Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Audyt SEO strony www – dodatek czy konieczność?

Szukając usług pozycjonowania stron, dostałeś propozycję wykonania audytu SEO? Sprawdź, na czym polega i kiedy warto się na niego zdecydować.

Prowadzisz własny serwis internetowy i planujesz zająć się jego pozycjonowaniem? Bardzo możliwe, że spotkałeś się już z propozycją wykonania tzw. audytu SEO. Poleca go większość firm specjalizujących się w marketingu online. Jednak czy faktycznie jest on tak istotny? Powinieneś go traktować jako opcję czy może konieczność, bez której nie da się wyprowadzić strony na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania? Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, musisz najpierw dowiedzieć się, czym jest taki audyt. Dowiesz się tego z naszego artykułu.

Co kryje się pod pojęciem audyt SEO?

Aby wyjaśnić to pojęcie, warto zacząć od rozwinięcia samego skrótu SEO. Powstał on od angielskiego zwrotu Search Engine Optimization i w dosłownym tłumaczeniu oznacza optymalizację silnika wyszukiwarki. W marketingu online tak określa się przygotowanie strony internetowej do pozycjonowania.

Audyt jest pierwszym etapem procesu pozycjonowania, analizą poprawności optymalizacji serwisu www pod kątem SEO. Jego pośrednim celem jest poprawienie widoczności witryny i zwiększenie efektywności działań zmierzających do podniesienia jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Wcześniej trzeba jednak dokładnie poznać stronę internetową i właśnie po to wykonuje się audyt. Im rzetelniej zostanie on przeprowadzony, tym łatwiej przygotować dobrą strategię pozycjonowania.

Jakie zadania wykonuje się w ramach audytu SEO?

Lista niezbędnych do wykonania czynności jest w tym przypadku bardzo rozbudowana. Audyt SEO można jednak podzielić na kilka podstawowych etapów, z których najważniejsze to:

  • weryfikacja kodu strony (m.in. w celu wykrycia ewentualnych błędów i niepożądanych przekierowań oraz sprawdzenia responsywności interfejsu czy sposobu nawigacji),
  • analiza treści (sprawdza się ją przede wszystkim pod kątem jakości, duplikatów wewnętrznych, nasycenia frazami kluczowymi czy odpowiedniego rozmieszczenia nagłówków),
  • sprawdzenie widoczności strony (to np. weryfikacja liczby linków zewnętrznych, źródeł, z jakich pochodzą, rozkładu anchorów i wiele więcej),
  • dokładna analiza ruchu w serwisie www.

Co możesz zyskać, decydując się na audyt SEO?

Czas zająć się tym, co najważniejsze, a więc korzyściami wynikającymi z przeprowadzenia takiej analizy. Zlecając wykonanie audytu SEO specjalistom, możesz liczyć między innymi na:

  • dokładny raport ze skuteczności linkowania i innych działań prowadzonych w ramach procesu pozycjonowania,
  • konkretne propozycje technicznych zmian na stronie, które usprawnią proces budowania wysokiej pozycji witryny w wynikach wyszukiwania,
  • rekomendacje modyfikacji kampanii reklamowych i działań związanych z pozycjonowaniem prowadzonym poza serwisem internetowym (np. linkowanie).

Przeprowadzenie profesjonalnego audytu SEO docenisz również wtedy, gdy próbujesz znaleźć przyczynę nagłego spadku pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Jeśli np. prowadzisz sklep internetowy, ustalisz, co jest powodem niskiego wskaźnika konwersji.

Korzyści płynących z przeprowadzenia audytu SEO jest dużo więcej. Gdy odpowiednio wykorzystasz przygotowany na jego podstawie raport, łatwiej będzie Ci osiągnąć sukces w internecie. Jeśli zainteresował Cię ten temat, więcej informacji o nim znajdziesz pod adresem https://www.grupa-tense.pl/audyt-seo/ .

Przeprowadzanie audytów SEO to konieczność czy jedynie możliwość??

Nadal zastanawiasz się nad tym, czy warto zlecić wykonanie kompleksowej analizy strony www? Pamiętaj, że dziś każda branża musi się liczyć z ogromną konkurencją w internecie. Bez pozycjonowania masz niewielkie szanse na to, aby się przez nią przebić i osiągnąć zamierzony sukces. Z drugiej strony, jeśli zajmiesz się tym bez dokładnej analizy witryny pod kątem standardów Search Engine Optimization, Twoje działania mogą okazać się nieskuteczne.

Z tego powodu audyt SEO powinieneś traktować jako obowiązkową czynność, jeśli celem prowadzenia przez Ciebie strony jest osiąganie dochodów.

Zlecając weryfikację witryny, zdaj się na usługi specjalistów

Pamiętaj, że wykonanie takiej analizy jest trudnym zadaniem, które wymaga nie tylko wiedzy oraz doświadczenia, ale i dostępu do odpowiednich narzędzi. Jeśli chcesz otrzymać profesjonalny raport z audytu i konkretne propozycje zmian, które zwiększą efektywność pozycjonowania, powinieneś zlecić jego przeprowadzenie specjalistom.

 

Audyt SEO strony www – dodatek czy konieczność?