Wyremontują 10 dworców w regionie. Na inwestycje kolejowe w województwie przeznaczono prawie 5 mld zł
20:40 01-02-2018
Ponade 4,7 mld zł wyniesie koszt modernizacji linii kolejowych oraz towarzyszącej im infrastruktury w naszym regionie. W ramach Krajowego Programu Kolejowego trwają prace na liniach kolejowych do Warszawy oraz do Stalowej Woli. Dzisiaj powołany został pełnomocnik wojewody lubelskiego ds. rozwoju infrastruktury kolejowej w województwie lubelskim. Społecznie funkcję tą będzie pełnił asystent ministra Andrzeja Bittela, odpowiedzialnego za kolej w Polsce.
Jednocześnie wojewoda Przemysław Czarnek poinformował, o kolejnych inwestycjach na kolei. Za 39,6 mln zł wybudowanych lub zmodernizowanych zostanie 10 dworców, m.in. w Lublinie, Kraśniku, Chełmie, Dęblinie i Nałęczowie. Prace budowlane potrwają do 2020 roku. Jednocześnie PKP PLK chce też poprawić jakość podróży na trasie z Lublina do Zamościa. Wykonane dotąd roboty umożliwiły szybszą jazdę na odcinku od Rejowca do Zwierzyńca. Kolejne efekty będą widoczne po budowie łącznicy w Zawadzie.
Przypomniano również o dużym znaczeniu prowadzonych już prac modernizacyjnych. Przebudowa ponad 350 km torów na szlaku Lublin – Warszawa zapewni pociągom możliwość poruszania się z prędkością 160 km/h. To znacząco skróci podróż do i ze stolicy, gdyż najszybsze pociągi pokonają tą trasę w czasie około 90 minut. O wiele szybciej niż dotychczas podróżni dojadą też do poszczególnych miejscowości na trasie, czyli np. Nałęczowa, Puław i Dęblina. Z kolei elektryfikacja szlaku kolejowego do Stalowej Woli zapewni skrócenie czasu przejazdu z Lublina do Rzeszowa o ok. 20 min. Dzięki temu kolej chce stać się atrakcyjną alternatywą dla podróży samochodowych.
Dodatkowo poprawi się bezpieczeństwo. Przejazdy kolejowo-drogowe zostaną zmodernizowane, pojawią się też bezkolizyjne skrzyżowania. Do tego nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym i nowoczesne lokalne centra sterowania. Te ostatnie mają zapewnić również możliwość kursowania większej liczby pociągów.
(fot. UW)
2018-02-01 20:34:30
Kolej, która w 2018 roku modernizuje tory dostosowując je do prędkości 160 km/h, ma być atrakcyjną alternatywą dla samochodów osobowych?
Tristanie, o ile dobrze wiemy w naszym kraju DOPUSZCZALNA prędkość na drogach to ile aktualnie na autostradach? ile mamy autostrad… na ekspresówkach 110, czyli kolej może jechać znacznie szybciej, a tory te o prędkości 160 km/h dają jeszcze pole manewru w góre;) Tak czy inaczej podróż pociągiem jest wygodna, chyba że trafimy na szczyt ruchu to będzie gorzej
Nie, te tory są budowane na 160 i nie ma żadnych manewrów w góry od nich.
Nasz też remontować jak niedawno był remontowany? Nie mają co z kasą pozostałą z unii robić to pchają, a te dworce wcale źle nie wyglądają, większość odnowionych. Po co małym dworcom jakieś więsze luksusy niż postawienie kibli, dobrej kasy biletowej i bunkra gdzie sobie usiądą ludzie w zimie w cieple.
I co to da? Ludzie dalej będą jeździć autami i busami. Rozwój kolei w Lublinie to strata kasy – mało kto chce korzystać z kolei z powodu jej umiejscowienia. Dojazd do dworca jest słabo skomunikowany – mam jeden autobus i albo będę30-40 min przed planowanym odjazdem pociągu, lub idealnie w czas, ale niech się autobus spóźni…. W innych miastach pociągami można podróżować po mieście. Przykro mi to pisać, ale w naszym regionie kolej to przeżytek.
aby pkp bylo konkurencyjne w porownaniu do samochodow przede wszystkim musialoby obnizyc ceny biletow i zakupic nowe wagony bo poki co…moze mialem pecha ale podrozujac w tamtym roku tlk 2 kl. do wawy i bydgoszczy wagony byly z lat 80. czyli prawie 40letnie.dawniej przewozy regionalne mialy chociaz jeden plus-bylo tanio ,spolka dzieki temu zanotowala 100mln zysku i…trzeba byla ja rozwiazac bo to sie komus baaardzo nie spodobalo .kolej moze przynosic spore zyski tylko trzeba wiedziec jedno- wiekszosc spoleczenstwa bedzie wolala kupic bilet za 20 zlotych do wawy jadac 100km/h niz za 50 zlotych jadac 160.
Pasażerów to już się straciło proszę państwa jakiś czas temu i odzyskać będzie niezwykle trudno a niektórych miejscach już wcale.