Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Budimex wycofał się budowy nowego mostu w Łęcznej. Ruszyło poszukiwanie nowego wykonawcy

Budimex jednak nie wybuduje nowego mostu w Łęcznej. Firma wycofała się z realizacji inwestycji. Trwa poszukiwanie nowego wykonawcy.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ponownie rozpoczęła procedurę poszukiwania wykonawcy, który zbuduje nowy most w Łęcznej. Chodzi o przeprawę nad rzeką Wieprz w ciągu drogi krajowej nr 82 Lublin – Włodawa. Ogłoszony we wrześniu ubiegłego roku przetarg został w lutym rozstrzygnięty i jako najkorzystniejszą wybrano ofertę złożoną przez firmę Budimex. W tym miesiącu miało dojść do podpisania umowy, jednak przedstawiciele Budimexu poinformowali, że wycofują się z realizacji inwestycji.

W wyniku tego drogowcy muszą teraz znaleźć nową firmę, która podejmie się budowy mostu. Wiadomo już, że przetarg nie będzie powtarzany. Wszystko dlatego, że w poprzednim złożonych zostało 11 ofert, tak więc teraz trwa ich ponowna ocena. Co więcej, sześć z nich opiewa na kwoty niższe od tej, jaką zarezerwowano na ten cel.

Jest więc szansa, że inwestycja rozpocznie się zgodnie z planem. W dokumentacji ujęto, że realizacja zadnia ma potrwać 23 miesiące, co oznacza, że most powinien być gotowy na przełomie 2023 i 2024 roku.

Nowa przeprawa będzie zlokalizowana tuż obok istniejącego obiektu. Jadąc od Lublina, będzie to po jego lewej stronie. Most ma być szerszy, z jezdnią o szerokości siedmiu metrów, do tego dochodzą półmetrowe opaski bezpieczeństwa oraz ciągi pieszo-rowerowe po obu stronach. Jednak co najważniejsze, nowy most będzie znacznie wytrzymalszy, gdyż przystosowany do obciążeń do 50 ton.

Obecny obiekt, z którego korzystają kierowcy, został zbudowany w 1966 roku. Zaprojektowano go dla ruchu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 30 ton. Obecnie znajduje się w złym stanie technicznym. Będzie wykorzystywany do czasu wybudowania nowego obiektu.

(fot. GDDKiA)

Nowa przeprawa nad rzeką Wieprz powstanie obok istniejącego obiektu, zbudowanego w 1966 roku i będącego już w złym stanie technicznym. Most zostanie wybudowany po lewej stronie, jadąc od strony Lublina. Będzie szerszy od dotychczasowego. Jezdnia będzie mieć siedem metrów szerokości, a po obu stronach powstaną półmetrowe opaski bezpieczeństwa oraz ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 2,9 metra.

Nowy obiekt będzie też miał lepsze parametry użytkowe. Konstrukcja mostu będzie przystosowana do obciążeń do 50 ton. Dzięki budowie w nowej lokalizacji, zmniejszy się też liczba kolizji z istniejącymi sieciami kanalizacyjnymi i wodociągowymi w trakcie prowadzenia prac, a oś drogi oddali się od zabudowy mieszkalnej.

25 komentarzy

  1. „Budimex wycofał się budowy”

  2. W ciągu roku wszystko poszło 200% tylko idiota podpisał by tą umowę

  3. W innych krajach taki mosteczek buduje się w kilka dni.

    • Dokładnie, w szczególnie w tych, gdzie budowa mostu polega na rzuceniu kilku desek przez rzekę …

  4. Może w Łęcznej nie stosuje się aneksów do zwycięskiej najniższej oferty +25% ze „względu na szerszy zakres prac” jak w Parku Ludowym?

Z kraju