Niedziela, 13 października 202413/10/2024
690 680 960
690 680 960

Będą kolejne zmiany w rozkładach jazdy komunikacji miejskiej w Lublinie. Kursów nie przybędzie, gdyż nie ma kierowców

Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie zapowiedział wprowadzenie kolejnych zmian w kursowaniu pojazdów komunikacji miejskiej. Dotyczą one jednak głównie godzin odjazdu. Urzędnicy wskazują, że na uruchomienie dodatkowych kursów nie ma po prostu kierowców.

Od 2 września w lubelskiej komunikacji miejskiej obowiązują nowe rozkłady jazdy. Wprowadzono wtedy III etap optymalizacji oferty przewozowej. Urzędnicy zapowiadali wówczas zwiększenie częstotliwości kursowania 16 podstawowych linii tak, aby na przystanki podjeżdżały one w porannym i popołudniowym szczycie co 15 minut. Zmieniono też trasy wielu linii.

Jednak zmiany nie do końca przypadły pasażerom do gustu. Otrzymujemy szereg sygnałów iż na wielu liniach autobusy kursują rzadziej niż wcześniej, dodatkowym dużym problemem jest fakt, iż często nie przyjeżdżają one wcale, choć na wyświetlaczach kurs jest widoczny. Szereg skarg i apeli w tej sprawie mieszkańcy skierowali także do Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.

Dziś miasto poinformowało, że w odpowiedzi na wnioski pasażerów i Rad Dzielnic, a także w celu dostosowania oferty przewozowej, od wtorku 1 października wprowadzone zostaną modyfikacje w rozkładach jazdy.

W przypadku linii nr 18, na trasę kierowanych będzie więcej autobusów przegubowych, szczególnie na kursy dowożące dzieci do szkół. Dodatkowo w dni powszednie kurs realizowany o godzinie 21:06 z Elizówki wydłużony zostanie do Majdanu Krasienińskiego.

Korekcie ulegnie także rozkład jazdy linii nr 37. W dni powszednie, w porze szczytów przewozowych, godziny odjazdów zostaną zbliżone do obowiązujących do sierpnia. Zwiększona zostanie też częstotliwość kursowania linii nr 32 w godzinach porannego szczytu komunikacyjnego w celu dowozu dzieci do szkół.

Na wniosek pracowników zakładów pracy na Sławinku i Felinie uruchomiony zostanie kurs linii nr 2 o godz. 22:46 z przystanku Zbożowa; przywrócony zostanie kurs linii nr 922 o godzinie 6:47 z os. Borek w Turce, linia nr 4 w dni powszednie, soboty i dni świąteczne zostanie skoordynowana z linią nr 8 na ul. Poligonowej i 34 na ul. Krochmalnej.

Nastąpi też korekta godzin odjazdu. W dni powszednie na liniach nr: 3, 7, 8, 18, 20, 25, 28, 42, 45, 47, 153, 161 i 302, w soboty na linii nr 13 a w dni świąteczne na liniach nr: 7 i 161.

– Zmiany stanowią odpowiedź na wnioski mieszkańców nadesłane do nas po wdrożeniu III etapu optymalizacji przewozowej. Co do samej remarszrutyzacji, czyli zmiany tras, nowych tras, zamian końcówek, nie było stosunkowo negatywnego odbioru, wręcz docierają do nas głosy zadowolenia, tak jak w przypadku linii 29 na Chodźki czy nowej linia nr 4 – wyjaśnia Monika Fisz z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie.

Urzędnicy wskazują, że większość wprowadzanych zmian dotyczy godzin odjazdu poprzez dostosowanie do potrzeb pasażerów, zakładów pracy, urzędów i szkół oraz poprawy koordynacji kursowania. Dodają, iż obecnie obowiązujący rozkład jazdy uwzględnia aktualne możliwości przewozowe. Na uruchomienie dodatkowych kursów nie ma po prostu kierowców. Jednak jeżeli MPK uda się zatrudnić kolejne osoby do prowadzenia autobusów i trolejbusów, wówczas wdrażane będą kolejne zmiany.

71 komentarzy

  1. Jak dadzą więcej to idę

  2. Nie mają kierowców dlatego robią cięcia kursów kosztem pasażerów bo bilety i tak jedne z najdroższych a tym czasem planują zakup nowoczesnych dwu przegubowych autobusów 🤣🤣🤦, żenada…!
    To mają te problemy finansowe czy tylko walą scieme do mediów publicznych?
    Jakoś… lat wcześniej jeździli prywatni przewoźnicy i nie było problemów z ilością kursów, pasażerowie byli zadowoleni bo autobusy jeździły często i na czas!
    A tym czasem słuchamy od kilku lat na zmianę że albo mają problemy finansowe, a innym razem kupują autobusy nowe i lub brak kierowców bo niska placa. Ogłaszają się w mediach lokalnych że zaj…pista robota, dobrze płacą i na czas a tym czasem miauczą że są niewypłacalni…
    Jedno albo drugie…🤷

  3. Lublin jest chory na tle ilośći autobusów przegubowych!!!! Jest yo wywalanie kasy w błoto!!! Jeździłem w największych miastach w Polsce i wszędzie jest bardzo dużo zatłoczonych autobusów, w Lublinie już od wielu lat z wyjątkiem czasami 18 tki o 15 tej, i 26 o 7.20 (i to nie zawsze) autobusy są prawie puste!!!!!! A oni doprowadzą do sytuacji że powietrze będzie wożone cały dzień!!! D… i tyle!!! Kiedyś was rozliczą za wywalanie kasy w przegubowce!!! Zamiast postawić zakłady pracy I-zmianowej dlaczego ja nie mam wyboru tracąc pracę po 30tce i żeby żyć muszę jako podwójny magister chodzić na 3-zmiany z ludźmi po zawodówce???? Dlaczego nie ma dla mnie i ludzi w moim wieku pracy I-zmianowej??????

    • a za przeproszeniem czego magistrem jesteś? Coś bredzisz. Autobusy są przepełnione w godzinach szczytu. Zostań spawaczem, będziesz pracował na jedną zmianę i dobrze zarobisz. Jak jesteś mgr socjologii i politologii to czego się spodziewasz? Kokosów? Poważnie?..

  4. najniższa krajowa

    Za najniższą krajową wozić ludzi? Nie, dziękuję! Niech Prezes sam siądzie „za kółkiem” jak taki mądry. Dajcie normalne pieniądze – adekwatne do odpowiedzialności to nie opędzicie się od kierowców chętnych do pracy w MPK.

  5. Gdzie peło tam długi i dno

  6. Jak dalej tak będą płacić kierowcom to raczej kursów będzie mniej .

  7. Sorry komu przeszkadzała 13 jeżdżąca koło Auchan że skierowali ją na Elsnera Przecież nic by się nie stało gdyby w Związkowa skręcała z Szeligowskiego

  8. Jak dadzą więcej kasy zarobić to i kierowcy się znajdą

  9. W ZTM miewali różne pomysły a to punkty przesiadkowe żeby autobusy nie jeździły z jednego końca miasta na drugi i co ? A wydłużyli kursowanie 34 z Koncertowej aż nad zalew za dużo pasażerów jeździ w autobusach i trolejbusach przez co się szybciej zużywają i co tną kursy Ponoć chcieli zatrudniać kierowców z Ukrainy ale ponoć wróbelki ćwierkają że za takie stawki to i oni nie chcą jeżdzic

  10. wredny z MPK (jeszcze kiedyś)

    Od lat ten sam problem – KASA ! tylko prezes i zastępcy zarabiają – reszta za NAJNIŻSZĄ krajową – MPK była jest i będzie wylęgarnią patologii płacowej i kolesiostwem w całej swojej działalności – podzielili MPK na (małe spółki – oczywiście wszędzie prezes i świta, ) do tego BRAK koncepcji (przcież prezydenta mamy od wielu kadencji tego samego – tzn, pseudo „deweloper” z PO) – miastem rządzi PO od wielu lat i dalej wybieracie to samo i dalej płaczecie… Ludzi którzy tam „myślą” jest niewielu dlatego ta „spółka” miejska ZTM jeszcze jakoś pracuje , ale powoli ci co się znają odchodzą i zostają nieudacznicy.
    Plan – jak ma wyglądać – CAŁY – transport miejski, zmiana na stanowiskach na osoby które się znają a nie na „upychaniu” kolegów , znajomych itp. , ale co ja piszę – to takie „pobożne ” życzenia …

Dodaj komentarz

Z kraju

Polityka i społeczeństwo

Zdrowie i styl życia