Środa, 24 kwietnia 202424/04/2024
690 680 960
690 680 960

Będzie długo wyczekiwane przedłużenie ul. Lubelskiego Lipca ’80. Miasto ogłasza przetarg

Miasto Lublin ogłasza przetarg na budowę przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80. W ramach ogłoszonego zamówienia powstanie 1100 m brakującego odcinka od skrzyżowania z ul. Diamentową i ul. Krochmalną do ul. Cukrowniczej. Miasto otrzymało na ten cel 65 mln zł z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.

Inwestycję zgłoszono już do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, a za kilka dni postępowanie pojawi się w BIP Zarządu Dróg i Mostów. To niezbędne kroki formalne, które ostatecznie pozwolą wyłonić wykonawcę zadania i rozpocząć prace drogowe.

– Cieszę się, że Lublin może realizować swoje projekty dzięki rządowemu wsparciu. Program Inwestycji Strategicznych stworzył możliwość wnioskowania o środki na zadania, które nie są objęte dofinansowaniem z funduszy Unii Europejskiej. Gwarantuje on bezzwrotne dofinansowanie inwestycji publicznych poprzez promesy udzielane przez Bank Gospodarstwa Krajowego. To przykład efektywnego zaangażowania sektora finansowego w rynek. Dzięki rozbudowie infrastruktury drogowej, wodno-kanalizacyjnej, źródeł ciepła zeroemisyjnego czy gospodarki odpadami powstaną nowe miejsca pracy, nastąpi pobudzenie lokalnej przedsiębiorczości oraz poprawią się warunki życia obywateli. Utrzymanie wysokiej stopy inwestycji publicznych jest niezbędne do zachowania stabilnego i zrównoważonego rozwoju gospodarczego – mówi Artur Soboń, Wiceminister Finansów.

W ramach ogłoszonego zamówienia Miasto wybuduje około 1100 m brakującego odcinka ul. Lubelskiego Lipca ’80, od skrzyżowania z ul. Diamentową i ul. Krochmalną do ul. Cukrowniczej. Drogę przewidziano na całej długości jako dwujezdniową, trzypasową, z buspasami na skrajnych pasach. Zakres inwestycji obejmuje: budowę chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych, budowę dwóch sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach z ul. Włościańską i ul. Cukrowniczą. Przebudowane również zostaną odcinki ulic bocznych m.in. Ciepłej, Włościańskiej, Przeskok i Dzierżawnej. Ulica otrzyma kanalizację deszczową i oświetlenie uliczne.

– Rozpoczęta procedura przetargowa przybliża nas do realizacji strategicznego projektu drogowego Lublina. Nowy odcinek obsłuży ruch drogowy, w tym komunikację publiczną, w południowym rejonie miasta oraz będzie łącznikiem z istniejącym dworcem PKP i budowanym obecnie Dworcem Metropolitalnym. Inwestycja usprawni również dojazd do zlokalizowanych w pobliżu obiektów sportowo-rekreacyjnych, takich jak stadion Arena Lublin oraz Park Ludowy. To także niezbędny element rewitalizacji terenów dzielnicy Za Cukrownią – mówi Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.

Projekt wpłynie również na usprawnienie systemu transportowego miasta, skróci czas podróży i upłynni ruch redukując emisję spalin. Ponadto, dzięki zachowaniu wymogów, zapewni dostępność osób z niepełnosprawnościami m.in. co do szerokości, pochyleń oraz progów w ciągu chodników, a także wykonaniu płytek znacznikowych w pobliżu skrzyżowań i na peronach zatok autobusowych oraz sygnalizacji świetlnej wzbudzanej przyciskami sensorowymi z wibracją i sygnalizacją dźwiękową.

Przedłużenie ul. Lubelskiego Lipca ’80 to inwestycja dofinansowana z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Środki otrzymane na ten cel to 65 mln zł, zaś wartość całkowita projektu wskazana we wniosku to 68,5 mln zł. Wykonawca będzie miał 21 miesięcy na realizację inwestycji. Termin jest liczony od daty podpisania umowy.

Otrzymane dofinansowanie to już kolejne przyznane Miastu środki w ramach rządowego funduszu. W ramach pierwszego naboru Lublin otrzymał wsparcie w kwocie około 35 mln zł. Z tego dofinansowania budowane są drogi gminne w rejonie trzech dzielnic Lublina: Czechów Południowy, Wrotków i Dziesiąta. Powstają tam ulice: Wapowskiego, Oczki, Brata Alberta wraz z ul. Kuncewiczowej oraz droga pomiędzy ul. Milenijną a ul. Szeligowskiego. Z nowych inwestycji skorzystają również mieszkańcy dzielnic Szerokie oraz Sławin. Tam rozpoczęła się budowa ulic Bliskiej i Skowronkowej.

(fot. UM Lublin)

15 komentarzy

  1. 3 pasy, wielkie halo i zaraz wchodzi w 1 pas podporządkowany ulicy Diamentowej. Będzie to samo, zmieni się tylko miejsce stania w korku.

  2. Ciekawie czy miasto przewidziało wzrosty kosztów i cen robiąc jakiś czas temu szacunek tego zamówienia. Bo na zasadzie szacunku zapewne wystąpiło o kwotę dofinansowania. Ostatnio Bydgoszcz ma problem z domknięciem tematu z tego samego programu finansowego bo budżet mieli na 35 baniek a najtańsza oferta na 68 baniek.

  3. Kiedy Zorza urzędasy?

  4. A dlaczego nie wykonać tej drogę w sposób podobny do budowania dróg rowerowych w Lublinie? Niech np. ta droga się nagle gdzieś kończy. A kierujący niech wysiadają ze swoich samochodów/zsiadają z rowerów i niech przeprowadzają swoje pojazdy na druga stronę, bo tam jest 50m drogi po której można przepchać pojazd.
    Dalej niech ta droga ma nawet ciągłość, ale ważne, żeby nie było jak na nią wjechać.

    • O jeszcze jednym zapomniałem. Żeby przejechać przez skrzyżowanie, kierujący powinni odstać co najmniej na przy 4 sygnalizatorach, z taką kolejnością zielonego, żeby dało się przejechać na raz tylko jeden sygnalizator z zielonym.

  5. Gdzieś widziałem mapy, na których ul. Lubelskiego Lipca 80′ była zaplanowana aż pod kościół w Konopnicy, gdzie łączyła się z krajówką. Miała być przeprowadzona wąwozem na Węglinku.

    • Kiedyś takie plany były. Na szczęście chyba nie będą w tej formie realizowane. Wystarczy by dociągnęli do Granitowej. Poza tym szkoda by było tego zadrzewionego wąwozu na ul. Węglinek – od lat to jedno z ciekawszych takich miejsc w okolicy.

  6. „Projekt wpłynie również na usprawnienie systemu transportowego miasta, skróci czas podróży i upłynni ruch redukując emisję spalin.”
    Im więcej trzy pasmowych autostrad przez miasto tym większy ruch i więcej spalin. Gadanie o redukcji spalin w tym przypadku to zwykła hipokryzja.

    • Im mniej tzw. „trzy pasmowych autostrad przez miasto” tym więcej dymienia w korkach na wąskich uliczkach.

    • Muszę Cię zmartwić.
      Nie masz racji.
      Biorąc pod uwagę ilość wytworzonych spalin wyrażoną w gramach na danym odcinku pomiarowym wyrażonym w metrach, bardzo dużą rolę odgrywa czas przebywania pojazdu na tym odcinku pomiarowym.
      Nie muszę chyba wyjaśniać, że im szybciej pojazd przejedzie przez odcinek pomiarowy, tym tych spalin na odcinku pomiarowym zostawi mniej.

  7. … ale wcześniej dwa lata wahadeł i zmian organizacji ruchu …

  8. Skoro buspasy to zapewne przeniesie się tu komunikację miejską.Mieszkańcy i pracownicy Krochmalnej będą zadowoleni że z buta. Poprotestują i buspas będzie bezużyteczny.

Z kraju