Zastrzeżenia co do działań wójtów dwóch gmin z naszego województwa ma Centralne Biuro Antykorupcyjne. Po przeprowadzonych kontrolach, o tym że mogło dojść do popełnienia przestępstwa, powiadomiona została prokuratura.
do marty.
CO PAN D. OBIECAŁ ZA TEN WPIS – pewnie niezłe stanowisko – PANI MARTO, POZDRAWIAMY BYCHAWĘ
Iwona
Nareszcie się ktoś na nim poznał.
madzia
Pan Wójt ma wreszcie za swoje. Szkoda tylko ze dochodzenie trwa tak długo.
bury
nuda.coś emocje opadły…
Jolka W.
A MOŻE TO TYLKO PECHOWY ROK,BO 13 ROK URZĘDOWANIA PANA WÓJTA
tata grzyb
Prawo dostępu do informacji publicznych jest jednym z podstawowych praw zagwarantowanych obywatelom w konstytucji. Zgodnie z art. 61 ustawy zasadniczej, każdy ma prawo do uzyskiwania informacji o działalności organów władzy publicznej, w tym oczywiście organów samorządu terytorialnego. W zakres uprawnień obywateli wchodzi zarówno wstęp na posiedzenia kolegialnych organów pochodzących z powszechnych wyborów (rady gminy czy powiatu), możliwość filmowania czy nagrywania dźwięku z takich zebrań, jak również dostęp do wszelkich dokumentów, sprawozdań i protokołów z ich obrad. Nikt nie musi przy tym uzasadnić powodów, dla których chce uzyskać takie informacje, gdyż te są jawne i kolegialne organy samorządu terytorialnego mają nie tylko możliwość, ale i obowiązek ich rozpowszechniania. Wobec tego zapraszam do Strzyżewic.
mieszkaniec
Art. 190a. Uporczywe nękanie – stalking
Dz.U.1997.88.553 – Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny
§ 1. Kto przez uporczywe nękanie innej osoby lub osoby jej najbliższej wzbudza u niej uzasadnione okolicznościami poczucie zagrożenia lub istotnie narusza jej prywatność,
podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
§ 2. Tej samej karze podlega, kto, podszywając się pod inną osobę, wykorzystuje jej wizerunek lub inne jej dane osobowe w celu wyrządzenia jej szkody majątkowej lub osobistej.
§ 3. Jeżeli następstwem czynu określonego w § 1 lub 2 jest targnięcie się pokrzywdzonego na własne życie, sprawca
podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.
§ 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1 lub 2 następuje na wniosek pokrzywdzonego.
mieszkaniec
Art. 216. § 1. Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.
§ 2. Kto znieważa inną osobę za pomocą środków masowego komunikowania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.
§ 3. Jeżeli zniewagę wywołało wyzywające zachowanie się pokrzywdzonego albo jeżeli pokrzywdzony odpowiedział naruszeniem nietykalności cielesnej lub zniewagą wzajemną, sąd może odstąpić od wymierzenia kary.
§ 4. W razie skazania za przestępstwo określone w § 2 sąd może orzec nawiązkę na rzecz pokrzywdzonego, Polskiego Czerwonego Krzyża albo na inny cel społeczny wskazany przez pokrzywdzonego.
§ 5. Ściganie odbywa się z oskarżenia prywatnego.
tata grzyb
W niedługim czasie na tablicach ogłoszeń pojawią się dokumenty z biuletynu informacji publicznej. Starsi mieszkańcy gminy, ( i nie tylko) zobaczą oświadczenia majątkowe, oraz inne dokumenty ogólnie dostępne. Wtedy każdy będzie mógł sobie wyrobić zdanie czy np. zarobki pracowników gminy są adekwatne do ich pracy.
Jedno Nest pewne, wojt uwielbia jak o Jim pisza, Cobra czy zla slawa_ ale slawa. Ale zapomnial, je dura lex er lex.
do marty.
CO PAN D. OBIECAŁ ZA TEN WPIS – pewnie niezłe stanowisko – PANI MARTO, POZDRAWIAMY BYCHAWĘ
Nareszcie się ktoś na nim poznał.
Pan Wójt ma wreszcie za swoje. Szkoda tylko ze dochodzenie trwa tak długo.
nuda.coś emocje opadły…
A MOŻE TO TYLKO PECHOWY ROK,BO 13 ROK URZĘDOWANIA PANA WÓJTA
Prawo dostępu do informacji publicznych jest jednym z podstawowych praw zagwarantowanych obywatelom w konstytucji. Zgodnie z art. 61 ustawy zasadniczej, każdy ma prawo do uzyskiwania informacji o działalności organów władzy publicznej, w tym oczywiście organów samorządu terytorialnego. W zakres uprawnień obywateli wchodzi zarówno wstęp na posiedzenia kolegialnych organów pochodzących z powszechnych wyborów (rady gminy czy powiatu), możliwość filmowania czy nagrywania dźwięku z takich zebrań, jak również dostęp do wszelkich dokumentów, sprawozdań i protokołów z ich obrad. Nikt nie musi przy tym uzasadnić powodów, dla których chce uzyskać takie informacje, gdyż te są jawne i kolegialne organy samorządu terytorialnego mają nie tylko możliwość, ale i obowiązek ich rozpowszechniania. Wobec tego zapraszam do Strzyżewic.
Art. 190a. Uporczywe nękanie – stalking
Dz.U.1997.88.553 – Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny
§ 1. Kto przez uporczywe nękanie innej osoby lub osoby jej najbliższej wzbudza u niej uzasadnione okolicznościami poczucie zagrożenia lub istotnie narusza jej prywatność,
podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
§ 2. Tej samej karze podlega, kto, podszywając się pod inną osobę, wykorzystuje jej wizerunek lub inne jej dane osobowe w celu wyrządzenia jej szkody majątkowej lub osobistej.
§ 3. Jeżeli następstwem czynu określonego w § 1 lub 2 jest targnięcie się pokrzywdzonego na własne życie, sprawca
podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.
§ 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1 lub 2 następuje na wniosek pokrzywdzonego.
Art. 216. § 1. Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.
§ 2. Kto znieważa inną osobę za pomocą środków masowego komunikowania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.
§ 3. Jeżeli zniewagę wywołało wyzywające zachowanie się pokrzywdzonego albo jeżeli pokrzywdzony odpowiedział naruszeniem nietykalności cielesnej lub zniewagą wzajemną, sąd może odstąpić od wymierzenia kary.
§ 4. W razie skazania za przestępstwo określone w § 2 sąd może orzec nawiązkę na rzecz pokrzywdzonego, Polskiego Czerwonego Krzyża albo na inny cel społeczny wskazany przez pokrzywdzonego.
§ 5. Ściganie odbywa się z oskarżenia prywatnego.
W niedługim czasie na tablicach ogłoszeń pojawią się dokumenty z biuletynu informacji publicznej. Starsi mieszkańcy gminy, ( i nie tylko) zobaczą oświadczenia majątkowe, oraz inne dokumenty ogólnie dostępne. Wtedy każdy będzie mógł sobie wyrobić zdanie czy np. zarobki pracowników gminy są adekwatne do ich pracy.