Czwartek, 25 kwietnia 202425/04/2024
690 680 960
690 680 960

Wybrano wykonawcę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S19. Zanim ruszy budowa, musi powstać projekt

Wybudowana w 2011 roku obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej była pierwszą drogą ekspresowa w naszym regionie. Trasa od razu została przygotowana pod dobudowę drugiej jezdni, co ma niebawem nastąpić.

Nieco ponad 183 mln złotych będzie kosztowała dobudowa drugiej jezdni na obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej. Jest to jeden z sześciu odcinków, na jakie podzielona została budowa drogi ekspresowej S19 od Lublina przez Lubartów, Kock, Radzyń Podlaski, Międzyrzec Podlaski do granicy z województwem mazowieckim. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała właśnie wykonawcę, który zajmie się tym zadaniem.

Swoje oferty złożyło sześć firm. Najtańszą ofertę przedstawiła Polaqua, wyceniając prace na 183,4 mln zł. Mota Engil zaproponowała 188,9 mln zł, konsorcjum Mostostalu Warszawa – 189,8 mln zł, Budimex – 201,2 mln zł, Unibep – 213,5 mln zł, a Strabag – 279,8 mln zł. Komisja przetargowa oceniała oferty przy zastosowaniu następujących kryteriów: cena 60 proc., przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze 30 proc. oraz skrócenie terminu realizacji kontraktu 10 proc.

Za najkorzystniejszą ofertę wybrano tą złożoną przez Polaquę. Jak wyjaśnia Łukasz Minkiewicz z lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, umowa z wykonawcą zostanie podpisana w momencie, kiedy pozostałe firmy nie złożą odwołań, jak również pozytywnie zakończy się kontrola, którą standardowo przeprowadza Prezes Urzędu Zamówień Publicznych.

Warto przypomnieć, że zawarcie umowy z wykonawcą nie będzie oznaczało rozpoczęcia budowy drogi. Wszystko dlatego, że w pierwszej kolejności jego zadaniem będzie zaprojektowanie trasy. Dopiero po zaakceptowaniu projektu, oraz uzyskaniu wszystkich niezbędnych pozwoleń, firma będzie mogła ruszyć z pracami w terenie.

W ramach inwestycji dobudowana zostanie druga jezdnia na odcinku o długości 7,8 km, do tego przebudowane będą pasy włączenia i wyłączenia na węzłach Kock Północ i Kock Południe. W planach są także dwa mosty oraz dwa wiadukty, a także drogi obsługujące przyległy teren i przejścia dla małych zwierząt. Trasa zostanie też wygrodzona.

(fot. Google Street View)

14 komentarzy

  1. Weźcie soę w końcu za obwodnicę Niemiec pierdzistołki!

  2. Anty – przetarg na pierwsze dwa odcinki od Lublina w stronę Lubartowa odbył się dawno temu , jak się nie mylę wykonawcą została Mota , teoretycznie przy odrobinie szczęścia powinni zacząć roboty w terenie w tym roku …

    • Seba - ojciec Frania

      Prace biurokratyczne już ruszyły, znajomi posiadający grunty przez które ma przechodzić trasa dostali już umowy na wykup gruntów.

  3. Hmm… może ja jestem głupi, ale bez projektu, to raczej nie da się wycenić inwestycji. – (nie dotyczy kraju nad wisłą)

  4. Po co piszecie, że ” Trasa od razu została przygotowana pod dobudowę drugiej jezdni ” skoro to nie jest prawdą. Jeśli byłaby przygotowana to w jakim celu teraz stawiać dwa wiadukty i dwa mosty? Trochę logiki.

    • Raczej im chodziło o to, że „zostało pozostawione miejsce pod drugą jezdnię” ¯\_(ツ)_/¯ Fakt, mogliby się trochę precyzyjniej wyrażać. Newsy nie powinny być pisane urzędniczą nowomową.

      Niemniej, jeśli prace będą szły w takim tempie, to może wnuki 30-40-latków mieszkających w Kocku jeszcze zdążą zobaczyć w pełni ukończoną obwodnicę tej miejscowości.

      • Miejsca też nie pozostawili. Nawet z dojazdówkami się nie poodsuwali. Dopiero mają wykupować ziemię.

    • Ale problem polega na tym, że marszałkiem województwa nie jest partyjniak z Kocka, tylko z Kraśnika, więc podejrzewam, że zanim dwupasmowa obwodnica Kocka powstanie, to obwodnica Kraśnika będzie już wymagała kapitalnego remontu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    • Wytłumacz jaki jest cel budowania wiaduktów i mostów, jeśli nie będą używane przez wiele lat? Żeby stały i niszczały? Trochę logiki.

  5. Strabag złożył ofertę o prawie 100 milionów droższą od tej którą wybrano. Przypominam, że Strabag budował pierwszą nitkę i zapewne wie z czym się wiąże ta budowa skoro tak oszacował prace.

  6. I czego się cieszyta? Jesteście niezaszczepieni i tegoż nie doczekacie otwarcia.No chyba że jako duchy.

Z kraju