Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Uporządkują przestrzeń miejską. Powstanie „kodeks reklamowy”

Miasto wkrótce przystąpi do prac nad regulacją zasad reklamowania się w przestrzeni miejskiej. Jest to możliwe dzięki przyjętej we wrześniu ustawie krajobrazowej, która daje większe kompetencje w zakresie ochrony krajobrazu.

Uchwała, nad którą pracują radni będzie określać liczbę i dopuszczalne rozmiary reklamy, rodzaje materiałów i ich standardy jakościowe, a także wyznaczy strefy miejskie, gdzie będzie można montować reklamy. Zostaną także uregulowane wysokości opłat za reklamy.

– Będziemy chcieli określić jakie rodzaje reklam będzie można umieszczać na terenie miasta m.in, zależy nam na ograniczeniu ich obecności na terenie zabytkowego zespołu Starego Miasta i Śródmieścia Lublina, ale także ograniczenie ich liczby wzdłuż głównych ciągów komunikacyjnych. Skupimy się także na szczegółowym określeniu miejsc lokalizacji reklam na elewacjach budynków i ich maksymalnej powierzchni. Ustawa dopuszcza wprowadzenie opłat reklamowych oraz kar, za ich bezprawne umieszczanie w przestrzeni miejskiej – zapowiada Hubert Mącik, Miejski Konserwator Zabytków.

Maksymalna wysokość opłat przewidzianych przez ustawę to 2,50 zł dziennie od nośnika bądź od powierzchni – 20 gr od m2 powierzchni. Ustawa wskazuje także uchwalenie opłaty karnej w przypadku, gdy reklama nie odpowiada zasadom określonym w uchwale – 40-krotność opłaty określonej w uchwale. Prace nad regulacjami zasad umieszczania reklam będzie opracowywał zespół zadaniowy, złożony z pracowników Wydziałów: Planowania, Architektury i Budownictwa, Biura Miejskiego Konserwatora Zabytków, Zarządu Dróg i Mostów oraz Podatków.

– Zależy nam na uporządkowaniu przestrzeni miejskiej, w szczególności Śródmieścia i Starego Miasta, które są wizytówką Lublina. Ustawa krajobrazowa daje nam możliwość wprowadzenia lokalnych uregulowań, dlatego rozpoczynamy prace nad dokumentem, który da nam jasne wytyczne związane z kształtowaniem przestrzeni i narzędzia skutecznego reagowania na przypadki oszpecanie miasta – mówi Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.

2015-09-23 08:21:57
(fot. lublin112.pl)

4 komentarze

  1. Nowa furtka do korupcji,urzędnik będzie decydował czyja reklama znajdzie się w danym miejscu.

  2. Nareszcie

Z kraju