W Warszawie odbył się protest „STOP zakazowi CESJI wierzytelności” (wideo)

Dzisiaj w Warszawie odbył się protest firm odszkodowawczych, pomocy drogowych, warsztatów samochodowych i innych podmiotów sprzeciwiających się zmianom w przepisach dotyczących odszkodowań. W proteście udział wzięli także przedsiębiorcy z naszego regionu.

W czwartek z całego kraju do stolicy zjechali przedstawiciele firm odszkodowawczych, pomocy drogowych, warsztatów samochodowych i wielu innych podmiotów, które protestują przeciwko zmianom przepisów regulujących zasady wypłaty odszkodowań przez ubezpieczycieli.

Polski parlament prowadzi obecnie prace związane ze zmianami tych przepisów. W projektach nowych przepisów przewidziano:

1. Likwidację wszystkich bezgotówkowych form rozliczeń z klientami – poprzez przyjęcie zasady, że odszkodowanie wypłaca się wyłącznie na rzecz poszkodowanego.
2. Zakaz zawierania umów cesji z właścicielami uszkodzonego mienia.

Jak mówią protestujący, wprowadzenie nowych uregulowań prawnych przez ustawodawcę w takiej formie spowoduje:
– brak prawnej możliwości prowadzenia bezgotówkowych rozliczeń z poszkodowanymi przez warsztaty naprawcze pojazdów,
– likwidację rynku bezgotówkowego wypożyczania pojazdów zastępczych z OC sprawcy,
– likwidację usług bezgotówkowej pomocy drogowej w zakresie holowania uszkodzonego pojazdu z OC sprawcy wypadku,
– pozbawienie warsztatów naprawy pojazdów oraz możliwości dochodzenia dopłaty odszkodowania od ubezpieczyciela na drodze postępowania sądowego, w przypadku użytkowników pojazdów i mienia leasingowanego, bądź stanowiącego własność banku lub innej instytucji finansowej – pozbawieniem ich prawa do dochodzenia swoich praw od ubezpieczyciela na drodze sądowej, utrudnienie poszkodowanym prawa do otrzymania odszkodowania w wysokości należnej.

– Skutkiem nowych przepisów będzie całkowita i nieodwracalna zmiana rynku ubezpieczeniowego oraz motoryzacyjnego. Tysiące podmiotów działających na tym rynku będzie musiało zlikwidować prowadzoną działalność gospodarczą. Zmiany te ograniczą prawa poszkodowanych – tak aby PZU oraz inne firmy ubezpieczeniowe mogły generować większe zyski co jest związane z mniejszymi wypłatami odszkodowań dla osób poszkodowanych. Mamy nadzieję, że zdecydowany protest społeczny skłoni Ustawodawcę do sformułowania nowych przepisów w takiej formie, aby nie naruszały one praw uczestników rynku ubezpieczeniowego oraz motoryzacyjnego, a w szczególności praw poszkodowanych – czytamy na stronie protestu.

(fot. nadesłane Free Hol, FB)

Zobacz również

24 komentarze

  1. Znowu rząd chce wydymać posiadaczy aut.

    • a kto trzyma łapę na PZU i Link4 ?
      mniejsze odszkodowania to …. no zgadnij co ?

      a te *** później ci policzą „błotnik – 60 zł” roboczogodzina blacharza-lakiernika 48 zł, dostaniesz grosze do łapy i spie….

    • Jak Ci nie pasuje – sprzedaj auto, kup rower.

  2. Dobra zmiana. He, he…

  3. Może i u nas się zbliża czas na założenie żółtych kamizelek?

    • Rząd przyznał że zbroja wojsko i armię Polską, nie po to aby bronić się przed najezdzcami za granicy, lecz by mieli się czym bronić przed obywatelami Polski

    • trzeba mieć jaja jak Francuzi

      • Co się później okazało, protest był sponsorowany przez Putina, bo jemu zależy na bałaganie w Europie.

  4. PIS dyma zwykłych ludzi jak może i z każdej strony a ciemny lud się cieszy… Dziękuję wam, wyborcy PISu.

    • Tobie bez znaczenia. kto cię dyma. Bardziej ci się Biedroń podoba. że pyszczysz?

      • Warto wspomnieć że jest to nowelizacja lansowana przez posła PIS związanego z TUW (towarzystwo ubezpieczeniowe), także tak Biedroń w tej materii jest lepszym wyborem

  5. Bronią interesu zarabiania na autach zastępczych i naprawach bezgotówkowych na kwoty przekraczające wartości samochodów. Naprawa samochodu za 3 000 tysiące a wynajem auta na czas naprawy za 10 000. Konsekwencją są wyższe stawki ubezpieczeniowe bo nie oszukujmy się ale ubezpieczalnia zapłaci za wszystko nie ze swojej kasy tylko ze zbieranych ubezpieczeń. Pora skończyć proceder wystawiania faktur za naprawę przekraczających wartość auta. Pora zając się warsztatami które naprawiają auta tylko bezgotówkowo za kasę z ubezpieczalni bo normalnie z ulicy to nie opłaca się przyjmować klienta.

    • Dokładnie, chodzi o uproszczenie, unormalnienie procedur. Za dużo tzw. ,, podmiotów ,, się niesłusznie pasło.

    • Dojdzie do sytuacji że za naprawę auta zapłacisz z własnej kieszeni a swoich roszczeń dochodzić będziesz w sądzie (uwaga oczekiwanie na termin ok dwóch lat), myślenie chyba boli

    • Popieram stop zakazowi cesji

      Mario piszesz takie rzeczy, że naprawa przekracza wartość. To totalny absurd bo żaden ubezpieczyciel i sąd nie wyda takiego orzeczenia bo wtedy jest szkoda całkowita. A co do aut zastępczych teraz każdy się porusza autem wiec nie wyobrażam sobie inaczej. A , że faktury za wynajem są jakie są to wina towarzystw które przeciągają likwidacje szkód. Sam miałem sytuacje gdzie mi uszkodzono moje auto które posiadałem od nowości i ubezpieczyciel zaproponował mi około 2000zl a w autoryzowanym serwisie naprawa na oryginalnych częściach kosztowała 16000 zł no i przepychanie TU z ASO trwało prawie 30 dni bo nie chcieli zaakceptować kosztorysu, wydzwaniali do mnie i proponowali ich niesutoryzowany warsztat . Tylko , że jako poszkodowany mam prawo wybrać sam warsztat i gdy zmienią ustawę to zamkną mi drogę do bezgotówkowego rozliczenia i najpierw bede musiał płacić ze swojej kieszeni a potem w sądzie walczyć o swoje. Pozdrawiam

  6. i bardzo dobrze, ciemny lud trzeba walić po rogach ile się, on wszystko przyjmie i nie jęknie

  7. I tu Mario masz rację, pora zająć się warsztatami które mają formalne lub mniej formalne umowy z firmami ubezpieczeniowymi i tam trafiają uszkodzone samochody z których są pieniądze. Normalny warsztat bez pleców zbiera tak naprawdę ochłapy bo to co lepsze jest już kierowane przez firmy gdzie indziej do naprawy, komu tu się tak naprawdę urwie ?

  8. Z perspektywy zwykłego użytkownika pojazdu protest należy popierać w całości, a procedowane zmiany przepisów uznać jako wielce niekorzystne dla szarego obywatela. Ktoś pisze, że „pasą się” firmy naprawiające auta, wypożyczalnie itp. Może i zarabiają na tym sporo, ale dzięki temu w razie zdarzenia drogowego mamy komfortową sytuację. Oczywiście nikt nie każe wam brać aut zastępczych, naprawiać swoich bezgotówkowo itp. Ale jesli będziecie mieć kolizje, wypadek nie ze swojej winy to wyobraźcie sobie że przy braku własnego assistance musicie wezwać pomoc drogową za którą dostaniecie fakturę do łapy i będziecie musieli zapłacić. Później możecie sobie dochodzić tej kasy od ubezpieczyciela, wypełniając stos dokumentów i czekając w nieskończoność. Teraz przyjeżdża koleś lawetą, zabiera auto na swój parking lub do wyznaczonego serwisu, a poszkodowany ma czas na ochłonięcie i podjęcie decyzji co robić dalej. Wystarczy tylko podpisać kwit laweciarzowi i on sobie dalej kasę z ubezpieczalni ściąga. Uwierzcie, to jest w takiej sytuacji stresowej komfort.
    Do tego samochód zastępczy. Oczywiście nie musisz go brać, ale możesz. Zgłaszasz szkodę, informujesz że chcesz auto, dostajesz numery do wypożyczalni, dzwonisz, dogadujesz się, nawet podstawiają auto w wybrane miejsce, podpisujesz kwity i niczym się nie martwisz. Już widzę, ile łapania za głowę będzie, jesli trzeba będzie zapłacić za wynajem no 3000 za miesiąc jazdy i później dochodzić tej kasy od ubezpieczyciela. Teraz jest ten komfort że ma się samochód „za darmo”. Niedogodności po zdarzeniu są marginalizowane. Nie wiem, czy potem wszystkich będzie stać na lawety, wynajem aut i naprawy, a potem oczekiwanie na kasę z ubezpieczalni. Dopiero zacznie się „walenie” kierowców przez ubezpieczycieli. Nie mówiąc już o wypłatach gotówkowych i płatnościach gotówkowych w serwisach. Dziś w miarę młode auto można oddać bezgotówkowo do ASO lub znaleźć porządny, mający renomę serwis nieautoryzowany nie martwiąc się o koszty. Po zmianie zacznie się „lepienie” aut po stodołach, przez Kaziów z młotkiem mieszających szpachlę w betoniarce, z wykorzystaniem samych uzywanych części z internetowych aukcji i najpodlejszych zamienników. Znów staniemy się złomowiskiem. Bo kogo będzie stać wyłożyć kilkanaście, dwadzieścia, trzydzieści czy więcej tysięcy ot tak z własnej kieszeni na lawety, wynajmy i naprawy, a później oczekiwanie na wypłatę odszkodowań. To o czym napisał ktoś powyżej, że warsztaty wystawiają faktury na naprawę na 10 tys. dla auta za 3 tys. to kompletna bzdura. Szkoda całkowita rozliczana jest inaczej. Jestem na bieżąco z takim przypadkiem. Uderzył we mnie gość, auto mocno zniszczone. Holowanie z miejsca zdarzenia bezgotówkowo. Auto zastępcze tej samej klasy w ciągu kilku godzin od zdarzenia bezgotówkowo. Wycena pojazdu i naprawy. Naprawa przewyższa wartość pojazdu. Orzeczona szkoda całkowita. Orzeczona wartość pojazdu przed szkodą i wartość wraku. Wrak przyjeżdża i zabiera firma która chce go kupić za wskazaną kasę, resztę dostaję od ubezpieczalni. Autem z wypożyczalni jeżdżę jeszcze tydzień od wypłaty odszkodowania żeby ogarnąć zakup nowego pojazdu. Nie wykładałem żadnej kasy, nie płaciłem za holowanie, za wypożyczenie. Może i ktoś na tym nieźle zarabia, ale ja mam komfort w takiej sytuacji.
    Po zmianie przepisów na pewno ceny OC nie spadną. Nigdy coś co zdrożało nie tanieje w tym kraju. Nie łudźcie się. Jest tylko jedna rada by nie drożało tak mocno – nie powodować zdarzeń drogowych 🙂
    Firmy z branży powinny przygotować jakąś petycję obywatelską online z protestem, chętnie podpiszę. Myślę że wielu trzeźwo myślących kierowców też. Bo ich biznes i zarobek to jedna strona medalu. Ale jest to ściśle związane z komfortem przeciętnego kierowcy w sytuacji zdarzenia drogowego. Projekt korzystny wyłącznie dla ubezpieczycieli. Dla firm z branży zabójczy, dla nas zwykłych kierowców bardzo utrudniający życie. Tylko żeby to stwierdzić trzeba dostrzegać drugie dno.

    • Będziemy dodatkowo opłacać „ubezpieczenie” w firmach prawniczych zajmujących się ubezpieczeniami. Pewnie tego typu usługi znacznie podrożeją. Ale będzie działać. Sprawdzone.
      Jechałem z rodziną na wypoczynek. Na autostradzie jakaś panienka się zagapiła i bum. Niby auto mało uszkodzone, ale pan policjant zakazał jazdy. Telefon do prawnika, przyjechała laweta, jeden podpis, nas podwieźli do najbliższego MOPa, a samochód o warsztatu. Trochę relaksu, kawa, samochód zastępczy i w dalszą drogę. Za dwa dni otrzymałem adres warsztatu. Wracając odebrałem mój naprawiony i na miejscu przekazałem zastępczy.
      Teraz taka usługa zdrożeje, niestety…

  9. Kolejną rzeczą po wejściu tej ustawy będzie brak możliwości wystawienia faktury za naprawę auta na kwotę 20 tysięcy zł gdy faktyczną wartość naprawy sięgała ledwo 5 tysięcy…

  10. Komu przeszkadza że polskie firmy dużo zarobiły?
    Chyba tylko naszym starszym braciom w wierze.
    To chyba dobrze że ktoś zarabia A nie ledwo wiaze koniec z końcem.

  11. Wzrośnie ilość serwisów na umowie z TU które godzą się na stawki proponowane przez nich… niejednokrotnie beda to serwisy autoryzowane oraz te spełniające normy by takie pojazdy naprawiać. Tak więc nie będzie trzeba płacić gotówka za naprawę (to dobry argument aby przekonać „kowalskiego do protestu”) co do pomocy drogowych rozumie ich zmartwienie ta ustawą bo Ci zarabiający z „Wolnej stopy” padną, lub beda wozić kaloryfery w Praktikerze. Koniec zawracania głowy przez 4 laweciarzy poszkodowanemu podczas kolizji. 99% posiadaczy samochodów posiada assistance lub go wykupią i będą obsłużeni przez profesjonalistów.

  12. Ta ustawa jest pod dyktando ubezpieczycieli.
    Nikt nie będzie się zajmował mniejszymi szkodami bo będzie to nieopłacalne.
    A dlaczego mają zniknąć cesję wierzytelności do szkód z kosztów naprawy i najmów?
    Aby utrudnić dochodzenie zaniżonych odszkodowań.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.9412zł 0.76%
    • GBP 4.8882zł 0.56%
    • EUR 4.341zł 0.34%
    • CHF 3.9649zł 0.38%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019
      Jutro premiera nowego pokazu na fontannie multimedialnej. Zobacz zwiastun (wideo)

      Co? Gdzie? Kiedy?

      Policjanci zapraszają na Akcję Honorowego Oddawania Krwi
      Obchody 80. rocznicy agresji Rosji sowieckiej na Polskę
      Wschodnia Konferencja i Targi Ochrony Granic „GRANICE”. Lublin, 25-26 września 2019
      UMCS na Pikniku Naukowym XVI Lubelskiego Festiwalu Nauki
      Kozłówka inspiracją dla akwarelistów
      x

      Szanowny Czytelniku!

      Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

      Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

      Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

      Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

      Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

      Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

      Kto jest administratorem danych osobowych?

      Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

      Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

      Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

      • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
      • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

      Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

      Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

      Twoje prawa

      Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

      Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

      * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.