Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Białoruska firma chce dostarczyć Lublinowi swoje autobusy. Cena jednak nie zachęca do zakupu

Dwie firmy chcą dostarczyć do Lublina nowe autobusy elektryczne. Obie oferty przekraczają jednak kwotę, jaką na ten cel zarezerwowało miasto.

W środę Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie zapoznał się z ofertami od firm, które są zainteresowane dostawą 7 przegubowych autobusów na potrzeby komunikacji miejskiej. Do przetargu zgłosiło się dwóch oferentów, Solaris z Bolechowa koło Poznania oraz konsorcjum OPF i BKM-Ukraina. Pojazdy pierwszej z firm są dobrze znane w Lublinie, druga natomiast oferuje produkowane w Mińsku na Białorusi autobusy Biełkommunmasz.

Miasto zarezerwowało na ten cel kwotę 21,6 mln zł, jednak obie oferty są droższe. Solaris za swoje pojazdy chce blisko 22,8 mln zł, zaś drugi oferent ponad 28,5 mln zł. Co więcej w pierwszym przypadku gwarancja na cały pojazd bez limitu kilometrów wraz z wszystkimi elementami stanowiącymi wyposażenie dodatkowe autobusu wynosi 60 miesięcy, w drugim zaś 36 miesięcy.

Ze względu, iż obie oferty przekraczają zarezerwowaną na ten cel kwotę, na razie komisja przetargowa przystąpi do oceny ofert, a
następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Na razie nie podjęto jeszcze żadnych decyzji, czy przetarg zostanie unieważniony, czy też miasto dołoży brakującą kwotę.

– Na dalsze czynności musimy poczekać, natomiast biorąc pod uwagę wielkość zamówienia oraz to, że dotyczy ono zakupu autobusów elektrycznych klasy mega, zaproponowane ceny są rynkowe. Dostawa pojazdów, jak i płatność zaplanowana jest na 2023 rok – wyjaśnia Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

Elektryczne autobusy, które chce kupić miasto, mają być dostarczone do 30 maja 2023 r. Zamówienie obejmuje również 3 dwustanowiskowe ładowarki małej mocy oraz jedną ładowarkę jednostanowiskową. Pojazdy mają być wyposażone m.in. w system monitoringu, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy, automat do sprzedaży biletów akceptujące wyłącznie płatności bezgotówkowe czy też system zliczania pasażerów. Każdy z nich ma pomieścić minimum 120 pasażerów i posadać przynajmniej 40 miejsc siedzących.

(fot. BKM Holding)

20 komentarzy

  1. MAZy, Ursusy czy Autosany. Czy Lublina naprawdę nie stać na lepsze marki jak Mercedes, Scania czy Man? Przecież tabor komunikacji miejskiej to też wizytówka miasta.

Z kraju