Środa, 24 kwietnia 202424/04/2024
690 680 960
690 680 960

Biedronka ma rozdać pół miliona voucherów na zakupy. Wszystko przez opóźnienia w publikacji regulaminów

Sieć sklepów Biedronka została zobowiązana do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów, w której ma przypomnieć ich prawa. Klienci mają też otrzymać bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 mln złotych.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakończył postępowanie przeciwko firmie Jeronimo Martins Polska, czyli właścicielowi sieci sklepów Biedronka. Czynności wszczęte po skargach klientów rozpoczęły się rok temu, dokładnie w marcu 2020 roku. Chodziło o akcje promocyjne, w których wydawane były vouchery zniżkowe na zakupy w zamian za wydanie określonej kwoty. Zarzuty związane były z negatywnym rozpatrywaniem reklamacji po upływie 30 dni od ich złożenia. Do tego dochodziło publikowanie regulaminów poszczególnych akcji po ich rozpoczęciu.

Kontrola wykazała, że w reklamach i materiałach promocyjnych informowano, iż regulamin akcji promocyjnej dostępny jest na stronie internetowej sieci sklepów, tymczasem zdarzało się, że zamieszczano go nawet w ostatnim dniu akcji. Zastrzeżenia wzbudził także sposób rozpatrywania reklamacji. Odpowiedź na reklamację złożoną w związku z promocją powinna zostać udzielona w ciągu 30 dni. Prezes UOKiK ustalił, że w niektórych przypadkach konsumenci czekali o wiele dłużej. Zgodnie z prawem, jeżeli przedsiębiorca przekracza ten termin, przyjmuje się, że uznał roszczenia klienta. Występowały jednak sytuacje, w których Biedronka negatywnie rozpatrywała reklamacje po upływie 30 dni od ich złożenia.

– Informacja o zasadach promocji ma dla konsumenta bardzo duże znaczenie i bezpośrednio wpływa na jego decyzje zakupowe. To w regulaminach znajdują się np. liczne wyłączenia produktów, które nie są objęte promocją. Brak możliwości zweryfikowania w regulaminie zakresu promocji może przyczynić się do błędów zakupowych konsumentów – wyjaśnia Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

W związku z tym sieć sieć sklepów została zobowiązana do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów, w której ma przypomnieć ich prawa. Klienci mają też otrzymać bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 mln złotych. Całość ma wyglądać w ten sposób, że klienci po zapoznaniu się ze swoimi prawami będą mogli rozwiązać test, w którym do wygrania będą bony na zakupy w sieci sklepów Biedronka o wartości 15 zł. Spółka przygotuje 500 tys. voucherów o łącznej wartości 7,5 mln zł, przy czym do jednego klienta będzie mógł trafić tylko jeden voucher.

(fot. lublin112)

9 komentarzy

  1. To dla nih grosze powinni zamknonc sklepy na tydzjen to bylaby kara

    • Jaruś podszkoliłbyś język polski, nie można czytać tych błędów………………….

  2. Ale po co komu jakiś voucher, jak tam nic nie ma do kupienia.

  3. typowy kowidianin

    Nie mamy żadnego prawa. Namordnik i kaganiec w jednym na twarz. I siedzieć w domu jak pan karze.

    • Typowy kowididnianin pomyliłeś tematy, ale widzę masz jakiś problem.
      Napisz, postaramy Ci się pomóc.

  4. Tygodniowo wydawałem u nich ok. 500 zł a teraz łaskawie jak będę wypełniał jakieś ankiety i szkolenia to łaskawie dadzą mi wygrać może jedno 15 zł. To jakaś kpina a nie kara.

  5. borze, kiedy otworzą szpitale polowe? badania przesiewowe juz robią! za jedyne 59,99 to 149,99 taniej niż tektóra pospolita

  6. Te vouchery już były miesiąc temu.(stonka Niedrzwica)!

  7. dostaniesz voucher na 20zł ale aby go wykozystac to musisz co 2 dni wydawac na zakupy minimum 100zł paranoja

Z kraju