Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Chińska firma zaprojektuje i zbuduje kolejny odcinek ekspresówki na Lubelszczyźnie. Właśnie podpisano umowę

Zaprojektowaniem i budową kolejnego na terenie województwa lubelskiego odcinka drogi ekspresowej S19 zajmie się firma Stecol Corporation. Patrząc na plany drogowców, to trasa powinna być gotowa w pierwszej połowie 2026 roku.

We wtorek w Radzyniu Podlaskim podpisana została umowa na budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S19 w naszym regionie. Chodzi o ponad 22 km trasy między Radzyniem Podlaskim a Międzyrzecem Podlaskim. O kontrakt walczyło osiem firm, w tym: Budimex, konsorcjum firm Aldesa, Polaqua, konsorcjum Mostostalu Warszawa, PTU Intercor, Mota Engil i Strabag. Jednak najkorzystniejszą ofertę, opiewającą na kwotę 570,7 mln zł, złożyło chińskie Stecol Corporation.

W wydarzeniu, które miało miejsce przy obwodnicy Radzynia Podlaskiego, wzięli udział m.in. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk i wicewojewoda lubelski Robert Gmitruczuk. Jak podkreślał szef resortu, powstająca trasa ma mieć ogromne znaczenie dla Lubelszczyzny. Przede wszystkim, dzięki nowoczesnej infrastrukturze drogowej, zwiększy się dostępność transportowa regionu, co z kolei pobudzi gospodarkę i zrównoważony rozwój. Jednak nie bez znaczenia jest także poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz jakości życia mieszkańców. To wszystko w konsekwencji bezpośrednio podnosi atrakcyjność regionu.

Jak wynika z dokumentacji trasa będzie miała dwie jezdnie, każdą z dwoma pasami ruchu. Od strony Międzyrzeca Podlaskiego na ok. 3 km długości fragmencie, będzie przebiegać w śladzie obecnej drogi krajowej nr 19. Następnie pobiegnie nowym śladem i od zachodniej strony ominie Kąkolewnicę. Zaplanowano dwa węzły: Kąkolewnica w okolicach miejscowości Grabowiec oraz Radzyń Podlaski Północ. Do tego dochodzą cztery mosty, 11 wiaduktów, sześć przejść dla zwierząt dużych i średnich, dziewięć przepustów z funkcją przejść dla zwierząt małych oraz drogi dojazdowe i lokalne.

– Via Carpatia to kręgosłup komunikacyjny Polski wschodniej, terenów, które pod względem dostępności komunikacyjnej były przez wiele lat niedoinwestowane. Realizujemy kolejne odcinki tego szlaku, uzupełniając je siecią dróg krajowych i powiatowych. Tworzymy spójną sieć transportową naszego kraju – powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Zgodnie z podpisaną dziś umową, Chińczycy będą mieli trzy lata na realizację inwestycji. Mowa tu zarówno o zaprojektowaniu trasy, jak też późniejszym jej wybudowaniu. Przy czym w czas ten nie wlicza się okresów zimowych. Oznacza to, że kierowcy powinni pojechać tym odcinkiem w pierwszej połowie 2026 roku.

Budowa trasy S19 z Lublina w kierunku Białegostoku została w naszym regionie podzielona na sześć odcinków. Jeżeli chodzi o pozostałe, to wykonawca odcinka Lublin – Lubartów pracuje nad dokumentacją, niezbędną do złożenia wniosku o decyzję zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. W przypadku 16-kilometrowego odcinka między Lubartowem a Kockiem, trwa przetarg na wyłonienie wykonawcy. W kwietniu podpisana została umowa na zaprojektowanie i dobudowę drugiej jezdni obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej. Wyłonieni zostali również wykonawcy, odcinków z Kocka do Radzynia Podlaskiego i z Międzyrzeca Podlaskiego do granicy z województwem mazowieckim.

Chińska firma zaprojektuje i zbuduje kolejny odcinek ekspresówki na Lubelszczyźnie. Właśnie podpisano umowę
(fot. GDDKiA)

16 komentarzy

  1. HAHA juz widze jak oni wybudują tą drogę….

  2. Lepiej taka ekspresówka niż żużel

Z kraju