Uporządkują przestrzeń miejską. Powstanie „kodeks reklamowy”

Miasto wkrótce przystąpi do prac nad regulacją zasad reklamowania się w przestrzeni miejskiej. Jest to możliwe dzięki przyjętej we wrześniu ustawie krajobrazowej, która daje większe kompetencje w zakresie ochrony krajobrazu.

Uchwała, nad którą pracują radni będzie określać liczbę i dopuszczalne rozmiary reklamy, rodzaje materiałów i ich standardy jakościowe, a także wyznaczy strefy miejskie, gdzie będzie można montować reklamy. Zostaną także uregulowane wysokości opłat za reklamy.

– Będziemy chcieli określić jakie rodzaje reklam będzie można umieszczać na terenie miasta m.in, zależy nam na ograniczeniu ich obecności na terenie zabytkowego zespołu Starego Miasta i Śródmieścia Lublina, ale także ograniczenie ich liczby wzdłuż głównych ciągów komunikacyjnych. Skupimy się także na szczegółowym określeniu miejsc lokalizacji reklam na elewacjach budynków i ich maksymalnej powierzchni. Ustawa dopuszcza wprowadzenie opłat reklamowych oraz kar, za ich bezprawne umieszczanie w przestrzeni miejskiej – zapowiada Hubert Mącik, Miejski Konserwator Zabytków.

Maksymalna wysokość opłat przewidzianych przez ustawę to 2,50 zł dziennie od nośnika bądź od powierzchni – 20 gr od m2 powierzchni. Ustawa wskazuje także uchwalenie opłaty karnej w przypadku, gdy reklama nie odpowiada zasadom określonym w uchwale – 40-krotność opłaty określonej w uchwale. Prace nad regulacjami zasad umieszczania reklam będzie opracowywał zespół zadaniowy, złożony z pracowników Wydziałów: Planowania, Architektury i Budownictwa, Biura Miejskiego Konserwatora Zabytków, Zarządu Dróg i Mostów oraz Podatków.

– Zależy nam na uporządkowaniu przestrzeni miejskiej, w szczególności Śródmieścia i Starego Miasta, które są wizytówką Lublina. Ustawa krajobrazowa daje nam możliwość wprowadzenia lokalnych uregulowań, dlatego rozpoczynamy prace nad dokumentem, który da nam jasne wytyczne związane z kształtowaniem przestrzeni i narzędzia skutecznego reagowania na przypadki oszpecanie miasta – mówi Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.

2015-09-23 08:21:57
(fot. lublin112.pl)

Zobacz również

4 komentarze

  1. Nowa furtka do korupcji,urzędnik będzie decydował czyja reklama znajdzie się w danym miejscu.

  2. Nareszcie

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.7963zł 1.01%
    • GBP 4.8759zł -0.11%
    • EUR 4.48zł 0.51%
    • CHF 4.156zł 0.44%

    Polub nas

    Materiały wideo

    Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
    Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
    99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
    W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
    W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    Festyn Osiedlowy XIX Dzień Węglina
    Teatralny Weekend w Lublinie (PROGRAM)
    Pole obsadzone ziemniakami czeka. W skansenie odbędą się wykopki
    II Terenowa Akcja Poboru Krwi w Chmielu
    Festiwal Wszystkich Mieszkańców na Bronowicach. Dzielnica zamieni się w przestrzeń kultury i sztuki