzie rozbudowa istniejącego węzła Piaski Wschód, który stanowi kluczowy punkt łączenia dróg ekspresowych S12 i S17. Planowana jest również budowa dwóch estakad nad rzekami Giełczewka i Marianka, które zapewnią sprawne połączenia drogowe w trudnych warunkach terenowych.

Bezpieczeństwo i ekologia

Duży nacisk położono na kwestie związane z ochroną środowiska oraz bezpieczeństwem użytkowników drogi. Zainstalowane zostaną urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne, a także przejścia dla zwierząt. Inwestycja obejmuje również odwodnienie oraz oświetlenie węzłów, co znacząco podniesie standard bezpieczeństwa. Przewidziany jest także nowoczesny system zarządzania ruchem, który ułatwi monitorowanie i kierowanie ruchem na nowym odcinku trasy.

Po zakończeniu inwestycji droga S17 stanie się ważnym elementem układu komunikacyjnego, poprawiając dostępność regionu i przyczyniając się do dalszego rozwoju gospodarczego Lubelszczyzny.

7 komentarzy

  1. Ale defrauduja nasze pieniądze prawie 50 baniek za 1km. Mam nadzieję, że będzie 3 pasowa i oświetlona.

  2. Ocena: 0

    Tusek i tak nie będzie chciał dać pozwolenia na budowę , będzie blokował ile się da tak jak s 19 z Lublina do Lubartowa …

  3. Da, da… Tylko, że potem wprowadzi takie opłaty za przejazd, że wszyscy będą jeździli bocznymi drogami.

  4. Ile Aldesa ma maszyn do takich prac

    • Aldesa nie ma żadnych swoich sprzętów, wszystko wynajmuje. Mało tego na wszystkim oszczędza, tnie koszty i robi takie fuszerki, że szkoda gadać. Zresztą ktoś kto miał z ta pseudo firmą do czynienia będzie widział o czym mówię

  5. Komu to potrzebne? Lepiej wybudować drogę dla ciężarówek waszych braci żeby szybciej i sprawniej dowozili Q8, Porshe, Tesle i inne Maseratti na front!

    • Stul jape lewacki przygłupie tobie nie potrzebne jak siedzisz u matki na garnuszu bez pracy bez prawa jazdy bez pieniędzy.

Dodaj komentarz

Z kraju

Lubelski biznes

Biznes i handel

Polityka

Społeczeństwo

Zdrowie i styl życia

Nauka i technologia